معرفی و دانلود کتاب حسابداری منابع انسانی: قابل استفاده برای دانشجویان، حسابداران و مدیران

عکس جلد کتاب حسابداری منابع انسانی: قابل استفاده برای دانشجویان، حسابداران و مدیران
قیمت:
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری منابع انسانی: قابل استفاده برای دانشجویان، حسابداران و مدیران

این‌ روز‌ها مدیران تجاری موفق دنیا و مالکان برتر سرمایه، از منابع انسانی، همچون گنجینه‌ای طلایی محافظت می‌کنند! کتاب حسابداری منابع انسانی، نوشته‌ی عزت‌الله ملایی و سیروان شریفی قرار است تا شما را با ارزش‌های مالی بخش منابع انسانی آشنا سازند و با کمک به حسابرسی و ارزیابی مالی صحیح از این سرمایه، کلید دست‌یابی به این گنج نامحسوس، اما سرنوشت‌ساز را در اختیارتان قرار دهند!

درباره‌‌ی کتاب حسابداری منابع انسانی

منابع انسانی قلب تپنده‌ی هر مجموعه‌‌‌ی مالی و اقتصادی به حسابی می‌آید. یک سرمایه‌ی عظیم، اما پنهان و نادیدنی که ارزش‌های واقعی آن همچنان از چشم برخی از صاحبان سرمایه دور مانده‌ و به واسطه‌ی عدم ارزیابی صحیح از این سرمایه‌ی ویژه، پیکره‌‌ی سازمان‌های بسیاری تا به این روز از حرکت باز ایستاده!

عزت‌اله ملائی، از مدرسین جامعه‌ی دانشگاهی، و سیروان شریفی، از کارشناسان بودجه‌ی اداره‌ی امور اقتصاد و دارایی، در کتاب حسابداری منابع انسانی، یک منبع مطالعاتی عالی و جامع را برای دانشجویان رشته‌ی حسابداری و البته کارشناسان و فعالین این حوزه فراهم کرده‌اند تا مشتاقان رشد و توسعه‌ی مالی، هرآنچه نیاز است درباره‌ی این دانش پرکاربرد بیاموزند را به‌صورت مدون و یک‌جا در اختیار داشته باشند.

بخش منابع انسانی، همچون سایر قسمت‌های یک سازمان، سرشار از سرمایه‌‌های مادی و گردش‌های مالی‌ست و حسابرسی صحیح و اصولی به این دارایی‌ها، اسکلت و بنای اصلی موفقیت و بازدهی این سیستم را شکل می‌دهد. اما حسابداری در بخش منابع انسانی چه تفاوت‌‌هایی نسبت به حسابداری در سایر بخش‌های یک مجموعه دارد مؤلفه‌های اساسی برای برقراری نظم و هماهنگی در ساختار حسابرسی منابع انسانی چه چیز‌هایی هستند؟ نکته‌ی اصلی آن‌جاست که بسیاری از این سرمایه‌های موجود در منابع مالی، همچون دیگر سرمایه‌ها، محسوس نیستند و دست پیدا کردن به اطلاعات دقیق از آن‌ها مهارت اجرایی خاصی را می‌طلبد؛ اما جایی برای نگرانی وجود ندارد! کتاب حسابداری منابع انسانی این‌جاست تا به تمامی سؤالات شما در این حوزه پاسخ دهد.

نویسندگان این اثر به صاحبان سرمایه و منابع آموزش می‌آموزند چگونه دارایی‌های موجود در منابع انسانی را هم‌سطح دیگر سرمایه‌های مجموعه‌ی خود به‌صورت آمار و ارقام دربیاورند و بیاموزند و چگونه ارزش‌های مالی موجود در واحد منابع انسانی را مثل سایر بخش‌ها در ترازنامه‌ها و صورت‌های مالی سازمان خود ثبت و حسابرسی نمایند. مطالب کتاب حسابداری منابع انسانی به‌گونه‌ای ترتیب داده‌ شده‌اند، که هم بتوانند برای دانشجویان و افرادی که تازه به دنیای بازار کار ورود کرده‌اند یک کلاس درس عالی را مهیا کنند، و هم برای متخصصین و فعالین این حوزه و افرادی که تجربه‌ای بیشتری در دنیای کاری دارند، نکات راه‌گشا و ارزنده‌ای را فراهم آورند.

به این ترتیب درس‌نوشتار‌های این کتاب آموزنده، به صورت گام‌به‌گام و از شرح مبانی اولیه حسابداری منابع انسانی آغاز می‌شود و پس از توضیح کلیات، به هزینه‌یابی، ارزش‌گذاری و گزارش‌گری منابع انسانی می‌پردازد و در نهایت، به مخاطب کمک می‌کند تا با به‌اجرا درآوردن هر یک از این مراحل، چگونه بقای سازمانی خود را تضمین کنند و پیشرفت و سود و سرمایه‌ی روزافزونی را به مجموعه‌ی خود سرازیر نمایند. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، از ناشرین پرسابقه‌ی کتاب‌های آموزش در این مسیر میزبان و همراه شما خواهد بود.

کتاب حسابداری منابع انسانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و پرنکته را به تمامی صاحبین سرمایه و نهاد‌ها و همچنین به دانشجویان و فعالان حوزه‌ی حسابداری و مدیریت منابع انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب حسابداری منابع انسانی: قابل استفاده برای دانشجویان، حسابداران و مدیران می‌خوانیم

معمولاً پیدا کردن نیروهای متخصص و متعهد به سازمان، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران است. هر مدیری می‌داند که بدون وجود منابع انسانی کارآمد، نمی‌توان انتظار استفاده‌ی بهینه از سرمایه‌های سازمان را داشت. شاید یکی از تلخ‌ترین لحظات برای هر مدیر، لحظه‌ای باشد که یکی از کارکنان توانمند سازمانش را ترک کنند. کارمندی که مدت زیادی برای پیدا کردنش وقت صرف شده و مدت‌ها نیز طول کشیده تا آموزش‌های لازم به او داده شود و با سازمان و کار خود سازگار شود.

بنابراین در حوزه‌ی منابع انسانی، دغدغه‌ی اول پیدا کردن نیروهای کارآمد و متخصص و دوم تلاش برای حفظ آنهاست. جذب منابع انسانی شامل گزینش، انتخاب و استخدام افراد برای رفع نیازهای جاری و مورد انتظار سازمان است. اولین گام در جذب نیروی انسانی پیش‌بینی نیازهاست. پس از طی این مرحله، مدیریت باید نیازهای مادی نیروی انسانی را از طریق بودجه تأمین کند و به این دلیل فرآیند برآورد هزینه الزامی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: حسابداری منابع انسانی
فصل دوم: هزینه‌یابی منابع انسانی
فصل سوم: ارزش‌گذاری منابع انسانی
فصل چهارم: گزارشگری مالی منابع انسانی
واژه‌نامه انگلیسی - فارسی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری منابع انسانی: قابل استفاده برای دانشجویان، حسابداران و مدیران
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-218-001-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری منابع انسانی

لیلی ش
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
برای رشته حسابداری کتاب سلیس و روانی بود فقط کاش در کتاب مثالهایی برای جا افتادن و درک بهتر مطلب بود و همچنین پاسخ بعضی سوالات در کتاب نبود مخصوصا سوالاتی که خواسته بود با مثال توضیح داده شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری منابع انسانی

برای دریافت کتاب حسابداری منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.