معرفی و دانلود کتاب جوجه بغلی

عکس جلد کتاب جوجه بغلی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جوجه بغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جوجه بغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جوجه بغلی

جد آدامسون در کتاب جوجه بغلی، بر اهمیت تفاوت‌های فردی دست می‌گذارد. او با تمثیلی زیبا از پرنده‌ای که برخلاف هم‌نوع‌هایش نمی‌تواند بپرد، استعدادهای معنوی مثل برخوردار بودن از حس همدردی و دلسوزی را برتر از توانایی‌های ظاهری می‌داند. این داستان آموزشی که برای کودکان نوشته شده، پافشاری بر کارهایی که امکان انجام‌دادن‌شان را نداریم، بیهوده می‌داند. این اثر داستانی به فینال جایزه‌ی بهترین کتاب تصویری گودریدز در سال 2020 راه یافت.

درباره‌ی کتاب جوجه بغلی

برنارد هرچقدر هم که تلاش می‌کند، نمی‌تواند مثل پرنده‌های معمولی هم‌نوع خودش پرواز کند، و جالب‌تر اینکه بال‌های او خیلی بلندتر از بال بقیه‌ی پرنده‌هاست. وقتی این اتفاق، بارهاوبارها تکرار می‌شود، او خودش را غمگین‌ترین موجود جهان می‌بیند که حتی همین ساده‌ترین کار پرواز را هم نمی‌تواند انجام دهد. بااین‌حال اندکی بعد با موجودی دیگر یک اورانگوتان افسرده آشنا می‌شود و می‌بیند چه کارهای زیادی می‌تواند برای این دوست تازه‌اش انجام دهد. جد آدامسون (Ged Adamson) نویسنده و تصویرگر کتاب جوجه بغلی (Bird Hugs)، نگاهی موشکافانه به یکی از مهم‌ترین دلایل افسردگی در میان کودکان و نوجوانان دارد. او در این داستان نشان می‌دهد که موفقیت چیزی نیست جز ارتباط برقرارکردن میان توانایی‌ها و خواسته‌های فردی. او با تمثیل از یک پرنده که نمی‌تواند پرواز کند مثل آدمی که نمی‌تواند راه برود بر ضرورت تغییر زاویه‌ی دید آدم‌ها نسبت به استعدادهای ذاتی‌شان تأکید می‌کند.

به باور جد آدامسون، چاره‌ای وجود ندارد جز اینکه بپذیریم الزاماً نمی‌توانیم در همه‌ی کارها مفید و موفق باشیم؛ بلکه باید تلاش کنیم استعدادهای‌مان را کشف کنیم؛ چرا که این اتفاق بسیار سودمندتر از پافشاری بر انجام کاری است که توانایی‌اش را نداریم. نویسنده‌ی کتاب جوجه بغلی با تمرکز بر این زاویه‌ی دید، به کودکان آموزش می‌دهد به سراغ کارهایی بروند که استعداد و توانایی انجامش را دارند؛ مثل برنارد که وقتی فهمید نمی‌تواند پرواز کند، جنبه‌ای مهم‌تر از توانایی‌اش را کشف کرد و به موجودی بسیار سودمندتر از هم‌نوع‌هایش که فقط می‌توانستند پرواز کنند تبدیل شد. این کتابِ کودکان با ترجمه‌ی مریم عظیمی در انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب جوجه بغلی

  • خواننده‌های کتاب تأیید خواهند کرد که همه‌ی تفاوت‌ها را باید در آغوش گرفت. (Kirkus Reviews)
  • درسی ساده و آشناست، ازخودگذشتگی و همدردی کلیدی برای پیداکردن دوست است. (Publishers Weekly)
  • داستان طنزی با یک نکته مهم: تفاوت‌های ما می‌تواند همان چیزی باشد که ما را برای دیگران عزیز می‌کند، و پذیرش این تفاوت‌ها می‌تواند به بهترین نتیجه در زندگی منجر شود. (Booklist)
  • تصویرسازی و قلم گرم و رسای آدامسون نشان می‌دهد که برنارد دور یک تمساح چنبره زده، در کنار یک خرگوش خوشبخت رها شده و با صبر و حوصله به دردسرهای یک خفاش در طول یک جلسه‌ی درمانی شبانه گوش می‌سپارد. این پرنده‌ی کوچک کشف می‌کند که می‌تواند باتکیه‌ بر هم‌سن‌وسال‌های خود به درکی جدید دست یابد. (School Library Journal)

کتاب جوجه بغلی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 3 تا 6 سال نوشته شده و به علاقه‌مندان به روان‌شناسی کودک نیز پیشنهاد می‌شود.

با جد آدامسون بیشتر آشنا شویم

جد آدامسون نویسنده و تصویرگر کودکان است و با همسرش هلن و پسرشان رکس در لندن زندگی می‌کند. او به‌عنوان یک کاریکاتوریست، هنرمند استوری‌برد و آهنگ‌ساز فیلم کار کرده است، اما همیشه علاقه داشته که کتاب‌های مصور بنویسد. کتاب جوجه بغلی از بهترین آثار اوست.

در بخشی از کتاب جوجه بغلی می‌خوانیم

وقتی برنارد جوجه‌تر بود، نمی‌دانست با بقیه خیلی فرق دارد.
آن روزها، زندگی ساده بود و البته بامزه!
بعدها دوستان برنارد کم‌کم پرواز کردند.
راستش فرقی نمی‌کرد برنارد چقد بال‌بال بزند، انگار به‌تنهایی نمی‌توانست پرواز کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جوجه بغلی
نویسنده
مترجممریم عظیمی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-743739-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جوجه بغلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جوجه بغلی

برای دریافت کتاب جوجه بغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.