معرفی و دانلود کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها

عکس جلد کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها
قیمت:
52800 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها

کری لوگان هولیهان در کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها، از جهان مومیایی‌ها می‌گوید. او در این اثر اطلاعات واقعی مختلفی را در مورد مومیایی‌ها از جمله محل پیدایش، انواع آن‌ها، مراحل ایجاد یک مومیایی و... شرح می‌دهد.

دربارۀ کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها

بسیاری از ما با شنیدن نام مومیایی به یاد اجساد دوران مصر باستان می‌افتیم که در پارچه‌های سفید پیچانده شده‌اند. اطلاعات اغلب ما در مورد مومیایی‌ها معمولاً به همین اندازه خلاصه می‌شود. اما دنیای مومیایی‌ها در واقعیت بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که امروزه اطلاعات قابل‌توجهی در مورد مومیایی‌ها وجود داشته باشد، مانند مومیایی اوتسی؛ اوتسی یک مرد یخی بود که مومیایی‌اش در کوهستان آلپ یافت شد. همچنین به کمک گسترش تکنولوژی امکان بیرون کشیدن برخی از اجساد مومیایی شده فراهم شده است، مانند جسدهای مردابی که در باتلاق‌های ایتالیا کشف شد.

کری لوگان هولیهان (kerrie logan hollihan) در کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها (Mummies Exposed! Creepy and True) از دنیای مومیایی‌ها می‌گوید. او از ریشۀ واژۀ مومیایی و نحوۀ شکل‌گیری این کلمه آغاز می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه مومیایی‌ها و پارچه‌های دورشان تا مدت‌ها به عنوان دارویی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شدند. او در ادامه تاریخچۀ شکل‌گیری عمل مومیایی کردن را مطرح می‌کند. لوگان همچنین در مورد انواع مومیایی در کشورهای مختلف اطلاعاتی جالب را ارائه می‌دهد.

لوگان در کتابش علاوه بر تشریح حقایقی در مورد این اجساد، اطلاعات واقعی دیگری را نیز در مورد مومیایی‌ها فاش می‌کند. او برای انتقال بهتر مطالب، به فراخور موضوع از تصاویر مختلف مربوط به مومیایی‌ها نیز بهره می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها

- هالیهان مومیایی‌های انسان در گذشته‌های دور و زمان‌های اخیر را بررسی می‌کند... کتاب‌های مومیایی قفسه‌ها را پر می‌کنند، اما این یکی برای مدت طولانی‌ای مدفون نمی‌ماند. (Kirkus Reviews)

- برای کسانی که فقط با مومیایی شاه «توت» آشنا هستند، این نگاه سرگرم‌کننده و آموزنده به دیگر مومیایی‌های قابل توجهی که در سراسر جهان یافت می‌شوند، چشم‌نواز خواهد بود... نظرات طنزآمیز هالیهان و نکات گستاخانه‌ی او برای خوانندگان به جذابیت فوق‌العادۀ این کتاب خواندنی می‌افزاید. (booklist)

- این کتاب جذاب انواع روش‌های مومیایی‌سازی را بررسی و داستان‌های مومیایی‌های معروف و کمتر شناخته شده را بیان می‌کند... متن متفکرانه و جذاب هالیهان از روایت‌های اول شخص استفاده می‌کند تا خوانندگان را به جای باستان‌شناسانی قرار دهد که به حل کردن معماهای تاریخی می‌پردازند. (School Library Journal)

کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای نوجوانانی که به کسب اطلاعات در مورد مومیایی‌ها علاقمند هستند جذاب خواهد بود.

با کری لوگان هولیهان بیشتر آشنا شویم

کری لوگان هولیهان، نویسندۀ کتاب‌های کودک و نوجوان است. آثار او توسط مجله VOYA تحسین شده‌اند. او همچنین بخاطر برخی از آثارش جوایز مختلفی را برنده شده است. از جمله آثار محبوب او می‌توان به سری کتاب‌های «حال به هم زن اما واقعی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها می‌خوانیم

تقریباً بیست سال قبل از اینکه بانوی کائو را خوابیده در گورش پیدا کنند، گروهی از دزدها، که وسایل گران‌قیمت قبرها را می‌دزدیدند، به‌سمت هرم دیگری که با آجرهای گلی ساخته شده بود و حوالی شهر ساحلی چیکلایو در پِرو قرار داشت تونل کندند. کیسه‌هایی که غارت کرده بودند وارد بازار سیاه شد اما، بنا به دلایلی، غارتگران به جان هم افتادند. شرافت بین دزدها جایی ندارد، پس یکی از سارق‌های قبرها خبرچینی کرد و پلیس را خبر کرد.

درگیری مسلحانه درگرفت و وقتی که پلیس‌ها پیروز شدند، به کارشناس‌هایی که کنار ایستاده بودند و این قشقرق را تماشا می‌کردند اجازه‌ی ورود دادند. همه‌ی کارشناس‌ها مسیر تونل سارق‌ها را پیش گرفتند و چیزهای بیشتری کشف کردند که از چشم آن‌ها پنهان مانده بود، مثلاً یک نقاب مسی طلاکاری‌شده و دو عصای سلطنتی مسی.

بعد، سر از اتاقکی مخفی درآوردند که با هزاروسیصد تکه‌ی سفالی (که واقعاً هم مقدار زیادی است) پر شده بود و گور دومی هم آنجا قرار داشت. توی گور جسد یک مرد موچه دفن شده بود.

این مرد به همان اندازه باابهت بود که پادشاه توت ابهت داشت. مقبره‌اش آن‌قدر مجلل بود که کارشناس‌ها لقبش را ارباب سیپان گذاشتند. جسدش با نقابی از جنس طلا، مهره‌های طلا و نقره، یک چاقوی طلا و یک سپر طلای یک‌کیلوگرمی تزیین شده بود و توی آن گور برای خودش درباری داشت. هفت نفر دیگر هم همراهش دفن شده بودند: سه زن جوان، یک پسر جوان، دو مرد و یک نگهبان با پاهای قطع‌شده (شاید پاهایش را قطع کرده بودند که مطمئن باشند سرِ پستش می‌ماند)، به‌علاوه‌ی یک سگ. آیا این سگ خانگی بود؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گوشه‌ای از واقعیت
فصل اول: پشت پرده‌ی شماره‌ی یک چیست؟
فصل دوم: مومیایی موچه و چندین مومیایی دیگر
فصل سوم: اوتسی، مرد یخی ایتالیایی
فصل چهارم: جسدهای باتلاقی در بستر حمام آفتاب
فصل پنجم: نقش‌های آبی‌رنگ دست‌ها: شاهدخت آلتای
فصل ششم: بیمار: اسرار پزشکی مومیایی‌ها
فصل هفتم: دختر ثروتمند در زندگی پس از مرگ: بانوی دای چین
فصل هشتم: فرزندان اینکا در ارتفاعات سرد و خشک
فصل نهم: مراقبه‌ی راهبان: پنهان ‌شدن در روز روشن
فصل دهم: گزارش پایانی: خوب‌، نه‌چندان خوب و مفتضح
سخن پایانی
واژه‌نامه
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها
نویسنده
مترجممهتا مقصودی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-274072-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
52800 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها

برای دریافت کتاب حال به هم زن اما واقعی: دورهمی مومیایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.