معرفی و دانلود کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان

کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان، حاصل مطالعات، پژوهش‌ها، و مصاحبه‌هایی با تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ و افراد سوگوار است و مخاطبان اصلی این کتاب افرادی‌ هستند که به‌ دلیل از دست‌دادن عزیزشان در سوگ نشسته‌اند.

تجربۀ نزدیک به مرگ، پدیده‌ای معنوی، متعالی و شگفت‌انگیز است که برای افرادی رخ می‌دهد که در آستانۀ مرگ قرار می‌گیرند. به افرادی که چنین تجربه‌ای را پشت‌ سر می‌گذرانند «تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ» گفته می‌شود. این افراد بعد از بازگشت به زندگی از مشاهدات و تجاربی سخن می‌گویند که در حالت عادی امکان وقوع‌شان بسیار پایین یا ناممکن است. تجربۀ خروج از بدن، مشاهدۀ رویدادهای در حال وقوع اطراف بدن از نقطه‌ای بالا، مرور خاطرات زندگی، ملاقات با اقوام فوت‌ شده و دیدار با شخصیت‌های معنوی از جمله مواردی است که در اظهار نظرهای تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ یافت می‌شود.

تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ از برخی حقایق پراسرار عالم ملکوت اطلاع یافته‌اند؛ لذا سخنان آنان به دل‌های غم‌ زده و داغ‌دار آرامش می‌بخشد. از سویی، احادیث متعددی وجود دارد که باور به آن‌ها به قلب‌های داغدار آرامش را هدیه می‌کند که کاملاً با اظهارات تجربه‌ کنندگان هم‌سوست و کنار هم نهادن این دو تأثیر احادیث و اظهارات تجربه‌ کنندگان را دوچندان می‌کند.

معمولاً مهم‌ترین پرسش‌هایی که ذهن افراد سوگوار را به خود مشغول می‌کند عبارت است از: عزیز من الآن کجاست؟ آیا من دوباره او را خواهم دید؟ آیا او در هنگام حملۀ قلبی یا بیماری یا تصادفی که منجر به مرگش شده درد کشیده است؟ چطور می‌توانم فقدان او را تحمل کنم؟ در این حال که به سوگ عزیزم نشسته‌ام شناخت تجربه‌های نزدیک به مرگ چه کمکی به من می‌کند؟ بازخوردهای مثبت افراد داغ دیده انگیزۀ نویسندگان را برای نگارش کتابی که بتواند تسکینی بر آلام این عزیزان باشد بیشتر کرد.

مخاطبان اصلی کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان، کسانی هستند که به دلیل از دست دادن نزدیکانشان به سوگ نشسته‌اند و به دنبال یافتن پاسخ سؤالاتشان در این مورد هستند؛ بنابراین این کتاب را می‌توان اثری در حوزه‌ی معنویت درمانی دانست که به سوگمندان کمک می‌کند تا با سوگ یا سایر اختلالات اضطرابی رو به رو شوند.

این کتاب، ویراست دوم کتاب «تجارب نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان» است که تغییرات اساسی در آن داده شده که عبارت‌اند از:

-ویرایش ادبی کتاب و روان‌تر کردن متن آن.
-جابجایی برخی فصل‌ها و بهبود ساختار کتاب.
-افزودن فصل‌های جدید و غنا بخشیدن به محتوا.
-افزودن توصیه‌هایی از این تجربه‌کنندگان برای داغدیدگان.
-افزودن مقدمه‌ای از دکتر جفری لانگ (رئیس بنیاد تحقیقات تجارب نزدیک به مرگ) که بر این کتاب نگاشته‌اند.
-افزودن چهار تجربه‌ی نزدیک به مرگ از کتاب «به وقت مرگ: 42 تجربه‌ی نزدیک به مرگ شهروندان ایرانی و آمریکایی» تألیف علی قاسمیان‌نژاد و علی ایمانی‌نسب.

