معرفی و دانلود کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد

عکس جلد کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد

سعید نمازیان و الهام حسینی برحسب نیاز صاحبان کسب‌وکار، کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد را تألیف کرده‌اند تا با ارائه‌ی اطلاعاتی کاربردی در زمینه‌ی قوانین مالیاتی، به مدیریت بهتر منابع مالی کمک کنند. این کتاب، با زبانی ساده و روان به شرح قوانین می‌پردازد و با طرح سؤالات تستی پایان هر فصل، درک مخاطب را از مطالب ارائه شده ارزیابی می‌کند.

درباره‌ی کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد

قوانین مالیاتی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار است که شناخت آن تأثیر فاحشی در زمینه‌ی مدیریت منابع مالی خواهد داشت. ازاین‌رو سعید نمازیان و الهام حسینی، کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد را تألیف کردند تا راهنمایی جامع و کاربردی در اختیار افراد قرار دهند.

مالیات، یک هزینه‌ی اجتماعی به حساب می‌آید که پرداخت آن، از جمله وظایف شهروندی است. افراد یک جامعه با پرداخت مالیات در تأمین منابع و امکانات به دولت کمک می‌کنند. در واقع هدف از اخذ این وجه، پیشبرد اهداف دولت با مشارکت جامعه است.

مبالغ دریافتی در قالب مالیات، برای هزینه‌های عمومی و حفظ منافع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استفاده می‌شود. ازاین‌رو تمامی افراد، چه حقیقی چه حقوقی، موظف هستند با توجه به میزان دارایی، سهم خود را بپردازند. علاوه‌بر بهبود خدمات اجتماعی و عمومی، مالیات اهداف دیگری هم دارد که برای مثال می‌توان به تقسیم عادلانه‌ی درآمد و ثروت، کنترل نرخ تورم و کنترل نرخ واردات و صادرات اشاره کرد.

بنابراین نیاز است که مدیران کسب‌وکارها، با قوانین مالیاتی آشنایی نسبی داشته باشند تا بتوانند منابع مالی خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و از جریمه‌های احتمالی ناشی از ناآگاهی، دوری کنند.

کتاب پیش رو که با هدف اطلاع‌رسانی در این زمینه تألیف شده، شامل دوازده فصل است. نویسندگان، مطالب را به‌صورت گام‌به‌گام در هر فصل پیش برده و در این مسیر، اطلاعات ضروری را در اختیار خواننده قرار می‌دهند. در انتهای هر فصل، مجموعه‌ای از سوالات تستی به همراه پاسخ‌هایی جامع و کافی برای تعمیق ادراک خواننده درج شده که درنهایت میزان دریافت مخاطب را نسبت به مطالب می‌سنجد.

کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد با تعریف مالیات و انواع آن آغاز می‌شود. سپس به قوانین مالیات بر ارث، مالیات بر درآمد املاک مستغلات، مالیات بر درآمد کشاورزی، مالیات بر درآمد، حقوق و دستمزد، مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و معافیت‌های مالیاتی، می‌پردازد. تمامی مباحث با زبانی ساده و روان آموزش داده می‌شوند. ازاین‌رو درک آن برای همگان، ازجمله کسانی که پیش‌زمینه‌ای در این خصوص ندارند، امکان‌پذیر است.

شرح مراحل تهیه‌ی تکمیل اظهارنامه‌ی مالیاتی شرکت‌ها بر اساس آخرین استانداردها و قوانین، از دیگر اطلاعات ارزنده‌ای است که الهام حسینی و سعید نمازیان در اختیار خواننده قرار می‌دهند.

کتاب پیش رو توسط نشر مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده‌ است.

کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد برای مدیران سازمان‌ها، صاحبان کسب‌وکار و هر کسی که مایل است با فرآیند پرداخت مالیات بیشتر آشنا شود، مناسب است.

در بخشی از کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد می‌خوانیم

وزاتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای اسلامی شهر و در سایر شهرها از مدیران کل یا رؤسای ادارات امور مالیاتی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک یا نمایندگان آن‌ها و نماینده‌ی شورای اسلامی شهر تشکیل می‌شود. کمیسیون مذکور هر سال یک بار ارزش معاملاتی املاک را به تفکیک عرضه و اعیان تعیین می‌کند. در موارد تقویم املاک واقع در هر بخش و روستای تابعه (بر اساس تقسیمات کشوری) نماینده‌ی بخشدار یا شورای بخش در جلسات کمیسیون شرکت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلف
فصل اول: اشخاص مشمول مالیات
فصل دوم: مالیات بر ارث
فصل سوم: مالیات بر درآمد املاک
فصل چهارم: مالیات بر درآمد کشاورزی
فصل پنجم: مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد
فصل ششم: مالیات بر درآمد مشاغل
فصل هفتم: مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
فصل هشتم: معافیت‌های مالیاتی
فصل نهم: هزینه‌های قابل قبول و استهلاکات
فصل دهم: قرائن و مقررات عمومی مالیاتی
فصل یازدهم: مالیات بر ارزش افزوده
فصل دوازدهم: اظهارنامه مالیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-622-218-158-1
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد

برای دریافت کتاب قوانین مالیاتی پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.