معرفی و دانلود کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید

عکس جلد کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید

رابرت لوئیس استیونسون در کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید، داستان مردی را به تصویر می‌کشد که سعی دارد جدالِ میان شخصیت‌های دوگانه‌اش را با خوردن دارویی پایان دهد.

کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید از لیزا مالرکی (Lisa Mullarkey)، اقتباسی از اثر رابرت لوئیس استیونسون (Robert Louis Stevenson) است.

دکتر جکیل 50 ساله، دارای خصوصیاتی موذیانه و شیطنت‌آمیز است که بعضاً او را در جدال بین خوب و بد قرار می‌دهد. شخصیت او در پی مصرف دارویی که کشف کرده است، به دو شخصیت یعنی هنری جکیل و ادوارد هاید تبدیل می‌شود. او بخش بزرگی از زندگی‌اش را در تلاش است تا شیطان درونش را سرکوب کند. دکتر جکیل در طول داستان به مرد ستمگری به نام آقای هاید مبدل می‌شود.

در این داستان دکتر جکیل در وصیت‌نامه‌ای تمام اموالش را به شخصی به نام هاید می‌بخشد. اما دوست او یعنی وکیل اترسون، به صورت کاملاً اتفاقی، متوجه رازی وحشتناک می‌شود و آن راز این است که هاید با چهره نفرت‌انگیز خود مرتکب جرمی شده و چک بی‌محلی با امضای دکتر جکیل کشیده است. وکیل اترسون اطمینان دارد که هاید جهت تصرف اموال دکتر جکیل، او را خواهد کشت.

این کتاب کشمکش درونی بد و خوب هر انسانی را به نمایش می‌گذارد. کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید (The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde) دارای سبکی جذاب و غنی است که می‌توان از آن به عنوان مرجعی اساسی و مهم در حوزه دوگانگی شخصیت یاد کرد. سرگذشت دکتر جکیل و آقای هاید منبع الهام قطعات تئاتر، فیلم‌های سینمایی و چندین آهنگ بوده‌ است.

رابرت لوئیس استیونسون را بیشتر بشناسیم:

رابرت لوئیس استیونسون، شاعر و نویسنده، در سال 1850 در اسکاتلند متولد شد. با وجود اینکه هیچ وقت از سلامت کامل برخوردار نبود، اما زندگى او سرشار از سفر و ماجراجویى بود. او در سال 1879 به آمریکا مهاجرت کرد و در آن‌ جا داستان «جزیرۀ گنج» را نوشت که شهرت بسیارى برایش به ارمغان آورد. استیونسون طى ده سال اقامت در این کشور چندین کتاب منتشر کرد که معروف‌ترینِ آن‌ها «دکتر جکیل و آقاى هاید» است. در سال 1888 به جزیرۀ ساموا در اقیانوس آرام رفت و تا پایان عمر در آن‌ جا ماند. رابرت‌ لویی استیونسن در سال 1894 به‌ خاطر ابتلا به بیمارى سل در گذشت.

کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام نوجوانانی که علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و ژانر وحشت هستند بسیار جذاب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مورد عجیب دکتر جکیل و آقای هاید می‌خوانبم:

بیشتر آن ساختمان از کلاس‌های درس تشکیل می‌شد که تقریباً تمام طبقه‌ی اول را در بر گرفته بودند. دالان درازی کلاس درس را به در رو به خیابان متصل می‌کرد. دفتر در طبقه‌ی بالا قرار داشت که با یک پلکان مجزا می‌شد. چند پستوی تاریک و یک سرداب جادار نیز وجود داشت. تمام این مکا‌ن‌ها را به امید اینکه دکتر جکیل را پیدا کنند، گشتند. هر یک از آن پستوها به یک نگاه گذرا نیاز داشت؛ چون همگی خالی بودند. گردوخاک و تارعنکبوت‌هایی که هنگام باز شدن درها از آن‌ها پایین می‌ریخت، ثابت می‌کرد که مدت‌ها است استفاده نشده‌اند. مهم نبود کجاها را جست‌وجو کردند، اثری از هنری جکیل نبود.