نظر دکتر جفری لانگ (رئیس بنیاد تحقیقات تجربه‌ی نزدیک به مرگ در آمریکا) درباره‌ی این کتاب:

این کتاب اثر مهمی در زمینه‌ی تجارب نزدیک به مرگ است و تمرکز خاصی بر اندوه و سوگ دارد. اهمیت این تمرکز به این دلیل است که در مقالات آکادمیک، درباره‌ی ارتباط سوگواری و تجارب نزدیک به مرگ صحبت چندانی به میان نمی‌آید. این کتاب برای خوانندگان و خصوصاً کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند به مثابه‌ی گنجینه‌ای ارزشمند و منبعی الهام‌بخش است.

در بخشی از کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان می‌خوانیم:

من سه بار تجربۀ نزدیک به مرگ داشتم. اولین تجربۀ من در جوانی و در یک تصادف رانندگی اتفاق افتاد. در آن تجربه من بدن خودم را از بالا مشاهده کردم، سپس از تونلی عبور کردم و پس از آن وارد نور شدم؛ هشیاری کیهانی را تجربه کردم و به تمامی سؤالات من پاسخ داده شد. مسیح که یکی از افراد حاضر در آن‌جا بود مرا نزد خودش خواند و در آغوش گرفت و گفت که ما به‌ خاطر تو این‌جا جمع شده‌ایم.

من زندگی خودم را مشاهده کردم و همۀ احساسات و شادی‌ها و شرمندگی‌ها را دوباره و با جزئیات تجربه کردم و نتایج رفتارها و افکار و سخنان خودم را دیدم؛ همۀ آن‌ها به من نشان داده شد. مثلاً یک ‌بار که دختری را به این دلیل که خنده‌دار حرف می‌زد مسخره‌ کرده بودم را دیدم و احساس ناراحتی و شرمندگی او را تجربه کردم. من دردها و رنج‌هایی را تجربه کردم که خودم در دیگران ایجاد کرده بودم. من حتی نتیجۀ رفتار خودم را بر یک دختربچه و سگ او احساس کردم. رفتار بد من باعث شده بود او با سگش برخورد بدی داشته باشد و من عواقب رفتار خودم را، هم روی دختربچه و هم روی سگش، مشاهده کردم. من زندگی خودم را دیدم و به خداوند گفتم که می‌خواهم به آن برگردم. من سرم را تکان دادم و گفتم: «حداقل اجازه دهید که به مادرم بگویم که حال من خوب است.» ناگهان روی تخت بیمارستان بودم و مادرم کنار تخت بود و دو هفته از تصادف گذشته بود.

