معرفی و دانلود کتاب جک غول کش

عکس جلد کتاب جک غول کش
قیمت:
۱۵۰۰۰ 7500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جک غول کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جک غول کش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جک غول کش

کتاب جک غول‌کش یکی از مشهورترین و هیجان انگیزترین افسانه‌های تاریخ به قلم ریچارد دویل است و ماجرای سرزمینی را روایت می‌کند که غولان در آن جولان می‌دهند.

ریچارد دویل (Richard Doyle) اولین نسخه چاپی کتاب جک غول کش (The Story of Jack and the Giants) را در سال 1581 منتشر کرد. ندا ترابی این کتاب را بر اساس نسخه اصلی آن ترجمه و بازنویسی نموده است.

موضوع کتاب جک غول‌کش چیست؟

این افسانه حکایت سرزمین غول‌هاست. مردم از وحشت این موجودات کوه‌پیکر، لحظه‌ای آرامش ندارند. این غول‌ها شاید نمادی از زورگویان قرون وسطی باشند که بر سراسر اروپا سایۀ شوم خود را افکنده بودند. جوانی بی‌باک در داستان، با ذکاوت و دانایی خود به جنگ غول‌ها می‌رود و آن‌ها را نابود می‌کند و بسیاری را به همزادپنداری وامی‌دارد. جک غول کش نفس غولان ستمگر را می‌گیرد.

دنیای افسانه‌ها، دنیایی جذاب و لذت‌بخش است. افسانه‌هایی که همه را به سوی خود می‌کشاند و از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد. مالک این افسانه همانند تمامی افسانه‌های دیگر، مردم هستند. بی‌گمان در پس افسانه‌هایی که در سراسر گیتی به فراوانی وجود دارند، حقایقی پنهان شده است. علاقۀ مردم به این افسانه، شاید در این نهفته باشد که روزی شجاع دلی نفس ستمگران زمانه را بگیرد و مردم را آسوده سازد.

کتاب جک غول‌کش مناسب چه کسانی است؟

بازنویسی روان، این کتاب را به داستانی جذاب و سرگرم کننده، برای نوجوانان و هر سن و سالی تبدیل کرده است.

در بخشی از کتاب جک غول‌کش می‌خوانیم:

در قلمرو آرتورشاه، در کشور کورن وال که در جنوب غربی انگلستان قرار داشت، کشاورز ثروتمندی زندگی می‌کرد که تنها یک پسر به نام جک داشت.
جک پسری شاد و بازیگوش بود که با بذله گویی هایش دیگران را می‌خنداند اما خودش به داستان‌های غول‌ها و پریان علاقمند بود و از شنیدن این داستان‌ها لذت می‌برد.
وقتی پیرزن‌ها در قصه‌های خود از شجاعت و بی باکی سلحشوران آرتور شاه حکایت می‌گفتند، جک غرق هیجان می‌شد.
این داستان‌ها چنان ذهن او را پر می‌کرد که به هنگام مراقبت و چراندن گاوها و گوسفندان، در خیال خود با دشمنانی که وجود نداشتند، می‌جنگید و آن‌ها را شکست می‌داد. آنگاه شگفت زده از پیروزی‌های خیالی خود، میان حیوانات می‌دوید و شادی می‌کرد. جک در ورزش‌هایی که در آن زمان معمول بود، از تمام هم سن و سالان خود سرتر بود.
هیچکدام از بچه‌ها نمی‌توانست در کشتی گرفتن با او برابری کند. وقتی با حریفی کشتی می‌گرفت با نیرو و زوری که داشت همیشه پشت حریف را به خاک می‌مالید و پیروز میدان می‌شد. روزهای زندگی جک این گونه می‌گذشت.

در آن روزها، انگلستان با مصیبت بزرگی دست به گریبان بود. در هر گوشه و کنار این سرزمین، غول‌هایی زندگی می‌کردند که عرصه را بر مردم تنگ کرده بودند. می‌کشتند، غارت می‌کردند و مایه هراس مردم بودند.
یکی از این غول‌ها، کوه کورن وال را در کنترل خود داشت. غولی عظیم الجثه و کوه پیکر که هجده متر قد و سه متر پهنای بدنش بود. با چهره‌ای درنده و ترسناک که در کورن وال و روستاهای مجاور آن ترس و وحشت زیادی در میان مردم ایجاد کرده بود.

این غول در غاری در وسط کوه زندگی می‌کرد. غولی بس خودخواه که نمی‌توانست حضور مردم را در اطراف خود تحمل کند. به کلبه مردان آن ناحیه حمله می‌برد و آن‌ها را طعمه و قربانی خود می‌ساخت و وقتی غذایش تمام می‌شد، آن بدن سنگین بزرگ خود را بسختی حرکت می‌داد و در سر راهش باز هم هرچه قرار داشت می‌خورد.
اسم این غول آنیک بود. وقتی به کلبه‌های مردم می‌رسید، مردم از ترس فرار می‌کردند و او در کسری از ثانیه به کلبه‌های آنان حمله می‌کرد، گاوها، گوسفندان و خوک‌ها را بر دوش می‌گرفت و به غارت می‌برد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جک غول کش
نویسنده
مترجمندا ترابی
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-622-964128-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ 7500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جک غول کش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جک غول کش

برای دریافت کتاب جک غول کش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.