معرفی و دانلود کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

عکس جلد کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه
قیمت:
۶۷۵۰۰ 47250 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه نوشته‌ی گریس لین، داستان دختر روستایی فقیری است که به همراه یک اژدها، به‌دنبال پیرمردی اسرارآمیز می‌گردند تا راز خوشبختی را از او بپرسند. این رمان نوجوان که با الهام از افسانه‌ها و داستان‌های شرقی نوشته شده، در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز بوده و جوایز زیادی از جمله مدال افتخار نیوبری را بدست آورده است.

درباره‌ی کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

مین‌لی دختر ده‌ساله‌ای است که در روستایی فقیر و خشک و بی‌آب و علف به نام روستای «کوه بی‌ثمر» زندگی می‌کند. او به همراه پدر و مادرش در کلبه‌ای فرسوده و نیمه‌ویران ساکن هستند و هرروز مجبورند تا غروب در زمین‌های پر از گل‌ولای، هر سه کنار هم در زیر آفتاب سوزان کار کنند. مین دختری باهوش و کنجکاو است و همیشه برای ماجراجویی آمادگی دارد. یکی از دل‌خوشی‌های او افسانه‌هایی است که پدرش هر شب سر میز شام برای او تعریف می‌کند. افسانه‌ی قدیمی پیرمردِ ماه که جواب همه‌چیز را می‌داند. با اینکه مادر این داستان را بی‌معنا می‌داند، مین از ته قلبش به آن اعتقاد دارد و همیشه از شنیدنش هیجان‌زده می‌شود.

یک روز مرد دستفروشی که ماهی قرمز می‌فروشد به دهکده‌شان می‌آید. مین تنها دارایی‌‌اش که دو سکه است را می‌دهد تا این یکی از ماهی قرمزها را بخرد. علیرغم اینکه پدر و مادرش بابت خرج کردن سکه‌ها سرزنشش می‌کنند، اما این یک ماهی قرمز عادی نیست. می‌تواند حرف زند. ماهی به مین لی می‌گوید که کجا می‌تواند پیرمرد ماه را پیدا کند. مین هیجان‌زده می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا به پیرمرد برسد و از او بپرسد چطور می‌تواند سرنوشت خانواده‌اش را تغییر دهد تا خوشبخت شوند، اما این سفری عادی نیست و ماجراهای زیادی در انتظار اوست...

داستان جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه (Where the Mountain Meets the Moon) اثر گریس لین (Grace Lin) نویسنده و تصویرساز تحسین‌شده‌ی آسیایی-آمریکایی، با الهام از افسانه‌های کهن چینی نوشته‌ شده است. لین داستان‌های بومی شرقی را با الگوی روایی غربی ترکیب می‌کند و به داستانی اثرگذار می‌رسد. رمان او سفر حماسی قهرمانی نوجوان است که برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایش سختی‌های زیادی را به جان می‌خرد و در این مسیر به درکی دیگری از همه‌چیز می‌رسد. موجودات عجیب‌وغریب، اتفاقات فانتزی و راه دورودرازی که مین‌لی طی می‌کند خواننده را به یاد قصه‌هایی همچون جادوگر شهر اُز می‌اندازد. از دیگر نکات برجسته‌ی کتاب، تصویرسازی‌های تأثیرگذار گریس لین است که به روایت کمک کرده و فضا و افسانه‌های شرقی را به زیبایی به تصویر کشیده است.

کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه فروش خیلی خوبی داشت و منتقدین تحسینش کردند. این داستان را پروین علی‌پور ترجمه و نشر افق منتشر کرده است. شورای کتاب کودک در سال 1391 این اثر را به‌عنوان کتاب برگزیده انتخاب کرد.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

  • سال 2014 تئاتری از روی این داستان اقتباس شد و در بوستون به روی صحنه رفت. جین استاب کارگردان این نمایش بود.
  • گریس لین اعلام کرده حق امتیاز سینمایی داستانش را فروخته و اعلام کرده احتمالاً تا سال 2025 فیلمی از روی این کتاب ساخته و اکران خواهد شد.