به‌دلیل جراحات زیاد، زمان بهبودی من طولانی شد. در واقع، بدن بی‌جان من به اورژانس بیمارستان تحویل داده شد. من را به دانشجویان و پزشکان تحویل دادند. آن‌ها روی بدن من کار کردند و توانستند برخی علائم حیاتی را باز گردانند. این اولین تجربۀ نزدیک به مرگ من بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: تجربۀ نزدیک به مرگ
تجربۀ نزدیک به مرگ چیست؟
چه کسانی تجربۀ نزدیک به مرگ را پشت سر می‌گذارند؟
ویژگی‌های تجارب نزدیک به مرگ
تجارب نزدیک به مرگ خوشایند
تجربه‌های نزدیک به مرگ ناخوشایند
تجربه‌های کودکان
تجارب نزدیک به مرگ ناشی از خودکشی
تجارب نزدیک به مرگ اثباتی
تأثیرات تجربۀ نزدیک به مرگ
آیا تجارب نزدیک به مرگ توهم هستند؟
تجربۀ نزدیک به مرگ و تداوم هشیاری بعد از مرگ
تجربه‌ کنندگان دربارۀ خداوند چه می‌گویند؟
تجربه‌ کننده‌ها دربارۀ بهشت چه می‌گویند؟
دو گزارش از تجربۀ نزدیک به مرگ
تجربۀ آقای شهریار مرادی از ایران
تجربۀ آقای اِدوارد سِلیسبِری از آمریکا
بخش دوم: داغدیدگی
داغدیدگی چیست؟
آثار جسمانی و روانی سوگ
آثار باور به تجارب نزدیک به مرگ بر داغدیدگی
لحظۀ مرگ و تجربۀ درد
ملاقات با نور و تجربۀ سرشار از عشق بی‌قید و شرط
تجربۀ نزدیک به مرگ و ملاقات با عزیزان از دست‌ رفته یا سایر درگذشتگان
بازگشت به زندگی، داوطلبانه یا اجباری؟
تجربه‌ کنندگان و ملاقات با کودکانی که در انتظارِ به‌ دنیا آمدن هستند
تجربه‌ کنندگان و تجربۀ جهنم
آیا افراد فوت‌ شده به‌خاطر گناهان‌شان در آن‌جا مجازات می‌شوند؟
قضاوت شدن توسط اموات یا روح راهنما به‌ خاطر رفتارهای ناشایست گذشته
احساس ‌ترس، پریشانی و اضطراب
ادراک وجود نیروهای شر و رویارویی با موجودات ترسناک
ارتباط اموات با بازماندگان
چرا برخی ارواح با ما ارتباط برقرار نمی‌کنند؟
جمع‌بندی
اظهارات افراد داغ‌ دیده دربارۀ پیامدهای آشنایی با تجارب نزدیک به مرگ
گزارش اول
گزارش دوم
گزارش سوم
بخش سوم: تسلی داغدیدگان در پرتوِ دین و اظهارات تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ
مقدمه‌ (دین و تجربه‌ کنندگان نزدیک به مرگ)
به تقدیر الهی راضی باش تا سرآمد اهل ایمان شوی!
کادوی بلا را با رضایت خاطر قبول کن!
اظهارات تجربه‌ کنندگان دربارۀ ضرورت سختی‌ها
به زیور صبر آراسته شو؛ بی‌تابی مانع رشد توست!
داغ فرزند سخت است، اما اجر صبوری در برابر آن عظیم است!
کودک تو در عالم برزخ کمال خود را طی می‌کند
دیری نمی‌پاید که عزیز مرحومت را ملاقات کنی!
ملاقات با عزیزان در برزخ
اموات به خانوادۀ خود سر می‌زنند
اموات از طریق رؤیا به بستگان خود پیام‌هایی را انتقال می‌دهند
با فرستادن خیرات برای عزیزت و رفتن به مزار او خرسندش کن
منابع بیشتر برای مطالعه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات راز نهان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-7849-64-4
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان

