معرفی و دانلود کتاب دختری که او می‌شناخت

عکس جلد کتاب دختری که او می‌شناخت
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که او می‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که او می‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که او می‌شناخت

کتاب دختری که او می‌شناخت، نوشته‌ی تریسی گارویس ‌گریوز، روایتی عاشقانه از زندگی دختری‌ست که به خاطر اضطرابش از حضور در جمع گریزان است. او در یک بازی شطرنج با مردی به نام جاناتان آشنا می‌شود و پس از شکست خوردن جاناتان در بازی، عشقی متقابل میان آن دو شکل می‌گیرد. عشقی که با رویدادی غیرقابل پیشبینی، محکوم به یک جدایی ده‌ساله می‌شود. حالا جاناتان برگشته، اما... این کتاب نامزد جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب دختری که او می‌شناخت

داستان در فضایی واقع‌گرا روایت شده و علاوه بر فضای غالب عاشقانه‌ی خود به رخدادهای مهم تاریخ سیاسی آمریکا مانند واقعه‌ی یازده سپتامبر نیز اشاراتی دارد که به روایت آن تنوع و جذابیت می‌بخشد. کتاب دختری که او می‌شناخت (The Girl He Used to Know)، از جمله آثار پرفروش تریسی گارویس ‌گریوز (Tracey Garvis Graves) است که مورد استقبال مجامع ادبی قرار گرفته است.

آنیکا رز، دانشجوی رشته‌ی ادبیات انگلیسی در دانشگاه ایلینوی است. او به خاطر بیماری اوتیسم خفیفی که دارد، دوری از جمع و پناه بردن به کتاب و شطرنج را ترجیح می‌دهد. آنیکا نخستین‌بار با مرد محبوب خود، جاناتان هافمن در باشگاه شطرنج دانشگاه آشنا می‌شود و او را که در شطرنج مهارتی فوق‌العاده دارد، شکست می‌دهد و همزمان دل جاناتان را از آن خود کند. آن‌ها با هم ماجراهای عاشقانه‌ای را از سر می‌گذرانند تا اینکه یک اتفاق تلخ سبب جدایی‌شان می‌شود.

حالا 10 سال از جدایی شخصیت‌های داستان گذشته، آنیکا در شغل مورد علاقه‌اش، کتابداری، مشغول به کار است و تنها گاهی خاطره‌ی این عشق را در ذهن خود مرور می‌کند. و در همین روزهاست که جاناتان دوباره به زندگی او بازمی‌گردد. بااین‌حال پیدا نیست که این یک فرصت دوباره برای جبران گذشته است یا همه‌چیز درنهایت به جدایی دوباره‌ی آنیکا و جاناتان ختم می‌شود.

داستان از زبان اول شخص بیان شده که منتقل‌کننده‌ی ذهنیت و عواطف شخصیت زن داستان، آنیکا رز است. گفتنی‌ست این کتاب با ترجمه‌ی نازنین بیرانوند از سوی نشر امتیاز منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب دختری که او می‌شناخت

- یک عاشقانه که شما را برای روزهای رویایی خواندن در ایام تابستان و یک قرار ملاقات آماده می‌کند. (Bustle)
- نویسنده در شخصیت‌پردازی استاد است. کتابی با پایانی رضایت‌بخش. دوستش داشتم! (Karma Brown)
- کتاب‌های عاشقانه‌ی بسیاری در طول سال منتشر می‌شوند، اما هیچ‌یک مانند کتاب دختری که او می‌شناخت، نیستند. (Cosmopolitan)
- تریسی گارویس گریوز نویسنده‌ای است که باید خوانده شود. لحن نوشتاری او عاقلانه و لطیف است. (Taylor Jenkins Reid)
- این داستان گیرا از همان صفحه‌ی اول با طنزی ظریف و جزئیات فوق‌العاده پیش می‌رود. (Tammara Webber)

کتاب دختری که او می‌شناخت مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به رمان‌های واقع‌گرای عاشقانه که زنان در روایت آن‌ها نقش پررنگی دارند، این کتاب را دوست خواهند داشت.

با تریسی گارویس‌گریوز بیشتر آشنا شویم

تریسی گارویس گریوز نویسنده‌ی پنجاه و چهار ساله‌ی ایسلندی است که رمان‌هایش همیشه جزو پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال بوده‌ و به‌خاطر رمان دختری که او می‌شناخت به یکی از نویسندگان پرفروش سایت آمازون تبدیل شد. اولین رمان او با نام «در جزیره» 9 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بود و به سی و یک زبان دنیا ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب دختری که او می‌شناخت می‌خوانیم

جاناتان گفت: «آنیکا، بیا بازی کنیم».

من و اریک، بازی با مهرۀ سفید را نوبتی کردیم و برای همین به نوبت از سود کمی که داشت لذت می‌بردیم، و اگر آن شب با اریک بازی می‌کردم نوبت من بود مهره‌های سفید را در اختیار داشته باشم، اما چون به طور غیر‌منتظره با جاناتان همبازی شده بودم، مهره‌های سفید جلوی او بودند و به همین دلیل او بازی را شروع کرد.

