معرفی و دانلود کتاب پول آفرینان کوچک: گامی در تربیت مالى فرزندان

عکس جلد کتاب پول آفرینان کوچک: گامی در تربیت مالى فرزندان
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول آفرینان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول آفرینان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول آفرینان کوچک: گامی در تربیت مالى فرزندان

کتاب پول آفرینان کوچک نوشته‌ی معصومه یوسفی، به مسئله‌ی هوش مالی در کودکان می‌پردازد و راهکارهایی ارائه می‌دهد تا بتوانید این توانایی را در فرزندانتان تقویت کنید. این کتاب راهنما، گام‌به‌گام شما را با مفهوم سواد مالی کودک آشنا می‌سازد، اصول خلق و رشد آن را آموزش می‌دهد و به شما کمک می‌کند قدم بزرگی برای آینده‌ی اقتصادی او بردارید.

درباره‌ی کتاب پول‌ آفرینان کوچک

یکی از نگرانی‌های دائمی والدین، آینده‌ی مالی فرزندانشان است. با بغرنج‌تر شدن شرایط اقتصادی و بی‌ثباتی این نگرانی بیشتر هم خواهد شد. والدین با جدیت می‌کوشند تمام شرایط را مهیا سازند تا کودک بعدها وارد شغلی مناسب با درآمدی خوب شود. تحقیقات امروزی نشان می‌دهند که ریشه‌ی خیلی از شکست‌های مالی و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یک فرد، ممکن است به شیوه‌ی تربیتی او و دوران کودکی‌اش بازگردد. یعنی اینکه فرد از دوران کودکی، خیلی خوب با مفاهیم مالی آشنا نشده و هوش مالی‌اش به‌درستی پرورش پیدا نکرده. به همین دلیل، بسیاری از پژوهشگران معتقدند باید بعضی از اصول مالی را از کودکی به بچه‌ها آموزش داد. تمرین مداوم و آموزش اصول اولیه‌ی مالی، می‌تواند تا حد زیادی هوش مالی کودک را ارتقا دهد و درنتیجه‌، آینده‌ی اقتصادی موفق‌تری برای او رقم بزند. با این تفاسیر باید گفت، والدین به‌جای اینکه با نگرانی منتظر آینده‌ی فرزندشان باشند، بهتر است هم‌اکنون خود دست‌به‌کار شوند و اصول مالی را به کودکشان یاد بدهند. کتاب پول‌ آفرینان کوچک نوشته‌ی معصومه یوسفی با همین ایده نوشته‌ شده است. کتاب پیش‌رو به خواننده یاد می‌دهد که چگونه مفهوم سواد مالی را فراگرفته و راهکارها و اصولی را بیاموزد تا بتواند مفاهیم اقتصادی را خیلی راحت و به صورتی قابل‌فهم به کودکش منتقل کند.

معصومه یوسفی کوچ و مربی انگیزشی است و در زمینه‌ی تربیت و رفتار با کودکان تخصص بالایی دارد. او معتقد است یکی از دلایل عمده‌ی مشکلات مالی در ایران، به آموزش ندادن اصول مالی در دوران کودکی بازمی‌گردد. از نظر او، خانواده‌ها در ایران هوش مالی فرزندشان را به‌خوبی تقویت نمی‌کنند و با رفتارهای اشتباه و باورهای غلطی که دارند باعث می‌شوند، کودک در آینده دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شود. او در کتاب پول‌ آفرینان کوچک به این نکته اشاره دارد که سن 4 تا 14 سالگی بهترین زمان برای آموزش و تمرین اقتصادی است. بر همین اساس، او آموزش‌هایی تدارک می‌بیند تا والدین بتوانند سواد مالی فرزندانشان را بهبود ببخشد. یوسفی در این زمینه، برنامه‌ای 4 مرحله‌ای معرفی می‌کند:

در گام اول، او در مورد روانشناسی پول و ثروت صحبت کرده و اشتباهات احتمالی در تربیت مالی فرزندان را گوشزد می‌کند. معصومه یوسفی قدم دوم را به نحوه‌ی مدیریت منابع مالی اختصاص می‌دهد. او مدلی به نام GISS (بخشش، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و خرج کردن) را معرفی می‌کند که می‌توان با کمک آن به کودکان شیوه‌ی مدیریت کردن سرمایه را آموزش داد. همین‌طور در مورد استفاده از قلک، باز کردن حساب بانکی و پول‌توجیبی هم مطالبی بیان می‌شود. گام سوم کتاب پول‌ آفرینان کوچک در مورد هدف‌گذاری مالی است و قوانین طلایی رسیدن به هدف را نشان می‌دهد. نویسنده در گام آخر، برنامه‌ای 10‌مرحله‌ای برای بالابردن هوش و نبوغ مالی کودک ارائه کرده. همچنین تمریناتی روزانه پیشنهاد می‌کند تا به کمک آن‌ها بتوان مهارت‌های اقتصادی کودکان را ارتقا داد.

کتاب پول‌ آفرینان کوچک، به خوبی مفهوم تربیت مالی کودکان را معرفی کرده و خانواده‌ها را با آن آشنا می‌کند. این کتاب را انتشارات کنکاش منتشر نموده است.

کتاب پول‌ آفرینان کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به والدینی که فرزندان خردسال یا نوجوان دارند توصیه می‌شود. با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید هوش مالی فرزندانتان را تقویت کنید.

