معرفی و دانلود کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند

عکس جلد کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند
قیمت:
۵۳۵۰۰ ۳۲,۱۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند

کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند نوشتۀ سام پرنیا و جاش یانگ، به موضوع ایست و احیای قلبی و مرگ ناگهانی می‌پردازد و به پدیدۀ مرگ از جنبۀ علمی نگاه می‌کند و تمام خرافات و باورهای کهنه‌ای را که در این باره وجود دارد، زیر سؤال می‌برد.

دربارۀ کتاب حذف مرگ:

برخلاف باور عموم مردم، مرگ مانند لحظه‌ای که قلب، تنفس یا مغز متوقف می‌شود، لحظه‌ای در زمان نیست. مرگ یک فرایند است. فرایندی که می‌توان بعد از آغاز شدنش، در آن وقفه ایجاد کرد. روش‌های نوآورانه مانند کاهش شدید دمای بدن، نشان داده‌اند که می‌توانند در احیای ذهن و جسم مؤثر واقع شوند. ولی بررسی‌ها حاکی از این است که این روش‌ها تنها در نیمی از بیمارستان‌های سراسر امریکا و اروپا به‌کار گرفته می‌شوند.

سام پرنیا (Sam Parnia) در کتاب حذف مرگ (Erasing death) با ارائۀ تحقیقاتی برجسته از خط مقدم مراقبت‌های ویژه و طب احیا، امکان بازگشت‌پذیر ساختن مرگ را در اختیار پزشکان قرار داده و در عین حال به معمای نهایی زندگی انسان پرداخته است: بعد از مرگ و در حین فرایند آن چه اتفاقی برای هوشیاری انسان رخ می‌دهد؟ طبق شواهد موجود، ذهن و روان انسان تا چند ساعت بعد از مرگ به حیات خود ادامه می‌دهد.

پرنیا بر این اساس نشان داده که چطور تحقیقات پزشکی انجام‌ گرفته در زمینۀ نجات جان بیماران ایست قلبی، امکان وجود نوعی «زندگی پس از مرگ» خاص انسان را برملا می‌سازد. سؤالات مربوط به «خود» و «روح» که زمانی به حوزۀ مذهب، فلسفه یا حتی داستان‌های علمی‌تخیلی محدود بود، اکنون بر اساس این تحقیقات علمی موشکافانه دوباره مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مفهوم مرگ در طول تاریخ همواره با ناامیدی و نهایت شکست انسان همراه بوده است. اما پیشرفت‌های علمی اخیر، تحولی شگرف در درک و فهم ما از مرگ ایجاد کرده که برداشت قطعی و نهایی ما از آن را به چالش کشیده و در پی آن بسیاری از دیدگاه‌های ریشه‌دارمان را در مورد مرگ کهنه و بی‌اهمیت کرده است.

در حقیقت هر زمان صحبت از مرگ می‌شود، دو تحول بنیادی آغاز شده است. اولی در عرصۀ دستاوردها و دومی در حوزۀ ادراک. علوم پزشکی پیامدهایی که تا قبل از این قابل تصور نبود، به موضوعاتی غیرقابل باور تبدیل کرده است. پزشکان به زودی می‌توانند مردم را از دام مرگ و حتی پس از روی دادن آن نجات دهند!

دیدگاه‌های متخصصان حوزۀ پزشکی دربارۀ کتاب حذف مرگ:

- اتفاقات پس از مرگ و آنچه ورای آستانۀ مرگ نهفته است در میان انسان‌ها در زمرۀ پایدارترین سوالات قرار داشته است. کتاب شکست مرگ نگرش‌های جدید و تکان‌دهنده دربارۀ این سؤالات خطیر ارائه کرده است. بدون شک فرصت مطالعۀ این کتاب ارزشمند را از دست نخواهید داد. (دکتر جفری لانگ؛ نویسندۀ کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛ شواهد آخرت)

- کتابی جذاب و آموزنده اثر محقق پیشتاز در زمینۀ علم احیا. شکست مرگ راه و روش استفاده از علم طب را تغییر خواهد داد. (دکتر تام. پی. آفترهید؛ پرفسور طب اورژانس در کالج پزشکی ویسکونسین)

- پرنیا و همکارانش در مسیر یافتن راه‌هایی جدید برای نجات زندگی؛ ناخودآگاه مسئلۀ آخرت را از قلمروی باورهای مذهبی خارج و وارد قلمروی علم کردند. شکست مرگ ماجرایی است که تحقیقات موثق در مورد آن انجام شده و به دقت ارائه شده است. (دکتر بروس گریسون، پروفسور روان‌شناسی و علم رفتارهای عصب‌شناختی کارلسون در دانشگاه سیستم بهداشت و برجینیا)

کتاب حذف مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر پدیده و مفهوم مرگ و چرایی و چگونگی آن همواره برایتان سؤال بوده است، شما را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب حذف مرگ بیشتر آشنا شویم:

سام پرنیا، یکی از کارشناسان برجستۀ دنیا در تحقیقات علمی مربوط به مرگ، رابطۀ ذهن و مغز و تجارب نزدیک به مرگ محسوب می‌شود. پرنیا تحقیقات «هوشیاری در حین احیاء» را مدیریت می‌کند و تحقیقات خلاقانۀ او در صدر اخبار رسانه‌های ملی قرار داشته است. او در حال حاضر هم در بیمارستان‌های انگلستان و هم در بیمارستان‌های امریکا به عنوان استادیار در زمینۀ طب مراقبت‌های ویژه و مدیر تحقیقات احیاء در دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک مشغول به کار است. او عضو سابق طب مراقبت‌های ویژه و ریوی در مرکز پزشکی وِیل کورنل در نیویورک است.

