معرفی و دانلود کتاب جین ایر

عکس جلد کتاب جین ایر
قیمت:
۱۴۲۰۰۰ 71000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جین ایر

کتاب جین ایر، معروف‌ترین اثر شارلوت برونته است. شخصیت اصلی این رمان جین، دختری یتیم است که تنها دارایی‌اش چند فامیل بداخلاق و تحصیلاتش است. همچنین او موسیقی، نقاشی و فرانسه درس می‌دهد. محبوبیت جین ایر بخاطر ملودرام بودن داستان و کندوکاوی پرهیجان و تاثیر جین ایر بود.

شارلوت شاهکارش را در سال ١۸۴۷ به چاپ رسانید که بر اساس کتاب رمان جین ایر (Jane Eyre) فیلمی نیز ساخته شده است. در آن زمان جین ایر تبدیل به رمانی شفت‌انگیز شد.

در ادامه‌ی داستان جین ایر مشاهده می‌شود که تنها چیزی که به یاری این دختر تنها می‌آید؛ تحصیلات و ذهن خلاقش است. این وضعیت تاسف‌بار و غم‌انگیز، زمانی طولانی از بخش‌های اول رمان را در برمی‌گیرد.جین ایر بسیار زود پدر و مادرش را از دست می‌دهد و پس از آنکه ایام کودکی را در پرورشگاه دلگیر لوود سپری می‌کند، به عنوان مربی به خانه روچستر میرود. آقای روچستر پس از اندک زمانی شیفته جین می‌شود. ولی جین درست وقتی که می‌خواهد با او ازدواج کند، متوجه می‌شود که...

طرح اصلی داستان زمانی آغاز می‌شود که جین پا به دنیای بیرون می‌گذارد تا با سرنوشتش روبه رو شود. می‌توان دوره‌ی کودکی جین ایر و تجربیاتش را به عنوان داستانی مجزا برای خودش در نظر گرفت و بررسی کرد. این اتفاقات خودش همچون داستان‌هایی هستند که قبل از رخ دادن اتفاقات مهم رمان روایت می‌شوند. دوره‌ی کودکی جین خالی از جذابیت نیست. روند توسعه‌ و تکامل شخصیت جین در طول همین سال‌های اولیه زندگی‌اش صورت می‌پذیرد و مابقی رمان بازخورد او نسبت به دنیایی است که در آن قرار می‌گیرد.

دلایل زیادی باعث می‌شوند احساس کند نمی‌تواند در مورد احساساتش واکنشی داشته باشد. نمی‌خواهد طوری به نظر برسد که ایده‌هایی در ذهن دارد که فراتر از موقعیتش هستند.

خود شارلوت برونته (Charlotte Bronte Shirley) درباره کتاب جین ایر می‌گوید: خواننده‌ این کتاب، من با او ازدواج کردم. عروسی بی‌سروصدایی داشتیم. تنها کسانی که درمراسم ازدواج حضور داشتند عبارت بودند از من، او، کشیش و دستیار کشیش. وقتی از کلیسا به خانه برگشتیم به آشپزخانه رفتم. مری مشغول تهیه ناهار بود و جان کاردها را تمیز می‌کرد. گفتم: ‌”مری، من امروز صبح با آقای راچستر ازدواج کردم.

شارلوت برونته در ۲۱ آوریل ۱۸۱۶ در شمال انگستان، به دنیا آمد. شارلوت برونته خواهر بزرگ‌تر امیلی برونته و ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند. نخستین رمان شارلوت به نام پروفسور در سال ۱۸۵۷ پس از مرگش منتشر شد. شارلوت از اوت ۱۸۴۶ تا اوت ۱۸۴۷ روی رمان جین ایر کار کرد که در اکتبر ۱۸۴۷ با امضای مستعار کرر بل چاپ شد. رمان شرلی در سال ۱۸۴۹ و رمان ویلت در سال ۱۸۵۳ منتشر شد. شارلوت در سال ۱۸۵۵ از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب رمان جین ایر می‌خوانیم:

