معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

عکس جلد کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس نوشتۀ مگان مک دونالد اثر جذاب و کودکانه‌ای است که با لحنی ساده و قابل‌فهم داستان هیجان‌انگیز مواجهۀ جودی و برادرش استینک را با پستچی عجیب‌وغریبی روایت می‌کند که در شب کریسمس مشغول جابه‌جایی بسته‌ها است. این رمان کودکانۀ پرفروش گزینۀ مناسبی برای ایجاد علاقه نسبت به کتابخوانی در کودکان است.

دربارۀ کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

کتاب تعطیلات خوش کریسمس (The Holly Joliday) نوشتۀ مگان مک دونالد (Megan McDonald) یکی از آثار منتشر‌شده در قالب مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و استینک است. انتشار این مجموعه کتاب با تصویرگری پیتر رینولدز با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. مگان مک دونالد در هر یک از کتاب‌های این مجموعه سراغ داستان جذابی در مورد جودی و برادرش استینک رفته است. لحن نویسنده در روایت‌ داستان‌های این مجموعه به قدری روان، ساده و کودکانه است که هر کودکی به راحتی می‌تواند با آن ارتباط بگیرد. داستان‌های مجموعه‌ی نامبرده بسیار قابل‌فهم هستند و گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی می‌باشند. در ضمن گفتنی است تصویرگری‌های دلپذیر پیتر رینولدز به جذابیت این کتاب افزوده است.

داستان کتاب تعطیلات خوش کریسمس از این قرار است: بیش از صدها سال است که شب کریسمس در ویرجینیا برف نباریده است. حالا چقدر احتمال دارد اوضاع تغییر کند؟ آقای جک فراست پستچی جدید با شکل و شمایل عجیب‌وغریب وارد داستان می‌شود و به نظر می‌رسد اطلاعات زیادی در مورد الگوهای آب و هوایی دارد. او به سرما علاقه دارد و در طول تعطیلات ساعت‌ها کار می‌کند. به نظر او، این فصل بهترین زمان برای کار است؛ چون در این دوره بسته‌ها و هدایای عجیب و غریب و قشنگی را جا به جا می‌کند. از طرفی، جودی مودی فهرستی را برای کریسمس امسال آماده کرده است، اما برادرش امسال خواستۀ کاملاً متفاوتی دارد: برف! آیا احتمال دارد استینک به خواستۀ خود برسد؟

دربارهٔ مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و استینک

جودی و استینک خواهر و برادر بازیگوشی هستند که در هر قسمت از مجموعهٔ پیش رو به سراغ یک ماجراجویی جدید می‌روند. اتفاقات هیجان‌انگیزی که در هر کتاب برای جودی و استینک می‌افتد، آن‌ها را جهان جدیدی آشنا می‌کند. دزدان دریایی، موجودات فضایی، دایناسورها و جن‌های کوتوله قرار است برای این خواهر و برادر ماجراهای عجیبی رقم بزنند.

خالق این دو شخصیت و جهان داستانی هیجان‌انگیزشان مگان مک دونالد است و محبوبه نجف‌خانی تاکنون چهار جلد از این مجموعه را به فارسی ترجمه کرده و به کمک انتشارات فندق -واحد کودک نشر افق- به چاپ رسانده است. در ادامه عناوین این کتاب‌ها را مشاهده می‌کنید: «تعطیلات خوش کریسمس»،‌ «در جست‌وجوی گنج»، «جناغ آرزوها» و «توفان و تاریکی ترسناک».

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

- برای خوانندگان کم‌سن‌وسالی که به تازگی خواندن را با جودی دمدمی و برادرش آموخته‌اند، این رویداد ارزش جشن گرفتن دارد. (Kirkus Reviews)

- آخرین جلد [منتشرشده] از این مجموعۀ محبوب، طنز و داستان را با تنش‌های شب کریسمس ترکیب می‌کند و تصاویر رنگارنگی از شوخی‌های خواهر و برادری و پیوند بین آن‌ها به نمایش می‌گذارد. (بوک‌لیست)

- شوخی‌های بامزه بین جودی و استینک موجب ایجاد صمیمیت در فضای کتاب شده است. تصاویر رنگارنگ نیز در کنار جلد هولوگرافیک و درخشانِ پوشیده از برف شادی کریسمس را به طور کامل منتقل می‌کند. (The Horn Book)

کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب داستان برای ردهٔ سنی کودک به ویژه سنین 6 تا 9 سال مناسب است. اگر کودکی در این سنین دارید و به دنبال کتاب داستان مناسبی برای او هستید، این اثر خواندنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد نویسندۀ آمریکایی اهل پیتسبرگ است. او نویسندگی را از ده‌سالگی شروع کرد و برای روزنامه مدرسه‌شان مطالب گوناگونی نوشت. مگان فارغ‌التحصیل دانشگاه پیتسبورگ است و در ژانر ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. مجموعۀ «جودی دمدمی و استینک» شاخص‌ترین اثر اوست که قصه‌هایی از یک دختر کلاس سومی به نام جودی و برادرش استینک را روایت می‌کند. از دیگر داستان‌های شاخص او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «جودی و فهرست آرزوها، جودی و تابستان پرماجرا، خانم دمدمی در بدبیاری روز تولد، جودی ملکه می‌شود، جودی مشهور می‌شود، جودی مریخی می‌شود، جودی کارآگاه می‌شود، جودی کتاب‌خوان می‌شود و جودی دنیا را نشان ‌می‌دهد.» درضمن یک فیلم سینمایی نیز با اقتباس از یکی از کتاب‌های مجموعه‌ٔ جودی و استینک در آمریکا ساخته شده است.

علاوه بر این مجموعه، مگان چند رمان نوجوان و چند کتاب داستان دیگر نیز نوشته است. مجموعه داستان‌های «باشگاه خواهران» و «دختران آمریکایی» از دیگر آثار مورد توجه اوست. مگان مک دونالد جوایز زیادی نیز کسب کرده است که از میان آن‌ها می‌توان جایزۀ کتاب کالیفرنیا، جایزۀ انتخاب کودکان و جایزۀ کتاب کودکان گاردن استیت را نام برد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس می‌خوانیم

استینک گفت: «آب‌نبات عصایی خوردیم.»

جودی گفت: «ما به سبک مردم هاوایی، کریسمس را جشن گرفتیم.»

استینک گفت: «ما برنامه‌ی بابانوئل مخفی داشتیم. همه اسم‌های‌مان را روی تکه‌ای کاغذ نوشتیم و توی کیسه انداختیم، آن‌وقت هرکس یک اسم برداشت تا برای کریسمس برایش هدیه بخرد. اسم من به هم‌کلاسی‌ام، سوفی اِلوز، افتاد و شد بابانوئل مخفی من. بعد شربت صورتی خوردیم، و میمون را به درخت وصل کن بازی کردیم. و من یک حباب برفی جایزه گرفتم که آن را یک‌عالمه راه از ایالت وِرمونت آورد‌ه‌اند این‌جا!»

جودی گفت: «آقای تاد عینک آفتابی زده و پیراهن هاوایی پوشیده بود. او به همه‌مان یک لِی داد تا امشب به گردن‌مان بیندازیم.» و به گردنبندی که از گل درست شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: «یادتان باشد که امشب توی مدرسه، دهمین سالانه‌ی تعطیلات خوش کریسمس را جشن می‌گیریم.»

استینک گفت: «ما دانستنی‌هایی درباره‌ی انواع دانه‌های برف درست کردیم.» و دست توی کوله‌اش کرد و نموداری با شکل‌های مختلف درآورد و ادامه داد: «با این‌که هیچ دانه برفی عین هم نیست، ولی بیش‌تر دانه‌های برف‌ مثل هم‌اند. بعضی از دانه‌های برف به شکل درخت‌اند، اما یک‌عالمه از دانه برف‌هایِ دیگر، شکل‌هایی مثل مداد، منشور، بشقاب و قارچ پفی دارند. ما یاد گرفتیم که مِله کالیکیماکا، به هاوایی یعنی کریسمس مبارک. به داستانی درباره‌ی آدم معروفی گوش دادیم که فهمید چه‌طوری از هزارها دانه‌ی برف عکس بگیرد.»

جودی پرسید: «اسمش بابابرفی نبود؟»

استینک گفت: «نه، اسمش اسنوفِلِیک بِنتلی بود. اسمش توی فرهنگ‌نامه آمده. دوبار. یک‌بار زیر حرف الف، و یک‌بار هم زیر حرف ب.» به هاوایی، اسم من می‌شود، آی‌یاکی. استینک گفت: «چه باحال! آی‌یاکی، آی زِکی، این اسم خیلی بِهِت می‌آید.»

فهرست مطالب کتاب

1. پستچی جدید
2. تهیه‌ی فهرست دو بار کنترل آن
3. مِلِه کالیکیماکا
4. یه طوطی روی درخت نخل
5. همه‌ی راه جیلینگ‌جیلینگ کن
6. شبی که زیاد هم ساکت نبود
7. بگذار برف ببارد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-369-722-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

ف. م. م
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
نه کمدی و نه هیجانی کوتاه و حوصله سر بر بود من که میگم نخرین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس

برای دریافت کتاب جودی دمدمی و استینک 1: تعطیلات خوش کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.