معرفی و دانلود کتاب به خاطر آنیا

عکس جلد کتاب به خاطر آنیا
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر آنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به خاطر آنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به خاطر آنیا

کتاب به خاطر آنیا یک رمان نوجوان به قلم مارگارت پیترسون هدیکس، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. در این اثر مخاطب داستان زندگی دختری به نام آنیا خواهید بود که به یک بیماری مبتلا است. بیماری‌ای که باعث شده تا موهای او بریزد و آنیا مجبور شود کلاه‌گیس بر سر بگذارد. ماجرای اصلی از زمانی آغاز می‌گردد که هم‌کلاسی‌های آنیا متوجه تغییر موهای او می‌شوند...

درباره‌ی کتاب به خاطر آنیا

دختران ده‌ساله که کلاه‌گیس نمی‌گذارند، پس چرا آنیا امروز روی سرش کلاه‌گیس دارد؟ بر سر موهای او چه آمده است؟

همه‌ی داستان به خاطر آنیا (Because of Anya) نوشته‌ی مارگارت پیترسون هدیکس (Margaret Peterson Haddix) از همین‌ جا شروع شد. سر کلاس درس بود که کیلی، هم‌کلاسی آنیا، به او نگاهی کرد و متوجه شد که آنیا کلاه‌گیس بر سر به مدرسه آمده است. حالا دیگر پنج سالی می‌شد که کیلی و آنیا با هم در یک کلاس درس می‌خواندند و هم‌کلاسی بودند. شاید از زمان مهدکودک؛ اگرچه هیچ‌وقت با هم دوستانی صمیمی نبودند. کیلی هیچ سر در نمی‌آورد. او بعید می‌دانست تا به حال کسی را با کلاه‌گیس دیده باشد. چه برسد به آن که کسی که کلاه‌گیس بر سر گذاشته، یک‌ دختربچه‌ی ده‌ساله باشد، درست مثل خود کیلی.

ماجرا به همین‌جا ختم نشد. بعد از کلاس، کیلی، اسقف و دیگر هم‌کلاسی‌های آنیا دور هم جمع شدند. هر کسی در این باره نظری می‌داد. نیکول، درحالی‌که سرش را تکان می‌داد و موهای طلایی‌رنگش روی شانه‌هایش پیچ و تاب می‌خوردند گفت: «شاید کلاه‌گیس گذاشته که یک کار جدید را مُد کند.»

حرف‌ها به همین منوال ادامه پیدا کرد، تا این که اسقف جمله‌ای را به زبان راند که همه را بر سر جایشان میخکوب کرد: «اگر آنیا مجبور باشد کلاه‌گیس بگذارد چه؟ منظورم این است که اگر سرطان داشته باشد و موهایش به خاطر شیمی‌درمانی شروع به ریختن کند...»

کتاب به خاطر آنیا نام یک رمان نوجوان به قلم مارگارت پیترسون هدیکس، نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است. همان‌طور که از نام اثر مشخص است، در این داستان مخاطب داستان نوجوانی به نام آنیا خواهیم بود که از بیماری آلوپسی یا ریزش مو رنج می‌برد؛ بیماری‌ای که باعث شده آنیا رفته‌رفته موهایش را از دست دهد و مجبور به پوشیدن کلاه‌گیس باشد. در این میان و پس از این ماجرا، آنیا باید خود را با شرایط جدید وفق دهد؛ حالا که همه‌ی دوست‌ها و هم‌کلاسی‌هایش متوجه شده‌اند که او رازی را در سینه پنهان ساخته است، آنیا باید بتواند با قلدرهای مدرسه و مسخره شدن توسط دوستانش کنار بیاید. آیا او موفق می‌شود؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب به خاطر آنیا را مطالعه کنید و خود ادامه‌ی ماجرا را پی بگیرید. مارگارت پیترسون هدیکس تلاش کرده تا در این اثر مفاهیم مهمی را همچون همدلی، مواجهه با قلدرها و ارزش واقعی دوستی به نوجوانان آموزش دهد.

از جمله نکاتی که باعث شده کتاب به خاطر آنیا مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد، تصویر صریح و واقع‌بینانه‌ای است که از «مورد قلدری قرار گرفتن» ارائه می‌کند. منتقدان همچنین مارگارت پیترسون هدیکس را برای پرداختن به مسأله‌ی آلوپسی تحسین کرده‌اند. چراکه به شکلی آموزنده و البته با حساسیتی مثال‌زدنی به این امر پرداخته است.

