معرفی و دانلود کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد

عکس جلد کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد
قیمت:
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد

کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد نوشته‌ی الهام حسینی، پس از مرور قوانین و مقررات حقوق و دستمزد، نحوه‌ی طراحی فیش حقوقی در اکسل را آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما، کلیات نرم‌افزار کاربردی اکسل و شیوه‌های فرمول‌نویسی در آن را توضیح می‌دهد و گام‌به‌گام به خواننده می‌آموزد که چطور با کمک آن امور مالی خود را تسهیل کند.

درباره‌ی کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد

نرم‌افزار مایکروسافت اکسل یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای کامپیوتری موجود در دنیاست. این نرم‌افزار اصطلاحاً صفحه گسترده یا Spreadsheet است و امکان محاسبات ریاضی و ترسیم نمودار و گراف را به کاربر می‌دهد. از اولین ارائه‌ی اکسل در سال 1987 تا کنون 16 نسخه از آن انتشار یافته. در این مدت امکانات اکسل به‌مرور بیشتر شده و قابلیت‌های متنوع‌تری پیدا کرده؛ برای مثال حالا توابع زیادی به آن اضافه شده و از زبان برنامه‌نویسی ویژوال‌بیسیک هم پشتیبانی می‌کند. سادگی کار با اکسل و انعطاف این برنامه باعث شده بتوان از آن در خیلی از امور ریاضیاتی و محاسباتی استفاده کرد؛ ازجمله در حسابداری. با کمک این نرم‌افزار می‌توان لیست کارکنان را تهیه و داده‌ها را دریافت کرد و حقوق هر کدام را محاسبه نمود و درنهایت یک فیش حقوق برای هر یک صادر کرد. کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد نوشته‌ی الهام حسینی، دقیقاً بر همین موضوع دست می‌گذارد و سعی می‌کند گام‌به‌گام کار با اکسل و انجام محاسبه با آن را آموزش دهد. در این کتاب شما با توابع ضروری و فرمول‌نویسی در اکسل آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید چطور با کمک آن‌ها دستمزد کارکنانتان را محاسبه کنید.

نرم‌افزار اکسل متشکل از جدولی بزرگ است که به هر یک از خانه‌های آن سلول گفته می‌شود. در هر کدام از این سلول‌ها می‌توان داده‌هایی را وارد کرد و با کمک توابع و فرمول‌ها، از آن‌ها خروجی گرفت. در این نرم‌افزار به شکل پیش‌فرض تعداد زیادی تابع تعریف شده که می‌توان از آن‌ها در فرمول‌نویسی بهره گرفت. اما اگر به محاسبات و کارهای پیچیده‌تری نیاز باشد، به جای فرمول باید زبان برنامه‌نویسی آن را به کار بست. این زبان که VBA نام دارد فرصت خیلی بیشتری به کاربر می‌دهد تا آنچه را می‌خواهد به دست آورد. به خاطر همین ویژگی‌هاست که در بسیاری از فرآیندهای مالی می‌توان از اکسل استفاده کرد و خروجی‌های مطلوبی از آن گرفت. درواقع می‌توان بسیاری از عملیات‌های ساده‌ی نرم‌افزارهای حسابداری را با اکسل هم انجام داد. الهام حسینی در کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد، پس از مرور قوانین و بخشنامه‌ها و دستورات حقوقی و مالی، نحوه‌ی تهیه کاربرگ مشخصات کارکنان در اکسل را آموزش می‌دهد. نویسنده در فصل بعدی شیوه‌ی تهیه‌ی کاربرگ حقوق و دستمزد را یاد داده و می‌گوید که چطور معافیت‌های مالیاتی و بیمه را باید در آن لحاظ کرد. او فصل آخر کتاب را به تهیه‌ی فیش حقوقی اختصاص می‌دهد و طریقه‌ی آماده‌سازی آن را بازگو می‌کند.

کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و توزیع کرده است.

کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما و کاربردی به حسابداران و مدیران مالی توصیه می‌شود.

با الهام حسینی بیشتر آشنا شویم

الهام حسینی (متولد 1371) مؤلف و کارشناس حسابداری است. از او تاکنون کتاب‌های «قوانین مالیاتی پرکاربرد»، «حسابداری عمومی مقدماتی» و «کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد» به چاپ رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: صفحه‌ی گسترده‌ی اکسل
تعریف EXCEL
معرفی بخش‌ها و سربرگ‌های اصلی و آشنایی با محیط برنامه
اصطلاحات مربوط به صفحه گسترده اکسل
تعریف آرگومان
نحوه فرمول‌نویسی
مهم‌ترین توابع
ترکیب تابع IF و AND
تایع MATCH و INDEX
برخی از خطاهای احتمالی در اکسل
زبانه DATA
AUTO FULL (پر کردن خودکار سلول‌ها)
رمزگذاری یک فایل اکسل
فصل دوم: تهیه کاربرگ مشخصات کارکنان
فصل سوم: تهیه کاربرگ حقوق و دستمزد
معافیت‌های بیمه
معافیت‌های مالیاتی
فصل چهارم: تهیه فیش حقوقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-218-009-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد

نفیسه
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب خوبی بود البته برای افرادی که می‌خوان حقوق و دستمزد رو با اکسل انجام بدهند در ضمن فصول ابتدایی اکسل مقدماتی رو توضیح دادن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد

برای دریافت کتاب کاربرد اکسل در سیستم‌های حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.