جوایز و افتخارات کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

  • برنده‌ی مدال افتخار نیوبری در سال 2010
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز و IndieBound
  • کتاب برگزیده‌ی شورای کتاب کودک در سال 1391
  • برنده‌ی جایزه‌ی Parents’ Choice Gold در سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic Fantasy در بخش ادبیات کودکان در سال 2010
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

  • قلم نویسنده زیبا و تصویرسازی‌های رنگی‌اش درخشان است. (School Library Journal)
  • گریس لین قهرمانی به‌یادماندنی، قدرتمند و سرزمینی رمزآلود خلق می‌کند. بچه‌ها از این داستان استقبال خواهند کرد. (بوک‌لیست)

کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان به کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های افسانه‌ای، خصوصاً افسانه‌های شرقی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

با گریس لین بیشتر آشنا شویم

گریس لین، تصویرساز و نویسنده‌ی کودک تایوانی-آمریکایی در سال 1974 در نیویورک به دنیا آمد. او از پیشتازان ادبیات کودک و چهره‌های شاخص ادبی آسیایی-آمریکایی است. لین در کودکی آشنایی چندانی بافرهنگ مادری خود نداشت اما کم‌کم با داستان‌ها چینی آشنا و شیفته‌ی افسانه‌ها و اساطیر شرقی شد. گریس لین در ابتدا فقط دوست داشت تصویرساز کتاب کودکان باشد، اما با پیشنهاد سرویراستار یکی از انتشاراتی‌ها قرار شد برای یکی از طرح‌هایش داستان هم بنویسد. نتیجه‌ی کار قابل‌توجه بود و بهانه‌ای شد تا او نویسندگی را آغاز کند. لین تاکنون 25 کتاب کودک نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه‌های «رود پرستاره‌ی آسمان» و «وقتی‌که رود نقره‌ای می‌شود» اشاره کرد. او برنده‌ی مدال نیوبری، نشان افتخاری کالدکوت و نامزد جایزه‌ی کتاب ملی شده است.

در بخشی از کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه می‌خوانیم

کوهِ‌ بی‌ثمر، در واقع قلب شکسته‌ی اژدهای سبز است! هیچ گیاهی روی‌ آن کوه نمی‌روید و هیچ جانداری آن‌جا دوام نمی‌آوَرَد. زمین‌های سرتاسر کوه، سفت و سخت هستند و آب رودخانه، به‌خاطر غم و اندوه اژدهای سبز، هم‌چنان تیره است. تا زمانی که اژدهای سبز بی‌کس و تنهاست و دست کم به یکی از فرزندانش نرسیده است، کوهِ‌ بی‌ثمر همین‌طور بی‌ثمر می‌ماند! مین‌لی با آن‌که بارها این را از پدرش پرسیده بود، باز هم پرسید: «چرا هیچ‌کس آب آن چهار رودخانه‌ی بزرگ را به کوه نمی‌آوَرَد؟ مگر این کار اژدهای سبز را خوشحال نمی‌کند؟»

هربار که پدر این افسانه را نقل می‌کرد، مین‌لی از خود می‌پرسید، که اگر روزی کوه پوشیده از گل و میوه شود، چه ثروتی برای روستای نیازمندش به ارمغان می‌آورد!؟

پدر مین‌لی گفت: «موقعی که فرزندان اژدهای سبز، خود را به آب تبدیل کردند، به آرامش رسیدند و روح‌شان آزاد شد. حالا دیگر روح‌شان در آب نیست بنابراین اژدهای سبز نمی‌تواند آن‌ها را در رودخانه پیدا کند. بیش‌تر از صدسال پیش، مردی سعی کرد با ریختن سنگ‌های کوه در رودخانه‌ها، آن‌ها را به حالت قبلی‌شان برگرداند.»

مادر مین‌لی حرفِ شوهرش را قطع کرد و گفت: «آن مرد به‌خاطر روح یک اژدها این کار را نکرد!» مادر هیچ وقت داستان‌های پدر را در بست قبول نمی‌کرد، چون احساس می‌کرد آن‌ها مین‌لی را خیالباف بار می‌آورند و باعث می‌شوند که به فکر و خیال فرو رود! در هر صورت ادامه داد: «مادربزرگم به من گفت که آن مرد، یک هنرمند بود و سنگ‌های کوه را برای این می‌کَند تا از آن‌ها مرکّبِ سنگ درست کند.»

مین‌لی پرسید: «آن مرد بالاخره برگشت؟»

مادر آهی کشید و گفت: «نه، احتمالاً مرکّب خوبی درست نکرد. شاید هم جای دیگری، کار به درد خورتری گیر آورد! غلط نکنم بُرنزِ زینِ اسبش، به تمام دار و ندار ما می‌ارزیده!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-964-369-799-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۷۵۰۰ 47250 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه

برای دریافت کتاب جایی که کوه بوسه می‌زند بر ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.