معرفی و دانلود کتاب جنون گل لاله

عکس جلد کتاب جنون گل لاله
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنون گل لاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنون گل لاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنون گل لاله

کتاب جنون گل لاله رمانی عاشقانه از عسل اسکندری است. این اثر عشقی پرتلاطم بین وکیلی به نام پیمان برازنده و دختری به نام مهتاب مشکات را روایت می‌کند. مهاجرت و دوری از موطن لایه‌ی مهمی از داستان محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب جنون گل لاله

کتاب جنون گل لاله را عسل اسکندری به رشته‌ی تحریر درآورده. شخصیت اصلی رمان مردی است به نام پیمان برازند. پیمان دانشجوی سال آخر حقوق است. او قصد دارد برای ادامه‌ی تحصیل به ایتالیا مهاجرت کند، اما در این میان، با زنی به نام مهتاب آشنا می‌شود. قرار ملاقات‌ها ادامه می‌یابد تااینکه حسی بین این دو نفر شکل می‌گیرد، اما این عشق از مهاجرت پیمان جلوگیری نمی‌کند.

داستان جنون گل لاله در یازده فصل با فلش‌بک‌ و فلش‌فوروارد روایت می‌شود. رمان با روز مصاحبه‌ی کاری پیمان با مهتاب مشکات آغاز می‌گردد. او می‌خواهد مهتاب را به‌عنوان مدیر فروش بخش بازرگانی استخدام کند. خواننده هنوز شناختی از شخصیت‌ها ندارد، اما متوجه می‌شود این دو شخصیت در گذشته‌ای دور باهم آشنایی داشته‌اند. مهتاب پیمان را به‌جا نمی‌آورد، اما پیمان سال‌ها برای این لحظه رؤیاپردازی کرده است. بعد از این صحنه، با فلش‌بکی به روز آشنایی پیمان و مهتاب برمی‌گردیم. روزی که مهتاب ماشینش را جلوی خانه‌ی پیمان پارک کرده و یک نامه‌ی عذرخواهی برای پیمان گذاشته بود. او در این نامه قول داده بود ساعت هفت با تمام شدن امتحان فاینال زبانش، ماشین را به‌سرعت جابه‌جا خواهد کرد. کنجکاوی پیمان برای دیدن نویسنده‌ی نامه، به قرار ملاقات‌های دیگری در آینده منجر شد. این داستان شروع عشقی زیبا اما پرتلاطم است. موانعی که سد راه آن‌هاست و اغلب به دست خود قهرمان‌ها ساخته می‌شوند، روایت ساده‌ی عاشقانه را برهم می‌زند.

رمان جنون گل لاله، داستانِ عشق، جدایی، حسرت و دلتنگی است. مهاجرت در بطن این داستان به غربتِ آن می‌افزاید. رابطه‌ی پیمان با خانواده‌اش در روزهای دوری از وطن، از دیگر مواردی است که به داستان بُعد دیگری اضافه می‌کند. پیمان روزی از ایتالیا بازمی‌گردد، اما زمانی که هیچ‌چیز دیگر مثل قبل نیست.

این کتاب توسط انتشارات اودیسه منتشر شده است.

کتاب جنون گل لاله برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌دارانِ رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی از این کتاب استقبال خواهند کرد.

با عسل اسکندری بیشتر آشنا شویم

عسل اسکندری متولد 1366، نویسنده‌ی رمان‌های ایرانی است. او کتاب «هم‌گناه» را درباره‌ی روزهای کرونایی ایران نگاشته است. در این کتاب عشق از دست‌رفته‌ای به تصویر کشیده می‌شود. کتاب «من و طُ هم‌گناه» اثر دیگری از عسل اسکندری‌ست.

در بخشی از کتاب جنون گل لاله می‌خوانیم

فقط ده سالم بود خبر تصادف مامان بابام و بهم دادن، بعدشم فرستادنم پیش یه زن غرغروى پیر، همون عمه‌اى که چشم نداشت من و ببینه، چون هفت تا دختر داشت و هیچ‌وقت پسردار نشد، متنفرم از دوران بچگیم... مگه چند سالم بود؟ سه سال بعد که عمه‌ام مرد، شوهرعمه‌ام منو فرستاد کجا؟ فرانسه با اون سن کم! پانسیون! تولد چهارده سالگیم کنار پنجره‌ی اتاق شیش مترى، با بغض و کلى دلتنگى براى پدر مادرم و تا صبح اشک ریختن گذشت. غروب که مى‌شد، یه حس مزخرفى میومد سراغم، تو حتى نمى‌تونى بفهمى یک دقیقه از روزایى و که من گذروندم چه‌جورى بوده، ولى الان، سیاوش مجد، با دکترى اقتصاد از دانشکده‌ی سوربن فرانسه، جلوى تو نشسته، فقط کافیه امشب اعلام کنه فلان ارز سقوط مى‌کنه، چند میلیون نفر حاضرن به همین حرف من اعتماد کنن؟ با شما هستم؟ فقط دو ساله من شروع کردم، چند نفر به دم و تشکیلات من اعتماد کردن؟ از خودت بپرس چرا اعتماد کردن؟ حتما مطمئنشون کردم که همه‌ی سرمایه‌شونو آوردن تو بازار! نه!؟ من دزد نیستم مهتاب، یک سال صبر کنن، هم من به هدفم مى‌رسم هم اونا! من همین و میخوام، می‌تونى یک سال تحمل کنى؟ رازدار باشى؟ میتونى یا نه؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: به وقت من، به وقت او
فصل دوم: به وقت روایت‌گر عشق
فصل سوم: به وقتِ رفتن
فصل چهارم: به وقتِ تنظیم سال
فصل پنجم: به وقتِ شام
فصل ششم: به وقتِ مهتاب
فصل هفتم: به وقتِ تلافى
فصل هشتم: به وقت آبان
فصل نهم: به وقت قدیم
فصل دهم: به وقت دیدار
فصل آخر: به وقتِ خوشه‌ی ماه فروریخته در آب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنون گل لاله
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اودیسه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-5211-98-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنون گل لاله

نسرین ق
۱۴۰۲/۸/۲
نویسنده خیلی بین زمان حال وگذشت در رفت وآمد بود وگاهی باعث سردرگمی خواننده میشد
ديدار
۱۴۰۲/۶/۳
داستان فوق العاده اى داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جنون گل لاله

برای دریافت کتاب جنون گل لاله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.