معرفی و دانلود کتاب حقه بازها!

عکس جلد کتاب حقه بازها!
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقه بازها! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقه بازها! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقه بازها!

کتاب حقه بازها! اثر مارت‍ی‍ن ب‍نت و ترجمه پروین علی پور شامل 10 داستانی کوتاه است که قهرمانان آن حیوانات هستند و برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

هرآنچه در افسانه‌های آفریقایی کتاب «حقه بازها!» روی می‌دهد، ریشه در شکم پرستی و حقه‌بازی دو شخصیت خیالی اما مشهور و افسانه‌ای دارد؛ محتوا و ماجرای افسانه‌ها به ترتیب عنوان عبارتست از: ماجرای فریب دادن میمونی توسط لاک‌پشتی که به بهانه اداء نکردن قرضش او را راهی کوه‌ها می‌کند، داستان خرگوشی که ابتدا با حرص و طمع آرزوهایی از باد می‌کند ولی در پایان با وقایعی که می‌افتد دست از آرزوهای خود برمی‌دارد، قصه تمساحی که در اثر طمع فراوان دندان‌هایش را از دست می‌دهد و گیاه‌خوار می‌شود، داستان قهرمان افسانه‌ای حوزه کارائیب که با تغییر شکل تبدیل به عنکبوت می‌شود، ماجرای دشمنی کشاورزی با مار و علت آن از قدیم‌الایام، افسانه‌ای درباره درخواست کوسه از میمون برای گرفتن قلبش و فریب دادن و گریختن میمون از دست کوسه، داستان خرچنگی که با تولید صداهای وحشتناک هیولای رودخانه معرفی می‌کرد و پس از کشته شدنش توسط یک لاک‌پشت، هیولای رودخانه می‌میرد، داستان آخر نیز درباره نمک‌نشناسی شیری است که پس از آزاد شدنش توسط عده‌ای گراز قصد خوردن آن‌ها را دارد ولی با تدبیرگرائی دوباره به دام می‌افتاد. این کتاب به روایت از "مارتین بنت" است.

این افسانه‌های تمثیلی و خیالی در رویدادهای پر رمز و رازشان، که همگی بر ساختار محکم و جذاب ادبی استوار است، علاوه بر ایجاد سرگرمی، در پی آموزش مفاهیمی اخلاقی و آموزشی نیز هستند؛ افسانه‌هایی که در تلاشند تا برای بیان مفاهیم واقعی پیرامون انسان، روایت‌هایی فراطبیعی و خیالی برگزینند و در همگی آن‌ها، نشانه‌هایی از میل رسیدن به دنیایی سراسر نیکی و صلح دیده می‌شود.

در بخشی از کتاب حق‍ه‌ ب‍ازه‍ا! می‌خوانید:

به هر حال لیوک که دید نمی‌تواند از پس ضربات چوب یا عصای سحرآمیز برآید، تصمیم گرفت که فعلا کوتاه بیاید. بنابراین در حالی که چوب‌ها و هوکنان دنبالش می‌کرد، با سرعت دوید تا خود را به نزدیک‌ترین ساحل رود برساند. اما هر کار که می‌کرد؛ می‌جست، می‌دوید، می‌خزید، پنهان می‌شد، جا خالی می‌داد، گوش‌هایش را به عقب می‌برد که سرعت بگیرد، نمی‌توانست از شر چوب خلاص شود! سرانجام ناگزیر شد خود را در کوچک‌ترین شکافی که پیدا کرد، پنهان کند. اکنون در یک‌سو لیوک بخت برگشته بود، و درست در سی چهل متر آن‌سوتر عصای سحرآمیز، که هنوز بالا و پایین می‌جست و منتظر بیرون آمدن لیوک بود!

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بدهی پرفایده
باد و باغ لیوک
انتقام از تمساح
چسب حرص و آز
میهمان‌های ناجور
چشم‌ و هم‌چشمی!
میمون و کوسه‌ماهی
هیولایی در رودخانه
نمک‌ناشناسی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقه بازها!
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حقه بازها!

مریم گلی
۱۳۹۷/۱۱/۱۲
بنظرم کتابی بود که بسادگی با زبان کودکانه قشنگی فضایل و رذایل اخلاقی رو تو قالب داستان بیان کرده بود... یک کمی زیادی طولانی بود داستانهاش که از حوصله خیلی بچه‌ها خارجه. واقعا‌ی بجه اینقد طولانی پای یک داستان نمیشینه.... ولی در مجموع داستانها قابل تمحیده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حقه بازها!

برای دریافت کتاب حقه بازها! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.