اولین حرکت‌های متوالی‌ جاناتان در بازی، شباهتش به قهرمان جهانی آناتولی کارپف را نشان داد. وقتی استراتژی‌‌ او را فهمیدم، دفاعم را متناسب با آن انتخاب کردم و خودم را غرق بازی کردم. به این ترتیب صدا‌ها و بو‌های سالن غذا‌خوری در اضطرابم محو شدند؛ دیگر صدای صحبت‌ دانشجویانی که برگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ می‌خوردند را نمی‌شنیدم و بوی پیتزا پپرونیِ تازه را حس نمی‌کردم. از همان اول بی‌رحمانه بازی کردیم. نه من و نه جاناتان صحبت نمی‌کردیم.

بازی شطرنج خیلی آرام و بی‌صداست، اما سکوت برای من زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد.

گفتم: «کیش‌و‌مات.»

مکثی طولانی کرد و گفت: «بازیت خوب بود.» سپس به اطراف نگاه کردیم و متوجه شدیم که فقط چند‌ نفر از اعضا مانده، و بقیه برای شام رفته ‌بودند.

چون آن بُرد به اندازۀ همۀ بُرد‌هایی که از اریک به دست آورده بودم سخت بود، جواب دادم: «تو هم همین‌طور. خیلی خوب بازی کردی.»

-«بریم برای غذا؟»

بلند شدم، کوله‌پشتی‌ام را محکم گرفتم و گفتم: «من می‌رم خونه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که او می‌شناخت
نویسنده
مترجمنازنین بیرانوند
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-622-97846-2-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که او می‌شناخت

Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۲/۷/۱۲
این کتاب درباره دختری به نام آنیکاست که به اوتیسم مبتلا هست. آنیکا احساسات خودش به افراد و دنیای اطرافش رو خیلی زیبا و خالصانه توضیح داده و نشون داده که در دنیای زیبای این افراد دروغ، دورویی و ریاکاری اصلا وجود نداره. خواندن این کتاب حس‌خیلی خوبی رو به آدم منتقل می‌کنه. برای همین به همه پیشنهاد میکنم که بخوننش
ویدا امیدی
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب خیلی خوبی بود زاویه دید ونوع نگاه نویسنده از دید اشخاص خیلی تاثیر گذار بود. من راجع به افراد اوتیسم قبلا هم اطلاعاتی داشتم اما با خوندن این کتاب وجوری که از قاب نگاه دختر مبتلا به اوتیسم به داستان ووقایع نگاه میکردم (میخوندم) خیلی برام ملموس‌تر وتاثیرگذار تر شد
Azita Latifian
۱۴۰۲/۱۲/۲
این کتاب رو توصیه میکنم، این داستان زندگی همه آدم‌هاست که چالش‌های زندگی اونها رو پخته و آبدیده میکنه، اتفاقهای و ناملایمات زندگی باعث میشه که مسیر زندگی آدم عوض بشه و تغییرات ناخواسته بوجود بیاد ولی داریت و صبوری دوتا عاملی هستن که به برگشت همه چیزبحالت تعادل کمک میکنن.
وجیهه میرنظامی
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب فوق العاده زیبا و تاثیرگذاری بود، لطیف و پر از مهربونی و محبت، جالبه که خصوصیات انسانی، تو افراد اوتیسم و بیش فعال، نمود داره، این رو در چندین کتاب، خوندم، نویسنده هم عالی این موضوع رو به قلم کشیده و ترجمه هم خیلی خوب بود
F.Molaei
۱۴۰۱/۹/۲۵
عاشقانه‌ی واقعاً زیبایی بود، نوشتار کم غلط و ترجمه‌ی خوبی هم داشت. به همه‌ی دوستداران رمان عاشقانه پیشنهاد میکنم، بخوانند و لذت ببرند. و در ضمن آگاهی هم در مورد مشکلات بیماران عزیز اوتیسمی می‌داد. عالی بود 👍
Fateme
۱۴۰۱/۸/۲۷
اینکه در قالب یه داستان ما رو با بیماران مبتلا به اوتیسم آشنا میکنه و باعث میشه مشکلاتی که دارن رو متوجه شیم تا بهتر درکشون کنیم در نوع خودش جالب بود، به شخصه خیلی پسندیدم.
در کنار این عاشقانه زیبایی بود.
الهام نظاری
۱۴۰۱/۹/۱۴
خیلی زیبا و جالب بود. به شخصه پیش از این اطلاعات بسیار کمی درباره طیف اوتیسم داشتم و با این کتاب میتونم بگم کاملا دنیای یک مبتلا به اوتیسم رو درک کردم. خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم.
Fatemeh Mokhtari
۱۴۰۱/۸/۱۶
شخصیت پردازی نویسنده عالی بود و نگارش گیرای کتاب باعث میشد در کمترین زمان ممکن کتاب تمام کنم. میتونست بعضی جاها قویتر عمل کنه ولی در کل کتاب قشنگی بود از خوندنش لذت بردم
نگار میرنظامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب خیلی قشنگ و لطیفی بود. ممنونم. عشق پاک و صادقانه و وفادارانه انیکا و جاناتان واقعا دوست داشتنی بود. ممنونم
لیلا فرضی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
خوب بود
اطلاعات خوبی در مورد بیمار اوتیسم داده بود
چه عشق عمیقی بین آنیکا و جانتان بود
Shaghayeghshahi
۱۴۰۲/۱/۹
در کل کتاب متوسطی بود از نظر من
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب دختری که او می‌شناخت

برای دریافت کتاب دختری که او می‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.