جاش یانگ (Josh Young) نویسندۀ کتاب‌های پرفروش‌ و خبرنگار در زمینه‌های سرگرمی، علم، مشاغل و سیاست است. تخصص او دستیاریِ نویسندگی با شخصیت‌های برجسته در زمینه‌های مختلف است.

در بخشی از کتاب حذف مرگ می‌خوانیم:

بازگرداندن انسان‌ها به زندگی، در روند احیا تنها اولین قدم است. اگر فردی بمیرد و بعد به زندگی بازگردانده ‌شود، برای زنده ماندن او پزشکان باید مشکل زیربنایی او را هم برطرف کنند. چنانچه کسی دچار ایست قلبی شود و ما بتوانیم به‌سرعت شرایطی را که باعث آن شده برطرف کنیم، در واقع می‌توانیم روند مرگ را معکوس کنیم. مثلاً اگر کسی دچار سانحه‌ی وسایل نقلیه موتوری شود و در اثر پاره شدن رگ‌ها به‌شدت خون‌ریزی ‌کند و سپس ایست قلبی کند و بمیرد، راه‌هایی برای نجات جان او وجود دارد. اینجا مسئله از دست دادن خون است. در حالی که شاید بسیاری تسلیم شکست شوند و مرگ فرد را اعلام کنند، ما می‌توانیم سیستمی راه‌اندازی کنیم تا فرایند مرگ را کند کنیم و بفهمیم کدام سلو‌ل‌ها در بدن این فرد مرده یا در حال صدمه دیدن دائمی‌اند و بنابراین از صدمه خوردن درازمدت به مغز یا سایر اعضای حیاتی او جلوگیری کنیم. با این کار برای پیدا کردن و درمان رگی که دچار خون‌ریزی شده، جایگزینی خون از دست‌رفته و سپس راه‌اندازی مجدد قلب و به این ترتیب معکوس کردن روند مرگ چند ساعتی زمان در اختیار جراحان زبده قرار خواهیم داد.

اگر فردی در بیمارستان به دلیل لخته‌ای که وارد شریان‌های یک سمت قلبش شده دچار حمله‌ی قلبی شود، پزشکان می‌توانند او را به‌سرعت به آزمایشگاه سوندگذاری منتقل کنند. قلب را در حالی که فرد مرده، باز کنند. لخته را خارج کنند و فرد را به‌سلامت به زندگی بازگردانند. مجموعه‌ی پیچیده‌ای از دخالت‌های پزشکی صحیح و به‌موقع، از جمله عملیاتی که به نام «پس از احیا» در 72 ساعت بعد از راه‌اندازی قلب، می‌تواند باعث شود فرد زندگی عادی خود را از سر گیرد.

از نظر من این از رفتن به فضا و بازگشت از آن هم شگفت‌انگیزتر است. هر چه باشد مگر در کل چند نفر می‌توانند مستقیماً از اکتشاف فضا منفعت ببرند؟ در حالی که همگان می‌توانند از مزایای پیشرفت علم احیا بهره‌مند شوند. افرادی که دچار مرگ شده‌اند هم، درست مانند فضانوردان که می‌توانند در بازگشت اتفاقاتی را که در فضا رخ داده توصیف کنند، می‌توانند آنچه را که در طول چند ساعت اول بعد از مرگ تجربه کرده‌اند بازگو کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: اینجا اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد
فصل دوم: گامی کوچک برای انسان، جهشی عظیم برای بشریت
فصل سوم: فرمول زندگی
فصل چهارم: معکوس کردن روند مرگ
فصل پنجم: یتیم
فصل ششم: مردن چگونه است؟
فصل هفتم: فیل در تاریکی
فصل هشتم: درکِ خود، مغز، روح و آگاهی
فصل نهم: زندگی پس از مرگی که ما می‌شناسیم
فصل دهم: تحقیقات «هوشیاری»
فصل یازدهم: همه‌ی این‌ها چه معنایی دارد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند
نویسنده،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-600-6895-47-5
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۵۰۰ ۳۲,۱۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند

X YZ
۱۴۰۰/۲/۱۵
واقعا چیز‌های بسیاری هست که ما نمی‌دونیم
ابتدا از احیای مرده‌ها در قدیم و سپس در علم امروز صحبت میشه، تجربه‌های بعد از مرگ بیماران گفته میشه و دیدگاه‌های فلسفی و عرفانی سه چهار نفر از اساتید بزرگ رو بیان می‌کنه که بسیار جالبه
امین غزنوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بد نبود ولی بیشتر مطالب پزشکی مطرح شده نه زندگی بعد مرگ این ضعفش هست
احسان اسماعیل زاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
پیشرفت و تجربه و دانش ما را به نامیرایی سوق میدهد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند

برای دریافت کتاب حذف مرگ: علمی که مرزهای میان مرگ و زندگی را از نو ترسیم می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.