معرفی و دانلود کتاب حسابداری عمومی مقدماتی

عکس جلد کتاب حسابداری عمومی مقدماتی
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری عمومی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری عمومی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری عمومی مقدماتی

الهام حسینی در کتاب حسابداری عمومی مقدماتی همه‌ی اطلاعاتی را که لازم است درباره‌ی رشته‌ی حسابداری بدانید در اختیار شما قرار داده است. در این اثر ضمن آشنایی با تعاریف پایه و اصطلاحات تخصصی حسابداری، با اصول به‌کارگیری این مهارت در محیط برنامه‌ی اکسل آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب حسابداری عمومی مقدماتی

حسابداری فرایندی‌ است که در آن اطلاعات مالی شناسایی، اندازه‌گیری، ثبت و طبقه‌بندی می‌شود و درنهایت این اطلاعات به‌صورت گزارش ارائه می‌گردد. در کتاب حسابداری عمومی مقدماتی، نوشته‌ی الهام حسینی با جزئیات این رشته و کاربرد آن در شرکت‌های بازرگانی و خدماتی آشنا خواهید شد. در فصل‌های مختلف این اثر پیرامون مباحثی چون تعریف علمی حسابداری، تعریف سرمایه، اصول حسابداری و ثبت اطلاعات، روش‌های نگهداری موجودی کالا و... اطلاعات ارزنده‌ای در اختیار شما قرار گرفته است. در پایان هر فصل مجموعه پرسش‌هایی به شکل تستی و تشریحی طراحی شده که امکان یادگیری بهتر مطالب را فراهم می‌کند و به کمک آن‌ها می‌توانید مهارت خود را در پاسخ‌گویی به سؤالات محک بزنید.

از ویژگی‌های کتاب حسابداری عمومی مقدماتی باید به زبان ساده و بیان سلیس آن اشاره کرد که با ذکر مثال‌هایی جامع مربوط به فعالیت‌های اول تا پایان سال شرکت‌ها همراه شده است. گفتنی‌ست این کتاب مطابق استاندارد فنی و حرفه‌ای به نگارش درآمده و مجموعه‌ای از ثبت‌های حسابداری مقدماتی و جدول ماهیت حساب‌ها در بخش ضمیمه‌ی آن موجود است.

کتاب حسابداری عمومی مقدماتی از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده و دانشجویان رشته‌ی حسابداری و دیگر علاقه‌مندان با خواندن درسنامه‌های جامع آن اطلاعات مفیدی به‌دست خواهند آورد.

کتاب حسابداری عمومی مقدماتی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان دوره‌های مختلف حسابداری، صاحبان مشاغل و علاقه‌مندان به رشته‌ی حسابداری مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب حسابداری عمومی مقدماتی می‌خوانیم

در تعریف دارایی ساختمان را مثال زدم. اکنون همین مثال را ادامه می‌دهم. مثلا فرض کنید ساختمانی به مبلغ دویست میلیون خریده‌ایم که از این مبلغ 150 میلیون پول خودمان را داده‌ایم و 50 میلیون هم قرض کرده‌ایم. ساختمان دارایی ماست و آن 150میلیون که حق خودمان نسبت به ساختمان است، سرمایه‌ی ماست و آن 50 میلیون که حق دیگران و قرض است و باید پس دهیم، بدهی ماست. پس بدهی حق دیگران نسبت به دارایی ماست؛ حق و قرضی است که باید در آینده آن را پس بدهیم.

در نتیجه: تعریف بدھی: حقوق مالی اشخاص غیر از مالک نسبت به دارایی‌ها، مانند حساب پرداختنی و اسناد پرداختنی، وام پرداختنی و پیش‌دریافت. زمانی که خرید نسیه داریم یا خدماتی را به‌طور نسیه دریافت می‌کنیم به حساب پرداختنی می‌رود (یعنی کاری را برای ما قرضی انجام داده‌اند) به حساب پرداختنی "بستانکاران" نیز می‌گویند. اگر بابت این بدهی و قرض چک مدت‌دار یا سفته بدهیم به حساب اسناد پرداختنی می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مؤلف
مقدمه
فصل اول: تعریف حسابداری
فصل دوم: معادله
فصل سوم: دفاتر حسابداری
فصل چهارم: شرکت‌های خدماتی
فصل پنجم: مؤسسات بازرگانی
فصل ششم: اصلاح حساب‌ها در مؤسسات بازرگانی
فصل هفتم: روش‌های ارزیابی موجودی کالا
فصل هشتم: صورت‌های مالی در شرکت‌های بازرگانی
فصل نهم: صورت مغایرت
فصل دهم: حساب تن‌خواه گردان و کسر و اضافی صندوق
فصل یازدهم: سفته و چک
فصل دوازدهم: مفاهیم اساسی حسابداری
فصل سیزدهم: صفحه گسترده و اکسل
ضمیمه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری عمومی مقدماتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-600-124-989-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری عمومی مقدماتی

Maryam Bagheri
۱۴۰۲/۷/۱۹
اصول اولیه رو برای افرادی که تجربه حسابداری ندارن خوب توضیح میده و تمرین هم برای درک بهتر داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری عمومی مقدماتی

برای دریافت کتاب حسابداری عمومی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.