پول مأیوس شد. او پایش را روی فرش راهرو کوبید. «حتماً اون اینجا دفن شده. دیگه کجا می‌تونه باشه؟ امکان نداره زیر این تخته‌های کف باشه.» سپس به در اشاره کرد. «شاید اون رو از اون در بیرون برده و جایی زیرزمین دفن کرده باشه.»

آترسون گفت: «یا شاید فرار کرده باشه. این هم امکان داره.» او برگشت تا دری را که به خیابان منتهی می‌شد، امتحان کند. در قفل بود. کنار فرش کلید شکسته‌ای افتاده بود.

پول آن را برداشت و امتحانش کرد. «انگار یه نفر اون رو لگد کرده.»

آترسون سرش را خاراند و آه کشید. «این از توان من خارجه. از هیچ‌چیزش سر درنمیارم. بیا به دفتر برگردیم و اونجا رو بیشتر بگردیم.»

آن‌ها بار دیگر بااحتیاط وارد دفتر شدند. در حالی که نگاهشان به جسد بود، هر یک به ‌نوبت اطراف اتاق را جست‌وجو کرد. روی میزی آثار مواد شیمیایی بود که از سر بطری‌ها بیرون پاشیده بود. بعضی از مواد شیمیایی داخل ظروف آزمایشگاهی ریخته شده بود. آن‌ها در حال کف کردن و حباب بیرون دادن بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: داستان در
فصل دوم: ملاقات با دکتر لانیون
فصل سوم: جست‌وجو برای آقای هاید
فصل چهارم: خانه‌ی دکتر جکیل
فصل پنجم: قتلی لندن را تکان می‌دهد
فصل ششم: نامه‌ی اسرارآمیز
فصل هفتم: راز دکتر لانیون
فصل هشتم: حادثه‌ی پشت پنجره
فصل نهم: موجودی در دفتر
فصل دهم: مرد مرده در دفتر
فصل یازدهم: جست‌وجو برای جکیل
فصل دوازدهم: داستان دکتر لانیون
فصل سیزدهم: معجونی که همه‌چیز را عوض کرد
فصل چهاردهم: نامه‌ی دکتر جکیل
فصل پانزدهم: تقابل بین خیر و شر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید
نویسنده،
مترجمبهارک قهرمان
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-6210-91-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید

Benjamin Dehghani
۱۴۰۰/۶/۲۰
در هر شرایطی انسان می‌تواند خوب و بد را تشخیص و کنترل کند، تدارک عقلی تمایز بشر از سایرت است و این گونه داستان‌ها در امثال افراد سست و ضعیف به خودباوری اتفاق میافتد
anesthesia null
۱۳۹۹/۳/۵
خوب بود ولی یک فصل داستان از زبان آترسون بود و فصل بعد از زبان راوی🧐🧐
طهورا نظری
۱۴۰۱/۴/۱۵
خوب بود
خیلی خوب بود
فقط 1٪ به عالی بودن نزدیک بود
بنیامین محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۲
عالیییییییییی هست خوبه کتابش عالی هست
سپنتا زمانی
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
عالیییییییییییییییییییی
mitra pahlevani
۱۳۹۹/۲/۱۹
خیلی کتاب عالی بود من عاشق اینجور کتاب‌ها هستم.
مونا ملکان
۱۴۰۰/۸/۲۳
خیلی خفن بود
شخصیت پردازی‌های خوبی داشت و اینکه سرگرم کننده بود و معمایی
تهش نویسنده تونست یجوری کارای جکیل رو توضیح بده دلیلش رو که کاملا منطقی بنظر میرسید
دوست داشتنی بود و جکیل شخصیت مرموزی بود
ساینا منتخبى
۱۳۹۹/۲/۱۲
بد نبود، خوبم نبود.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید

برای دریافت کتاب مورد غیر عادی آقای جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.