معرفی و دانلود کتاب جین ایر

عکس جلد کتاب جین ایر
قیمت:
۲۹۹۰۰ 14950 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر

شارلوت برونته در کتاب جین ایر زندگی دختر یتیمی را به تصویر می‌کشد که با تکیه بر توانایی‌هایش در ادبیات و موسیقی راهش را به بیرون از پرورشگاه باز می‌کند و در خانۀ اربابش عشق را می‌یابد. این رمان عاشقانه که مضمونی اجتماعی نیز دارد با استفاده از عناصر عصر ویکتوریایی نوشته شده است. با وجود نقدهای که اوایل انتشار، در جهت محکوم کردن این کتاب به تندروی علیه مذهب مطرح شد اما در سال‌های بعد نامزدی عنوان یکی از بهترین رمان‌های آمریکا را از آن خود کرد.

درباره کتاب جین ایر:

آنچه در کتاب جین ایر (Jane Eyre) شاهدش هستیم، داستان برخاستن از خاکستر است. جین دختری است که با از دست دادن خانواده‌اش، مجبور می‌شود نیمی از عمرش را در پرورشگاه لوود بگذراند. توصیف روزهای او در این یتیم‌خانه و غم، اندوه و رنج‌های آن روزها بخش اعظمی از آغاز کتاب را تشکیل می‌دهد.

نویسنده با توصیف‌های کامل از شخصیت‌های این داستان ما را برای فهم بیشتر این اثر یاری می‌کند. یکی از درخشان‌ترین شخصیت‌پردازی‌های این اثر متعلق به جین است. دختری که اراده‌ای قوی و هوشی سرشار دارد و به‌خوبی می‌داند که می‌تواند جایگاهی بسیار بهتر و والاتر داشته باشد. در ادامۀ داستان شارلوت برونته (Charlotte Brontë) راوی روزهای زندگی جین ایر در کسوت معلم موسیقی و ادبیات فرانسه، در خانۀ مردی به نام راچستر است.

رابطۀ عاشقانۀ جین و راچستر را شاید بتوان نقطۀ عطف این داستان دانست. با برملا شدن این راز که راچستر همسری دارد که دیوانه است و در یکی از اتاق‌های خانه زندانی شده، جین این خانه را نیز ترک می‌کند و باقی داستان نیز به بیان سرانجام کار این دو می‌پردازد.

در نکوداشت‌های کتاب جین ایر:

- در پایان این کتاب ما غرق در نبوغ، خشم و غضب برونته می‌شویم. (ویرجیانا وولف)

- این کتاب سرشار از نشاط جوانی، طراوت و اصالت، سخن تند و انتقادی و عشق متمرکز است... کتابی که برای ضربان قلب، و پرکردن چشم‌ها از اشک آفریده شده است. (مجله منتقدان ادبی)

- یک کتاب خارق‌العاده! در صفحاتی که با مهارت نوشته شده است، چیزهای زیادی برای تفکر، شادی و گریستن وجود دارد. ذهن کاوش‌گر انسان، عظمت در مصیبت، و کوچکی در فراز، آزمایش و وسوسه، صلابت و تسلیم، عقل سالم و نقد به مذهب مسیحیت را در این اثر درمی‌یابد. (مجله The Era)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب جین ایر:

مخاطبان کتاب‌های شارلوت برونه همیشه از داستان‌های او به وجد می‌آید، چنانچه در طی سال‌های متمادی آثار نمایشی زیادی همچون فیلم، تئائر و نمایش رادیویی با اقتباس از این اثر ادبی، خلق شده که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اولین اثر اقتباسی از جین ایر در سال 1910 با بازی ایما تیلور در نقش جین به صورت فیلم صامت به نمایش ددرآمد.

در سال 1934 یکی از اولین اقتباس‌های سینمایی از کتاب جین ایر روی صحنه رفت که با اندکی تغییر در داستان و دیالوگ‌ها یکی از بهترین آثار برگرفته از این کتاب به‌شمار می‌آید.

با وجود تعدد آثار اقتباسی از جین ایر، این کتاب همچنان طرفداران خود را دارد؛ چنانچه در سال 2006 و 2011 فیلم‌های سینمایی دیگری کارگردانی شدند که روند داستان را با تمام جذابیت‌های درونی‌اش دنبال می‌کند.

به غیر از آثار نمایشی، نویسندگان ادبی نیز از این اثر برای غنایی آثار خود از این کتاب بهره برده‌اند. اِما فاکسوود در کتاب «جین ایر در کرنبریج»، داستان جین ایرِ برونته را ادامه می‌دهد. داستان به این شکل است که مدت کوتاهی پس از بازگشت جین به ادوارد روچستر و ازدواج با او، اتفاقاتی باعث می شود جین به روستای آرام کرنبریج سفر کند و وقایع عجیبی را تجربه نماید.

کتاب جین ایر برای چه‌کسانی مناسب است:

اگر از طرفداران رمان‌های عاشقانه‌ای هستید که عناصر فرهنگی و اجتماعی قرن نوزده انگلستان نیز در آن دیده می‌شود، این رمان پیشنهادی مناسب برای شماست.