زمانی که کتاب بی‌ویک را روی زنوانم احساس سعادت داشتم می‌کردم و یا دست کم این گونه تصور می‌کردم. از هیچ چیز واهمه‌ای نداشتم جز آن که حادثه‌ای این سعادت را از من سلب کند و البته ‌این اتفاق خیلی سریع روی داد: در اتاق باز شد و صدای جان رید را می‌شنیدم که فریاد می‌زد: ‌آهای دختر آب‌زیرکاه! و ظاهرا از این که اتاق را خالی می‌دید جا خورده بود، چون که چند لحظه‌ای مکث کرد و بعد گفت: این ابلیس کجا است؟ لیزی! جورجی! (خواهرانش را صدا می‌زد) جین این جا نیست، به مادر بگویید توی این باران از خانه فرار کرده، حیوان موذی!

با خودم فکر کردم ‌بهتر است پرده را بکشم ‌و در عین حال با تمام وجود آرزو می‌کردم که او نتواند مخفیگاهم را کشف کند، البته خود او هم نتوانست این کار را بکند؛ از چشم و ذهن تیزی برخوردار نبود؛ و این الیزا بود که به محض وارد شدن به اتاق فورا گفت، ‌مطمئن باش که روی سکوی پنجره نشسته است، کودن.

و من بلافاصله از مخفی گاهم بیرون آمدم چون از تصور این که توسط این پسرک که کودن خوانده می‌شد بیرون کشیده شوم، لرزه بر اندامم می‌افتاد. با هیجانی که به وضوح ترسم را آشکار می‌کرد پرسیدم، چی می‌خوای؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جین ایر
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات624
زبانفارسی
شابک978-964-374-415-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۲۰۰۰ 71000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جین ایر