لازم به ذکر است که کتاب به خاطر آنیا نخستین مرتبه در یکم نوامبر سال 2020 منتشر شد و مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت. در ایران این اثر را مهتا مقصودی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار نشر آن در ایران بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب به خاطر آنیا

  • نامزد جایزه کتاب Hoosier
  • حضور در فهرست کتاب Sunshine State Young Readers
  • نامزد جایزه کتاب کودک ماساچوست

نکوداشت‌های کتاب به خاطر آنیا

  • داستانی تکان‌دهنده درباره‌ی کشف کردن. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • داستان مارگارت پیترسون هدیکس صریح و دلسوزانه است؛ بدون آن که موعظه‌گرانه باشد. (Denver Post & Rocky Mountain News)

  • داستانی آرامش‌بخش و هوشمندانه. نویسنده‌ی کتاب به خاطر آنیا بینشی دلسوزانه و نه ساده‌انگارانه دارد و از این رو این کتاب خوانندگان را درگیر خود می‌سازد. (Kirkus Revies)

کتاب به خاطر آنیا برای چه کسانی مناسب است؟

مارگارت پیترسون هدیکس رمان به خاطر آنیا را برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورده است. افرادی که به داستان‌های رئال علاقه‌مند هستند، کتاب نامبرده را مفید خواهند یافت.

با مارگارت پیترسون هدیکس بیشتر آشنا شویم

مارگارت پیترسون هدیکس نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. او در نهم آوریل سال 1964 در شهر واشینگتن کورت هاوسِ ایالت اوهایو متولد شد. آنچه نام مارگارت پیترسون هدیکس را بیش از همه بر سر زبان‌ها انداخته، کتاب‌هایی است که او برای کودکان و نوجوانان به رشته‌ی تحریر در آورده است. او در رشته‌های داستان‌نویسی و خبرنگاری تحصیل کرد و در حوزه‌ی خبرنگاری و سردبیری به فعالیت پرداخت. کمی بعد اولین رمانش را به رشته‌ی تحریر در آورد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از آثار منتشرشده به قلم مارگارت پیترسون هدیکس هستند.

  • «دختری با 500 اسم دوم (The Girl With 500 Middle Names)»
  • «مجموعه بچه‌های سایه‌وار (Shadow Children)»
  • «فرار از خاطرات (Escape from Memory)»
  • «خانم دانفری جرئت نداری این رو بخونی (Don't You Dare Read This, Mrs. Dunphrey)»
  • «خانه‌ای بر روی خلیج (The House on the Gulf)»
  • «در میان پنهان شدگان (Among the Hidden)»

در بخشی از کتاب به خاطر آنیا می‌خوانیم

صبح روز دوشنبه هنوز هم صندلی آنیا خالی بود. وقتی کیلی روی صندلی‌اش لغزید و نشست، از شدت ناامیدی کمی بهت‌زده بود. همه‌ی کارهایی که کرده بود همه‌ی کارهایی که برایشان تلاش کرده بود به هیچ دردی نخورده بودند. دلش برای موهایش تنگ شد. از اینکه جریان هوا را پشت گردنش احساس می‌کرد، حس عجیبی داشت. مدام سرش را به این‌طرف و آن‌طرف تکان می‌داد، مثل همیشه که این کار را می‌کرد تا موهایش را پشت شانه‌اش بیندازد. ولی حالا دیگر آن‌قدری مو نداشت که تکانشان بدهد. مطمئن بود همه بهش زل زده‌اند و پشت‌سرش پچ‌پچ می‌کنند. عین کاری که با آنیا کرده بودند. خانم هابسن گفت: «صبح‌به‌خیر بچه‌ها. براتون چندتا خبر خوب آورده‌ام. آنیا امروز برمی‌گرده. امروز صبح با یه دکتر قرار ملاقات داره، ولی بعدازظهر برمی‌گرده. تا نیومده می‌خوام به همه‌تون یادآوری کنم وقتی آنیا کنارتونه رفتار خوبی داشته باشین. مطمئنم می‌تونم روی همه‌تون حساب کنم که سؤال‌های زشت نمی‌کنین، بی‌رحمانه نظر نمی‌دین و یه‌جوری رفتار می‌کنین که انگار هیچی عوض نشده.»

یکی داشت یواشکی چیزی توی دست کیلی می‌گذاشت. کیلی نوک انگشتان او را حس کرد و بعد تکه کاغذی را که چندین بار تا شده بود، توی مشتش گرفت. نگاهش را به خانم هابسن دوخت و کاغذ را زیر میز باز کرد. وقتی‌ کاغذ صاف شد، به‌سرعت آن را روی میز سُر داد و به پایین نگاه کرد.

روی کاغذ نوشته شده بود استف رو ببین!!!!!

کیلی سرش را چرخاند. آن‌قدر حواسش به صندلی خالی آنیا بود که به هیچ‌کدام از بچه‌های دیگر کلاس درست‌وحسابی نگاه نکرده بود. ولی نیکول آنجا نشسته بود، دو ردیف آن‌ورتر، با حرکات سر و چشم اشاره می‌کرد. کیلی پشت‌سر نیکول را نگاه کرد؛ به استف. دیگر موهای استف کوتاه بود. موهایش هم‌اندازه‌ی موهای کیلی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به خاطر آنیا
نویسنده
مترجممهتا مقصودی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-274-118-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به خاطر آنیا

لیلا فتحی
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتاب خوبی بود اما دلم برای (آنیا) سوخت ولی از (استف) زیاد خوشم نیومد اما (کیلی) بهترین شخصیت داستان بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب به خاطر آنیا

برای دریافت کتاب به خاطر آنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.