معرفی و دانلود کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

عکس جلد کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش از معصومه یوسفی به راهکارهای افزایش مهارت‌های فردی برای به‌دست آوردن آرامش ذهنی می‌پردازد. از منظر نویسنده، ریشه‌ی همه چیز در درون خود آدمی است و برای رسیدن به این آرامش باید ابتدا با خودمان مواجه شویم.

درباره‌ی کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

احساس آرامش به حلقه‌ی گم شده‌ی زندگی در جهان امروزی تبدیل شده است که بسیاری از افراد به‌دنبال آن سردرگم‌اند. اما چطور باید این آرامش و سکون ذهنی را پیدا کرد و آن را درون خود نگاه داشت؟ نکته‌ی جالبی که درباره‌ی آرامش واقعی و درونی وجود دارد، این است که شکل رسیدن به آرامش، برای هر فردی متفاوت است! به طور مثال، عده‌ای دست‌یابی به آرامش را در گرو داشتن خانواده و فرزند می‌بینند و عده‌ای در تجرد و تنها زندگی کردن؛ برخی به دنبال کسب ثروت هستند تا خیال آسوده‌ای پیدا کنند و افراد بسیاری با وجود داشتن پول زیاد، از این نعمت بی‌بهره‌اند. روان‌شناسان معتقدند برای به‌دست آوردن آرامش در زندگی، باید فردی صلح‌طلب باشید و زندگی آرامی را انتخاب کنید و البته این مسئله- به طور متناقضی- به این معنی است که می‌بایست برای رویارویی با مشکلات آماده نیز باشید!

همه‌ی ما، وقتی می‌خواهیم در دنیایی که همیشه در حال تغییر و آشفتگی است احساس خوشبختی کنیم، به صورت طبیعی و مداوم دچار احساس اضطراب و بی‌قراری خواهیم شد؛ اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم به کمک آن‌ها آرامش را مانند یک فنجان نوشیدنی گرم وارد رگ‌هایمان کنیم.

معصومه یوسفی در کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش، به صورتی کاملا خودمانی و دوستانه، به بیان روش‌هایی می‌پردازد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانیم به آسودگی خاطر در زندگی‌مان دست پیدا کنیم. یافتن آرامش ذهنی باعث کاهش نگرانی، اضطراب، استرس و ترس و در بیشتر اوقات منجر به خودشکوفایی انسان خواهد شد.
با این حال باید بدانید که هیچ فرآیند اجباری و استانداردی برای دستیابی به آرامش وجود ندارد و همین ویژگی کمک می‌کند که هر فردی راهکارها را متناسب با شرایط خودش به کار بگیرد.

نویسنده در کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش، به نکته‌ای مهم در یافتن آرامش اشاره می‌کند: «در لحظه زندگی کردن!» انسان‌ها در یک تقسیم‌بندی کلی، به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ی اول خود را در گذشته جا می‌گذارند و همواره درگیر چیزی هستند که زمان از روی آن عبور کرده است. دسته‌ی دوم مدام به آینده و آنچه که هنوز رخ نداده است فکر می‌کنند و دسته‌ی سوم ترجیح می‌دهند بیشتر از این‌که درگیر گذشته یا آینده باشند، لحظه‌های جاری را دریابند. اگر آدمی بتواند حد تعادل را نگاه دارد و بیشتر در اکنون زندگی کند، بسیاری از مشکلاتش حل خواهد شد.

معصومه یوسفی همچنین به اهمیت مسئله‌ی پذیرفتن، رودررویی انسان با خود، توجه نشان ندادن به هر چیز و هر کس، قدردانی از هدیه‌های کائنات، دوست داشتن خودمان و غیره اشاره کرده است که خواندن و یادگیری آن برای هر فردی ضروریست.

این کتاب در سال 1400 توسط نشر کنکاش منتشر شده است.

کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به کتاب‌های مرتبط با آرامش ذهنی علاقه دارند یا به دنبال راهی برای به‌دست‌آوردن آرامش هستند، از جمله مخاطبان این اثر خواهند بود.