بیتا جعفری
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بسیار کتاب دلنشین و زیبایی بود، پایان کتاب قابل حدس نبود ولی کاملا راضی کننده بود. توضیفات بسیار زیاد طبیعت، بناها و افراد، گوه به زعم برخی خشته کننده بیاد اما بنظر من واقعا دلچسب بود، باعث میشد کاملا بتونم تصویر سازی کنم. اولین رمانی بود که شخصیت‌های اصلیش همه ادم‌های بسیار زیبا نبودن، در واقع این اعتراف جین به زیبا نبودنش و پذیرفتن حقیقت خیلی جالب بود.
لازمه حتما اشاره کنم که ترجمه بسیار عالی و ادیبانه و دل انگیز بود.
خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب.
Negar Azh
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خیلی دلنشین و زیبا بود و پایانش قابل پیشبینی نیست. از این کتاب چندتا فیلم و مینی سریال ساختن که من مینی سریالی که سال 2006 ساخته شده رو خیلی دوست داشتم.
(اسپویل) تو کتاب آخرش دست چپ آقای راچستر قطع میشه ولی تو اکثر فیلمایی که از جین ایر ساختن این اتفاق نیفتاده و از جنبه دراماتیک قصه کم کرده. من حین خوندن این بخش کتاب به پهنای صورت اشک ریختم:)
Leila Tolooyee
۱۴۰۲/۱/۲
باسلام و تبریک به مناسبت سال جدید به نظرم یه داستان خیلی خوبه، که حتی میتونه انگیزشی هم باشه، یه دخترکه ازطرف خانواده‌ای که با اونا زندگی میکنه مورد ازار و اذیت قرار میگیره، اذیت میشه و بعد تبدیل به معلم سرخونه میشه، که عشق زیبایی رو تو زندگیش تجربه میکنه، گذر از سختی و ناملایمات به کمک صبر و کتاب ومهربانی، واقعاجالب بود.
Mahtab Abasi747
۱۳۹۶/۱۱/۶
انقدر زیبا و با صراحت ازواقعه‌ها نوشته ک من خودم وقتی میخوندم حس میکردم تک تک جملاتشو.‌ی کتابببب فوق العادس ک ادم نمیتونه ازش بگذره..... بخونید از دستش ندیدِی رمان عاشقانه توام با سختیایی ک شخص مورد نظر داشته. ب اینکه ادم بخواد چند ساعت وقتشو بذاره پای این کتاب می‌ارزه. واقعد می‌ارزه
سارا ریاضی خواه
۱۳۹۹/۵/۲۹
کتاب خوبیه، داستان جذابه و پرکش و قوس، اما قهرمان داستان یکی دوجا کاملا تصمیم غلط و پر اشتباهی میگیره و این تصمیم از شخصیت معقول و منطقی‌ای که همه چیز رو حتی جزئی‌ترین مطالب رو سبک و سنگین میکنه خیلی بعیده و بنظرم اشتباه فاحش نویسنده س
البته شاید برمیگرده به دورانی که داستان نوشته شده.
الهام. ت
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
داستان کتاب قشنگ بود و ماجراهای جالبی داشت اما متاسفانه ترجمه خوبی نداره که احتمال میدم برای رعایت اصل وفاداری به متن اصلی کتاب بوده در کل توضیحات اضافی زیاد و گاها خارج از حوصله داره ولی میشه گفت اگر ترجمه روان تری داشت خیلی زیباتر و جذاب تر میشد.
ممنونم کتابراه
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۲/۱۱/۹
یکی از رمان‌های کلاسیک مشهور، که داره اثر خوش قلبی و صداقت و درستکاری رو هم در لابلای داستان به نمایش میذاره و شخص اول داستان که با وجود تمام رنج ها و بدی‌ها بازم راه درست رو انتخاب میکنه و قلب بزرگی داره جین ایر رو به کسانی که علاقه به ادبیات کلاسیک دارند توصیه میکنم
Haniyeh R
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
این کتاب آدم رو به انتهای غم میبره.
یه شاهکاره مخصوصا در مقایسه با کتاب‌هایی که در اون شخصیت دختر منتظر یه نجات دهنده میمونه.
جین ایر خیلی واضح زندگی یه دختر معمولی که با تلاش خودش به جایگاهی میرسه رو نشون میده و البته قرار نیست الکی شما رو دلخوش و شاد کنه.
نازنین علیخانی
۱۳۹۹/۵/۱۳
من اگر جای جین بودم جان رید را انقدر میزدم تا بمیرد این کتاب را من دارم فقط دنبال جلد دوم جین ایر هستم و هنوز پیدایش نکرده و نخوانده‌ام ولی جلد اول یعنی همین داستان را ۱۰‌ها بار خوانده این کتاب و شخصیتش شباهتی باور نکردنی به زندگی و خودم دارد
Elisa Karimi
۱۳۹۹/۷/۲۲
یکی از بهترین کتابهای جهانه عالیه حرف نداره معرکه است بی نظیره اگه نخوندینش حتما حتما حتما بخونیدش وگرنه از دستش میدید شارلوت برونته هم یکی از بهترین نویسنده‌های جهانه واقعا نابغه است که تونسته یه همچین کتاب محشریو بنویسه
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۹/۵
سلام این کتاب روبارها وبارها خوندم، و هم چنین فیلمش را هم بارها دیده ام، بسیار اثرزیبا وتأثیر گذار‌ی است، از همگی میخوام که حتما گوش بدن یا مطالعه‌کنند، ازشما بسیار ممنونم
Sara Najafi
۱۴۰۲/۵/۱۹
به نظر من کتابیه که حتما ارزش خوندن داره من هر چند وقت یکبار این کتاب رو مطالعه می‌کنم و میشه گفت توصیفات و فضاسازی‌های کتاب بسیار زیبا و قلم نویسنده واقعا قدرتمنده
Mehrsa SafaeiDoust
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
از رمان‌های بسیار زیبایی بود که خوندم
اگر کسی علاقه به خواندن به رمان دارد جین ایر رو پیشنهاد می‌کنم
ترجمه بسیار روان و عالی بود
ممنونم کتابراه
Be Eb
۱۳۹۹/۹/۳
قبلاً نظر گذاشتم تلفیق عشق زمینی و الهی شخصیت‌ها کاملا مشخص و به دور از ابهام توصیفات عالی با سرانجام در خور خود از وقتی که گذاشتم پشیمون نیستم
فاطمه فرامرزی
۱۳۹۶/۸/۱
این رمان اونقدر دلنشین بود که من بارها تا حالا خوندم
مشاهده همه نظرات 57

راهنمای مطالعه کتاب جین ایر

برای دریافت کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.