معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها
قیمت:
۳۵۰۰۰ 24500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها

آیا تابه‌حال اسم بیماری اروپایی را شنیده‌اید؟ مهدی میرکیایی در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها به مواجهه‌ی غارتگران اسپانیایی و قبایل سرخپوستان می‌پردازد. آن‌ها به بهانه‌ی یک مریضی قلبی که شفای آن طلاست ساکنان بومی آمریکا را مجبور به کاوش در معادن کردند و به کشتاری بی‌رحمانه برای سرکوب اسیران خود دست زدند... .

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها

در این فصل از مجمو‌عه‌ی استعمار به جنایت‌های اروپاییان در سرزمین نویافته، یعنی آمریکا می‌رسیم. در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها می‌شنوید، آن‌ها بعد از دیدن منابع طبیعی به وجود معادن طلا پی بردند و به بهانه‌ی یک بیماری فرضی که تنها توسط این فلز ارزشمند شفا می‌یابد از سرخپوستان درخواست طلا می‌کردند. بومیان صلح‌طلب هم بی‌خبر از طمعکاری مسافران، سخاوتمندانه داشته‌هایشان را به آن‌ها می‌بخشیدند.

اسپانیایی‌ها، یعنی اولین گروه رسیده به آمریکا هدایا را برای پادشاه فرستادند و خیلی زود دستور استخراج تمام معادن طلا صادر شد. بعد از انتشار این خبر توجه دیگر حکومت‌های اروپایی هم به سرزمین فرصت‌ها جلب و در نهایت، فصل روابط دوستانه‌ی ظاهری با سرکوب جمعی آغاز شد. هر روز سرخپوستان بیشتری توسط سفیدپوست‌ها به اسارت گرفته می‌شدند. آن‌ها برای تغییر دین خود تحت فشار قرار می‌گرفتند، به‌عنوان برده به اربابان بی‌رحم خدمت می‌کردند و نیروی کاری بی‌ارزش قلمداد می‌شدند. تعدادی از قبایل بعد از مشاهده‌ی قدرت نظامی مهاجمان با فرماندهان اروپایی قرارداد صلح امضا کردند اما این آرامش هم دوام چندانی نداشت چون تنها پس از مدتی قتل‌عام سرخپوستان آغاز شد... .

در پایان لازم به ذکر است که این اثر ارزشمند به قلم مهدی میرکیایی تالیف و توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده. همچنین گروه فرهنگی سماوا امر تهیه‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای دیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت ناوگانی مجهز را برای جستجوی هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشت. سپس با فتح قسمت‌هایی از آفریقا، به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق برای همه‌ اجباری است. مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

افتخارات مجموعه سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ و افرادی که مطالعه‌ی قبلی در این حوزه نداشته‌اند، ‌مخاطبان اصلی کتاب راهپیمایی اشک‌ها هستند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی فارغ‌التحصیل دکترای تاریخ پس از اسلام و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او آثار متعددی در زمینه ادبیات و تاریخ تالیف کرده که مجموعه سرگذشت استعمار شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. شایان ذکر است دکتر میرکیایی در سال 1378 و 1381 جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی را به دست آورد. از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی ایرانی می‌توان به اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سال 1386، برنده لوح زرین هجدهمین جشنواره کتاب در 1395 و برگزیده جشنواره خاتم در سال 1395 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها می‌شنویم

سرخپوستایی که حضور سفیدها رو توی غرب آمریکا تحمل می‌کردند و به ساختن پاسگاه‌ها، حفر معدن و از بین بردن جنگل‌ها اعتراض نمی‌کردند باز هم آرامش همیشگی نداشتند. سربازها همیشه با بدبینی مراقب اون‌ها بودن و هر حادثه‌ی ناگواری رو که واسه سفیدها رخ می‌داد به سرخپوست‌ها نسبت می‌دادن. بعضی از سرخپوست‌ها به‌خاطر همین بدگمانی‌ها به دست سربازها کشته می‌شدن. افراد قبیله‌ها برای انتقام به پاسگاه‌ها حمله می‌کردن و جنگ شروع می‌شد.

یکی از قبیله‌هایی که یه مدت طولانی تو چنین جنگ و گریزهایی درگیر بود ناواهو نام داشت. مردان ناواهو گله‌دارهای بزرگی بودن ولی خیلی از چهارپاهای خودشون رو در جنگ با سربازهای آمریکایی از دست داده بودن. اون‌ها به تدریج به این نتیجه رسیدن که باید قرارداد صلحی رو با ارتشی‌ها امضا کنن. افسرهای ارتش هم که از کشته شدن سربازها و بهم خوردن آرامش شهرک‌های سفیدپوست‌ها خسته شده بودن مایل به صلح بودن. قرارداد صلح بین مانوئل لیتو، رئیس قبیله ناواهو و سرهنگ کنوبی در دژ فانتل روی امضا شد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
47 دقیقه
بخش اول
54 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 24500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها

زنده باد ایران
۱۴۰۲/۶/۲۵
**این مجموعه هم مثل سایر مجلداتی که از این مجموعه خوندم متنی بسیار روان و گویندگی خوبی داشت.
**نکته‌ای که در این مجموعه هست اینه که با اسم اشخاص مطالب آورده می‌شود و این برای اینکه بعدا بخواهیم مطالب را مفصلا در کتاب دیگری دنبال کنیم کارمان راحت است.
**این جلد با محوریت کشور هندوستان به بخشی از
تاریخ استعمار می‌پردازد البته مطالب دیگری غیر از هند وجود دارد ولی غالب مطالب با محوریت کشور هندوستان است.
طاهره باقری
۱۴۰۲/۴/۲۰
سلام. این سری کتابهای استعمار واقعا عالی هستند علاوه بر اطلاعی که درباره جریان گذشته و حال استعمار پیدا می‌کنید، اطلاعات تاریخی و اقتصادی جالبی هم بدست میارید. توصیه من خوندن همه‌ی کتابهاست
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
خیلی خوب بود هرچند واقعا تاسف برانگیز بود ولی دانستن این تاریخچه‌ها لازمه برای یک انسان فهیم و باسواد تاریخی
Davood Momeni
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بسیارنطق جالب وگیرایی داره.. درخصوص محتوای کتاب هم بی عدالتیها وظلمی راکه به سرخپوستاشده بسیارزیبا به تصویرمیکشه...
مصطفی جمال بافقی
۱۴۰۲/۳/۱۸
این که اسامی دقیق ذکر شده باعث می‌شود خودمان هم بتوانیم مراجعه کنیم..
Emma
۱۴۰۲/۹/۲۲
مثل همیشه عالی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد پنجم: راهپیمایی اشک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.