با شارلوت برونته بیشتر آشنا شویم:

مؤلف کتاب انگلیسی جین ایر، شارلوت برونته، (Charlotte Bronte) خواهر امیلی برونته و آنا برونته است. خواهران برونته از نویسندگان بلندمرتبۀ ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌آیند. آن‌ها در اواسط قرن نوزدهم به خاطر فضای مردسالارانه‌ای که وجود داشت، مجبور بودند کتاب‌های خود را با نام مستعار مردانه منتشر کنند تا مورد انتقاد و آزار قرار نگیرند. شارلوت برونته نیز با نام مستعار «کرر بل» کتاب‌های زیادی نوشت و سرانجام سال‌ها بعد هویت این سه خواهر مشخص شد.

برونته در آغاز به شغل معلمی مشغول بود، اما بعد از مدتی به نوشتن روی آورد. او در سال‌های کوتاه زندگی‌اش چهار رمان را به رشتۀ تحریر درآورد که با نام‌های «جین ایر»، «شرلی»، «پروفسور» و «ویلت» شناخته می‌شوند.

سرانجام شارلوت برونته در 39 سالگی و زمانی که فرزندش را در شکم داشت، به خاطر بیماری سرطان در سال 1855 جان خود را از دست داد.

در بخش‌هایی از کتاب جین ایر می‌خوانیم:

چه روح بی‌قراری در آن عصر غم‌بار داشتم! چگونه مغز پریشان و قلبم به هیجان افتاده بود! و در چنین حالی درگیری‌های فکری‌ام در چه تاریکی و جهل مرکبی سیر می‌کرد! قادر نبودم پاسخی برای این سؤال ذهنی‌ام، که چندین سال مدام و واضح فکرم را درگیر کرده بود، پیدا کنم. اینکه چرا تاکنون و طی این مدت چنین در عذاب بودم؟

وصله‌ای ناجور در گیتس‌هد هال بودم و به هیچ‌کس شبیه نبودم. من با خانم رید، فرزندانش و خدمتکاران ممتازش کوچک‌ترین وجه اشتراکی نداشتم. در واقع به همان اندازه که آن‌ها نسبت به من بی‌علاقه بودند، من نیز از آن‌ها بیزار بودم.

مجبور نبودند به کسی ابراز علاقه کنند که با آن‌ها هیچ‌گونه تناسبی نداشت. جانداری که در خلق‌وخو، استعداد و گرایش‌ها کاملاً مخالف‌شان بود. جسمی بی‌فایده که در برآورده کردن درخواست‌هایشان ناتوان و بر شادی‌هایشان بار اضافه‌ای بود.

موجودی مضر که سبب آزردگی و عصبانیت‌شان می‌شد و قضاوت‌شان را با توهین و تحقیر همراه می‌کرد. می‌دانم که اگر کودکی امیدوار، شاد، حواس‌پرت، شلوغ، مقاوم و خوش‌سیما بودم، تحملم برای خانم رید با رضایت بیشتری همراه بود، فرزندانش نسبت به من صمیمیت و مهربانی بیشتری داشتند و خدمه کمتر می‌خواستند که من را سپر بلای دایه‌خانه قرار دهند.

روشنایی روز آرام‌آرام اتاق سرخ را ترک می‌کرد. ساعت از چهار گذشته بود و آن عصر ابری به غروبی ملال‌آور تبدیل شده بود. صدای ضربه‌های پی‌درپی قطره‌های باران بر شیشۀ پنجرۀ پاگرد همچنان به گوشم می‌رسید و زوزۀ باد میان درختان پشت ساختمان ادامه داشت. آرام‌آرام مانند یک تکه سنگ سرد شدم و شهامتم را از دست دادم. آن احساس حقارت همیشگی، نداشتن اعتمادبه‌نفس و افسردگی غریبانه همچون خاکستری آتش کم‌جان خشم را پوشاند و نفسش را گرفت...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر
نویسنده
مترجمساقی اکبری
ناشر چاپیانتشارات الینا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات736
زبانفارسی
شابک978-622-700954-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۹۰۰ 14950 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر

محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
کتابی که سعی میکند در قالب داستانی رمانتیک عشق را به خواننده خودش نشان بدهد اینکه سادگی و صداقت درعشق باعث کامل شدن آن میشود و اینکه مردان با اینکه خیلی وقتا جذب زیبایی زنان و ظرافت آن‌ها میشوند اما بعد از مدتی فقط بدنبال عشق خالصانه و صمیمانه و نجابت یه زن هستن و البته زنان هم در مردان بدنبال و و صلابت قدرت روحی توانایی تحمل سختیها هستن و وجود ثروت و جذابیتها وقتی باعث تکبر و غرور زیاد میشود به همه چی صدمه میزند و نویسنده موفق است که هم مذهب و هم عشق و بر خلاف آن هوس و تعصب را به خواننده نشان بدهد
فرانا پروانه
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
داستان جالبی داشت اتفاقات ساده و قابل پیش بینی با نثر دلچسب.. اما با توضیحات اضافه.. خیلی اضافه... ۷۰۰ صفحه به نظر در ۴۰۰ صفحه میشه خلاصه بشه. درسته جملات بسیار زیبا هستند اما باعث کسل شدن خواننده هم می‌شوند و در کل کتاب خوبی بود
Saba
۱۴۰۱/۹/۶
این کتاب فوق العاده بود. متنش واقعا روان و داستانش بی نهایت زیبا🤍🤍👌🏻
مهرانگیز براهویی
۱۴۰۲/۱۰/۵
یه چیزی فراتر از عالی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر

برای دریافت کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.