با معصومه یوسفی بیشتر آشنا شویم

معصومه یوسفی (متولد 1366) کوچ، مربی و نویسنده‌ی ایرانی است. او در زمینه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی، تربیت فرزند و هوش مالی فعالیت دارد و همایش‌ها و کارگاه‌های متعددی در این مورد برگزار کرده. «جرعه‌جرعه آرامش بنوش» عنوان اثر دیگر این نویسنده است.

در بخشی از کتاب پول آفرینان کوچک می‌خوانیم

بسیاری از والدین تصور می‌کنند که کلید موفقیت فرزندانشان کسب نمرات عالی در مدرسه و سپس دانشگاه است تا از این طریق بتوانند در یک شرکت بزرگ شغل خوبی به‌دست آورند و از طریق این شغلِ خوب، یک زندگی رویایی را تدارک ببینند: خانه‌ای بزرگ با وسایلی زیبا و دو ماشین پارک‌شده در گاراژ، اما امروز قوانین تغییر کرده‌اند. با این وجود بسیاری از ما همچنان به فرزندانمان توصیه می‌کنیم که به مدرسه بروند و نمرات خوبی کسب کنند تا شغل خوبی به‌دست آورند.

این توصیه در دوران صنعتی قابل قبول بود، اما برای عصر اطلاعات کاربرد چندانی ندارد. جوانان از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و شغل مناسبی به‌دست می‌آورند و سپس شروع به پول درآوردن می‌کنند، کارت‌های اعتباری هم از راه می‌رسند و از اینجاست که خرج کردن شروع می‌شود. آن‌ها با جوانان دیگر آشنا می‌شوند، به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و ازدواج می‌کنند. زندگی محشر می‌شود چون حالا دیگر دو منبع درآمد دارند. به عنوان یک زوج خوشبخت تصمیم می‌گیرند که یک خانه و دو ماشین بخرند، بچه‌دار می‌شوند، درآمدشان بیشتر شده و با وامی که دریافت کرده‌اند، خانه‌ی بزرگ‌تری می‌خرند.

سپس پی می‌برند که باید شروع به پس‌انداز برای آینده‌ی فرزندان خود کنند، پس بیشتر تلاش می‌کنند و درآمد بیشتری کسب می‌کنند. این زوج خوشبخت اکنون دیگر باید تمام روزهای کاری خود را صرفاً تلاش کنند و تلاش کنند. آن‌ها برای صاحبان شرکتی که در آن استخدام هستند، کار می‌کنند، برای پرداخت مالیات دولت، برای بازپرداخت وام بانکی و برای پرداخت دیگر صورتحساب‌ها. آن‌ها چیزی از پول نمی‌آموزند و سپس به فرزند خود نیز توصیه می‌کنند که «حسابی درس بخوان و نمرات خوبی بگیر تا بتوانی شغل خوبی پیدا کنی». این پروسه خود را تکرار می‌کند و باعث شکل‌گیری نسل دیگری از سختکوشان می‌شود. تنها راه خروج از این چرخه این است که راجع به امور مالی بیاموزید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هوش مالی
تفاوت موفقیت درسی و موفقیت مالی
بایدها و نبایدهای هوش مالی
شرایط مالی امروز شما حاصل...
اقدام ضروری والدین…
مسائل مالی خانواده‌ها با فرزندان
نجات کودک از بی‌سوادی مالی
لزوم یادگیری برای آینده
بررسی آینده‌ی مالی فرزندان
سبک‌های تربیتی
آموزش‌های مالی متناسب با فرزندان
فرزندان زیر 4 سال
فرزندان 8-4 سال
فرزندان 12-9 سال
فرزندان 13 سال به بالا
تست آمادگی یادگیری سواد مالی
اصول بنیادی در سواد مالی
ارکان سواد مالی
گام اول: روانشناسی پول و ثروت
دو نکته‌ی مهم و اساسی در روانشناسی پول و ثروت
بزرگ‌ترین اشتباهات والدین در تربیت مالی فرزندان
گام دوم: مدیریت منابع مالی
بخش اول: بخشش (give) مقدار پیشنهادی ۱۰% درآمد
بخش دوم: سرمایه‌گذاری (invest) مقدار پیشنهادی ۱۵% درآمد
بخش سوم: پس‌انداز (save) مقدار پیشنهادی ۲۵% درآمد
بخش چهارم: خرج کردن (spend) مقدار پیشنهادی ۵۰% درآمد
مزایای مدل GISS
بهترین ابزار آموزشی پول در دنیا
نکات مهم در انتخاب نوع قلک
مزایای برجسته قلک
حساب بانکی یا قلک
تعریف پول توجیبی و میزان آن
اصول مهم در پرداخت پول توجیبی
گام سوم: هدف‌گذاری مالی
ارتباط پول و رویاها
قوانین طلایی برای رسیدن به هدف
گام چهارم: هوش و نبوغ مالی
ده گام برای بالا بردن هوش مالی کودک
انواع سرمایه‌گذاری مناسب کودکان
افزایش هوش مالی خانواده
تمرینات روزانه پولی
نکات مهم در خرید صحیح
بازی‌های پولی
و اما کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول آفرینان کوچک: گامی در تربیت مالى فرزندان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-600-136-524-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول آفرینان کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول آفرینان کوچک

برای دریافت کتاب پول آفرینان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.