امیرحسین اکبری
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
بنده به عنوان یک محقق و کسی که پول پرداخت کرده بابت این کتاب لازم میدونم که نظرم رو بدم، امیدوارم به درد شخصی که جستجوگر هست بخوره. برید خودتون تحقیق کنید، اصل اول تحقیق امانت داری هست، یعنی اون چیزی که گرفته شده همون هم منتقل بشه به شنونده مخصوصا در این زمینه که جستجوگر در پی چرایی‌های خودشه، برید خودتون بگردید اولین اتفاقی که بعد هر چیز مثبتی که در تاریخ اتفاق افتاده این بوده که کسانی بودن که یا به اسم اصلاح کننده یا انتقال دهنده امدن هر دفعه‌ی چیزی به اصل قضیه اضافه کردن و کلا از‌ یک جایی به بعد مسیر همه چیز رو خراب کرده و افراد زیادی منحرف شدن که تو جامعه ما هم خودتون هستید و دیدید. تجارب نزدیک به مرگ افراد، پوئن بسیار مثبتی داره تو دادن یک سری شناخت‌ها به افراد به شرط این که دقیق کلمه به کلمه حرف تجربه گر منطق بشه وگرنه غیر این جذابیتش رو از دست میده. انحراف ایجاد میشه خواسته یا نا خواسته و گاهی به جایی میرسه که دیگه معتبر نیست و زدگی ایجاد میکنه، خواسته یا ناخواسته شو در این کتاب نمیدونم ولی این کتاب نمونه بارز همون انحرافه، کسی که تجارب شخصی رو به زبون همون شخص خونده متوجه میشه من چی میگم، چیزی که امسال اقای موزون در زندگی پس از زندگی انجام دادن،
در این کتاب شخص امده خودش نتیجه گیری هاش رو کرده، و نظر خودش رو بیشتر مد نظر قرار داده درصورتی که فرد باید خودش رو بذاره کنار، اصل تجربه به زبان خود اون شخص تجربه‌گر رو بذاره و خودش صرفا نتیجه بگیره برای خودش تنها. نه یکی دیگه بیاد ان طرف یک چی بذاره‌، چهارتا چیز هم اضافه کنه بهش. دوستانی که دوست دارن میتونن به خود اصل منبع مراجعه کنن کتاب هم کم نیست در این موارد که صرفا حرف خود شخص و تجربش رو بذاره از زبان خود اون شخص
Hamid Hamidy
۱۳۹۹/۱/۱۸
الان حدود 3ماه هست که همسرم رو ازدست دادم، همسری که بعداز8سال زندگی مشترک، عاشقانه میپرستیدمش، تمام این مدت انگار هر روز برای اولین بار از دست میدادمش و هر روز این داغ برام تازه بود، طوری که فکرنمیکردم هیچی ارومم کنه وشدیدا به فکر خودکشی بودم. ولی این کتاب واقعا ارومم کرد و خیلی خوشحالم که بیماری و همسرعزیزم بعدازمدتها الان توی بهترین جای ممکن هست. اگر داغدارین یا نزدیکانتون داغدارن، این کتاب بهترین کمک براشون هست. شک نکنین.
زینب صاد
۱۴۰۰/۹/۲۷
بسیار عالی بود. من بعد از پدرم زندگی رو خیلی سخت و طولانی و غمگین میبینم اما این کتاب و کتابهای مشابه رو که خوندم این حس بهم القا شده که این زندگی غمگین و طولانی چند روزی بیشتر نیست و اگر من آدم خوبی باشم میتونم بعدا برای همیشه با پدرم خوشحال و شاد زندگی کنم. واقعا این کتاب رو به همه‌ی کسانی که رو عزیزترین عزیزشون از دست دادن توصیه میکنم. زندگی بدون عزیزان زجرآوره ولی دونستن این مطالب باعث میشه این زجر رو با هدف رسیدن به عزیزان از دست رفته و زندگی خوش و خرم کنارشون، تحمل کنیم. فقط کافیه آدم خوبی باشیم.
معظمی معظمی
۱۳۹۹/۸/۱۹
سلام باتشکر از نویسندگان
اون قسمت که از خاطره خواهرشهیدکه شهید رو پرنده‌ای دانسته که روی دامن او می‌نشسته ونویسنده گرامی هم روایتی درتایید آن اورده اشاره به تناسخ داره که خلاف تعالیم دینی است
درضمن امام که مومن رو به پرنده تشبیه کردند از باب مثال وتقریب به ذهنه و در روایت درجواب سوال فرمودند که روح مومن گرامی تراز آن است که خدا آن رادر چینه دان مرغ قراردهد
لطفا این قسمت اصلاح شود
سرور همایی
۱۴۰۰/۱۱/۵
