معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود
قیمت:
۳۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

و اینک، پنجمین مجلد از مجموعه‌ی پرفروش جودی دمدمی!... در کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود، نوشته‌ی مگان مک دونالد، مخاطب تلاش‌های بامزه‌ی «جودی» در مسیر بدل شدن به یک پزشکِ مجرب خواهید بود. لازم به اشاره است که نام این کتاب، پس از انتشار در سال 2004، به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی «کتاب سال کودک هوسیر» اعلام شد.

درباره کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

قهرمان کتاب پیش رو ویژگی‌های خوب و بدِ بسیاری دارد. او در عین این‌که به طور کلی مؤدب است، گاهی حسابی پرخاش‌گر و عصبی می‌شود! همزمان که تیزهوش و باذکاوت است، گاهی ادای کودن‌ها را درمی‌آورد! در عین صاف و سادگی، بعضاً دست به شیطنت‌های خبیثانه‌ی عجیبی می‌زند. خلاصه که جمیعِ تناقضات است و احتمالاً همین هم هست که از او کاراکتری این‌چنین دوست‌داشتنی ساخته؛ و البته، همین هم باعث شده که لقب «دمدمی» را یدک بکشد!

در کتاب جودی دکتر می‌شود (!The Doctor is In) هوس تازه‌ای به سر قهرمان دمدمی داستان ما زده است: هوس دکتر شدن! لابد پیش خودتان می‌پرسید «حالا چرا دکتر شدن؟». خب، اگر دیگر آثار مجموعه‌ی جودی دمدمی را خوانده باشید، احتمالاً می‌دانید که نمی‌توان جواب سرراستی به این سوال داد. آخر، راستش را بخواهید، خواسته‌ها و هوس‌های ناگهانی جودی هیچ‌وقت دلایل روشنی ندارند. به هر حال، مهم این است که جودی در حال حاضر هوس دکتر شدن کرده و مثل همیشه، حاضر است در مسیر تحقق هوسش، دست به هر کاری بزند؛ حتی اگر لازم باشد، حاضر است شکم قورباغه‌ی برادر بیچاره‌اش را با چاقوی جراحی بشکافد و بعد از بررسی اعضای داخلی حیوان بینوا، آن را مجدداً به هم بدوزد. بیایید دعا کنیم خدای بزرگ رحم کند و هرچه زودتر هوس دکتر شدن را از سر قهرمان دیوانه‌ی داستان ما بیندازد. وگرنه معلوم نیست در آینده شکم چند حیوان به دست او پاره شود!...

درباره مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

  • مگان مک دونالد در کتاب جودی دکتر می‌شود با توسل به اشتباهات متداول کودکان در ادای کلمات و یا شناخت مفاهیم، لحظات کمیک دلنشینی را خلق کرده است. او در این اثر ضمن این‌که به خوبی فرازونشیب‌های شخصیت جودی را به تصویر کشیده، نشان داده که خنده، اگر به درستی خلق شود، می‌تواند مسری باشد! (Booklist)
  • بازگشت باشکوه قهرمان، با تشریح بدن یک موجود زنده! (Publishers Weekly)
  • یک دستاورد عالی دیگر در کارنامه‌ی مگان مک دونالد... طنز نهفته در کتاب جودی دکتر می‌شود، همچون سایر عناوین دیگر مجموعه، راست به هدف برخورد می‌کند! (School Library Journal)

کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی دکتر می‌شود، اثر مگان مک دونالد، لذت خواهند برد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود می‌خوانیم

همه‌ی دکترها قول می‌دهند به مردم کمک کنند. به آن می‌گویند سوگند بقراط. بقراط پدر علم است. در زمان‌های قدیم باید به آپولون، خدای موسیقی و شعر و طب، و های‌جیا، الهه‌ی تندرستی، قسم می‌خوردند که با تمام توان به مردم کمک کنند. اگر دکتری نمی‌دانست مشکل بیمارش چیست، باید می‌گفت "نمی‌دانم". امروزه سوگند کهن به‌نظر ما خیلی مسخره می‌آید، برای همین شخصی به نام لوئیس لازانیا آن را دوباره نوشت.

فرانک پرسید: «لوئیس لازانیا؟ پیتزا را هم او اختراع کرد؟» دکتر ب خندید.

راکی پرسید: «ولی شما همیشه از کجا می‌دانید که چه‌کار باید بکنید؟» دکترها درست مثل کارآگاه‌ها هستند. شما همه‌ی سرنخ‌ها را می‌بینید و سعی می‌کنید که معما را حل کنید. در بخش اورژانس، ما این کار را به‌سرعت انجام می‌دهیم. فکر کنید هر کدام از ما یک پازل انسانی هستیم و شغل من هم این است که تکه‌های گمشده را پیدا کنم و بگذارم سر جای‌شان.

جودی آهسته گفت: «معرکه است!»

جسیکا با خودنمایی گفت: «در چیدن پازل کسی به گردپای من نمی‌رسد. من یک پازل پانصد تکه‌ای "انفجار بزرگ"را به تنهایی جور کردم.» گاهی جودی آرزو می‌کرد که کاش این جسیکا فینچ مندیبلش را می‌بست.

دکتر بودینه گفت: «حالا بهتان نشان می‌دهم که بعضی از این وسایل به چه دردی می‌خورند.» دکتر جودی باید از گوشی استفاده می‌کرد و به ضربان قلب خودش گوش می‌داد! بم بوم، بم بوم! بعد فشار خون فرانک را گرفت، راستی‌راستی! بعد دنبال لوزه‌های جسیکا فینچ گشت، و با وسیله‌ی مخصوصی، داخل چشم را دید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
یک روز دلگیر
مِدولا و مَندیبِل
کارآگاه مرموز
یک میلیون دلار
ماکوس دِرمی
آقای استخوان خشک
خیلی خوشمزه!
دکتر طب
فاجعه‌ی پزشکی
اُریونتی دامپتی
بی‌برو برگرد
وسایل موردنیاز بازی تویستر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-964-369-353-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

نیکی فیض دار
۱۴۰۳/۱/۸
من همیشه به کتاب‌های مگان مک دونالد می‌گفتم عالی اما امروز نه چون به نظرم اتمام باحالی مثل کتاب‌های دیگر جودی نداشت.
ف. م. م
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بد نبود و برای من اصلا جذاب نبود و اگر فکر میکنید خنده داره باید بگم نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 5: جودی دکتر می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.