با معصومه یوسفی بیشتر آشنا شویم

معصومه یوسفی، نویسنده‌ی کتاب جرعه جرعه آرامش، متولد سال 1366 است. او در زمینه‌های مختلفی مانند تربیت فرزندان و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به مدرسه، به دست آوردن آرامش در زندگی، مباحث شرعی و غیره کتاب نوشته است. بیشتر کتاب‌های او در همکاری با دیگر نویسندگان تألیف شده‌اند. کتاب‌های «پول آفرینان کوچک»، «خاطرات مدرسه» و « خواب‌های شماطه‌دار» از جمله آثار این نویسنده هستند.

جملات برگزیده کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

  • در خط زمان زندگی تنها، لحظه‌ی اکنون است که واقعیت دارد، باقی یا خاطره است یا خیال.

  • در زندگی دو راه بیشتر، پیش رو نداری. یا فرار از ترس‌هایت، یا تعقیب رویاهات. راه سومی وجود ندارد. این دو راه همزمان قابل پیمودن نیستند.

  • منتظر نباش زندگی به تو معنا بده، بلند شو و زندگی را معنا کن.

  • ورودی‌های ذهنت، خروجی‌های زندگی توست؛ مراقب خوراک ذهنت باش.

  • بزرگ‌ترین فریب دنیا این است که در یک لحظه از حیات خود، مالکیت و فرمان زندگی را از دست می‌دهیم و تصور می‌کنیم سرنوشت بر زندگی‌مان مسلط شده است.

در بخشی از کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش می‌خوانیم

چرخ اول ماشین رفتارهامون که یادتونه؟ فکرمون بود. دقت کردید خیلی وقت‌ها اون‌قدر درگیر افکار و نشخوارهای ذهنی هستیم که متوجه نمی‌شیم کی کارهامون رو انجام دادیم، کی به خونه رسیدیم، کی نمازمون رو خوندیم و... همه‌ی کارهامون انجام شده ولی ما هنوز ذهنمون درگیر سیر در گذشته یا آینده است. می‌بینیم که روزمون شب شده و یه روز دیگه ازعمر گرانمایه‌مون بدون هیچ دستاورد مثبت روحی و روانی سپری شده و ما فقط شدیم حاملین حال بد و استرس. آغازگر تمام رفتارها و حالات ما چه آرامشمون چه حال‌بدی‌هامون فقط افکارمونه. هر‌چی باشه چرخ اول ماشینمونه دیگه.

همون‌طور که می‌دونید به عملکرد مغزمون ذهن گفته میشه. برای اینکه ذهنمون بتونه درست وظیفه‌ش رو انجام بده باید یاد بگیریم که کنترلش رو دستمون بگیریم. کنترل ذهن از جمله تکنیک‌هایی هست که به ما کمک می‌کنه تا افکار منفی رو از خودمون دور نگه داریم و در مسیر موفقیت و آرامش قدم برداریم. جالبه بدونید همه‌ی افراد می‌تونند با به کارگیری روش‌های صحیح، ذهنشون رو کنترل کنند و به آرامش برسند. در حقیقت هدف از بیان این جمله اینه که شما بدونید کسی که می‌تونه به ذهن شما خوراک بده و اون رو در مسیر مشخصی به سمت جلو ببره، فقط خودتونید.

این شمایید که تعیین می‌کنید چه چیزهایی در ذهنتون باقی بمونه و یا ذهن شما در چه مسیری حرکت کنه. شمایید که مشخص می‌کنید ذهنتون محل پرورش افکار مثبت باشه یا منفی. به عنوان مثال زمانی که دائماً دارید اتفاقات منفی رو مرور می‌کنید و یا مرتب در حال صحبت‌های ناامیدکننده‌اید، به ذهنتون این فرمون را می‌دید که در جهت اتفاقات منفی جلو بره.

فهرست مطالب کتاب

جرعه‌ی اول: کجای خط وایستادی
جرعه‌ی دوم: فرمون رو درست بچرخون
جرعه‌ی سوم: دکمه‌ی وراجی‌ها رو خاموش کن
جرعه‌ی چهارم: در و روی هر چیزی باز نکن
جرعه‌ی پنجم: بپذیر تا فنا نشی
جرعه‌ی ششم: قدردان شیاطین خیررسان باش
جرعه‌ی هفتم: پر پروازت رو نچین
جرعه‌ی هشتم: با خودت چند چندی؟
جرعه‌ی نهم: خودتو بغل کن
آخرین جرعه: سیراب شو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرعه جرعه آرامش بنوش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-136-680-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش

برای دریافت کتاب جرعه جرعه آرامش بنوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.