من کتاب‌های زیادی در رابطه با مرگ موقت خوندم این کتاب جز بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم وقتی شروع کردم این کتاب رو بخونم ۱۰ ماه بود پدرمو ازدست داده بودم اول کتابو با اشک خوندم ولی جلوتر که رفتم واقعا آرامش گرفتم و الان میخوام شروع کنم برای بار سوم بخونمش پیشنهاد میکنم
f y
۱۳۹۹/۱۰/۵
2 ماه هست که عزیزم رو از دست دادم و هیچ چیز و هیچ کسی نتونست من رو آروم کنه تا اینکه این کتاب رو مطالعه کردم و به بسیاری از سوالاتم پاسخ داده شد و نگرانی‌های من تا حد زیادی کاهش یافت. از نویسندگان این کتاب و افرادی که تجربیات شون رو با ما در میان گذاشتند تشکر میکنم
لیلا نوروزی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب متوسطی ست به این دلیل که در جای جای کتاب به نظرات دکتر مایکل نیوتون و کتابهای ایشان استناد و نقل قول کرده. من بعنوان یک کتاب مشابه قبولش دارم. پیشنهاد می‌کنم دو کتاب "سفر روح" و "سرنوشت روح" از مایکل نیوتون را مطالعه کنید. با سپاس از کتابراه
Faezeh omrani
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
با سلام
یک دنیا ممنون و سپاسگزارم از نویسندگان این کتاب ارزشمند. بسیار بسیار عالیست. این کتاب به روح من که به خاطر از دست دادن فرزند دو سال و نیمه‌ام سخت محزون بود آرامشی عظیم هدیه داد...
اجرتان با حق
سیدعبدالحمید بنی هاشم
۱۳۹۸/۹/۲۵
سلام علیکم ورحمته الله وبرکاتوبنده ۸سال پیش تجربه نزدیک به مرگ داشتم اون دنیاصددرترلیاردراسته واسلام سلفی سنی راسته راسته راسته فقط فقط فقط الله جل جلاله فرمانده وهمه کاریه عالم هستی میباشدوفرشتگان وملایک کارمنداش میباشنددرعالم برزخ ۲چیزبسیاربه انسان گیرمیدهن ۱صلات یعنی نماز۲حق وسوپرشرک نکردن ومرده الناس۳توحیدویکتاپرستی وقبرپرستی پرستی وغیرازالله متعال صدانزنیدکه سوپرمشرک رافضی نمیرید این سه چیزرعایت کنیدانشالاجاتون جنت فردوس میباسدالهی امین یارب العالمین🕋🕋🕋🕌🎙
ASM.NK.6670
۱۴۰۱/۸/۱۶
با خوندن این کتاب تا حدودی آروم شدم ولی چرا همه تجربه‌ی خوبی داشتن؟.... یعنی هیشکی گناهکار نبود که عذاب خودش رو ببینه؟... همه جای خوبی رو مشاهده کردن؟.... مگه نباید آدم به خاطر گناهانش عذاب ببینه؟...
امیر ابراهیمیان
۱۳۹۹/۸/۶
سلام من پسر۲۶ساله‌ام رابه مدت دوساله ازدست دادم من و همسرم و یگانه دخترم نمی‌تونیم غم سنگینش را متحمل بشیم ونبودنش رابپذیرم کمکم کنید خیلی ناامیدشدیم بودن وزندگی کردن دراین دنیا برام بی معنا و پوچ شده سپاسگزارم
بابک 9715 سالاری
۱۴۰۰/۶/۱۰
بسیار عالی تاثیرگذار باعث شد بیشتر مواظب رفتارم نسبت به دیگران به خصوصی پدر و مادرم باشم همه ما توی این دنیا مسافریم دنیا محل گذر است نه ماندن تا میتوانیم دستی بگیریم خدا خیرتون بدهد تشکر
Mohammadreza Abbasi
۱۴۰۰/۳/۱۲
پدرم از دنیا رفت.
این کتابو خوندم.
دیدم به مرگ عوض شد.
حالا دلم واسش خیلی کمتر تنگ میشه. خیلی کمتر ناراحت میشم. ترسم از مرگ کمتر شد. این چیزایی که نوشتم اصلا چیز کوچکی نیستن... ارزش مبلغشو داشت
A Gh
۱۳۹۹/۱۰/۲۶
واقعا کتاب عالیه لازمه که این کتاب را همه انسانهای کره زمین بخوانند چون جواب سوال‌های ما رو در مورد آن دنیا را می‌دهد میخوام این کتاب رو به همه کسانی که عزیز ازدست رفته دارند پیشنهاد کنم
Honey Hastam
۱۳۹۹/۳/۲۲
خیلی خوب بود. یه جاهاییش گریه کردم. یه جاهاییش آرومم کرد؛واقعا آرامش میده این کتاب؛ حس میکنم دیگه ازمرگ نمیترسم، باخوندن این کتاب تصمیم گرفتم انسان بهتری بشم و تامیتونم مهربون باشم ❤
مشاهده همه نظرات 63

راهنمای مطالعه کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان

برای دریافت کتاب تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.