معرفی و دانلود کتاب حسابداری برای مدیران: تفسیر اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری

عکس جلد کتاب حسابداری برای مدیران: تفسیر اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری برای مدیران: تفسیر اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری

کتاب حسابداری برای مدیران نوشته‌ی پاول‌ ام. کولیر‏‫، مفهوم حسابداری و مسائل مالی را به مدیران توضیح می‌دهد و کمکشان می‌کند تا با درک و شناخت بهتری تصمیم‌گیری نمایند. این راهنما شیوه‌ی تهیه‌ی صورت‌های مالی، آنالیز این صورت‌ها و حسابداری موجودی کالا را تشریح می‌کند و به مدیران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند برای سازمانشان برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کنند و تصمیماتی استراتژیک بگیرند.

درباره‌ی کتاب حسابداری برای مدیران

علم مدیریت در چند دهه‌ی اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و وارد دوران مدرنی شده. در قرن پیش، تصور بر این بود که مدیریت بیشتر یک نوع توانایی ذاتی است؛ فرد یا آن را داشت یا از آن بی‌بهره بود. اما امروزه این ایده چندان پذیرفتنی نیست. در عصر حاضر، مدیریت را علم می‌دانند و معتقدند باید به چشم مهارتی اکتسابی به آن نگریست. یعنی هرکسی می‌تواند در آن تحصیل کند، آن را فرا بگیرد و به‌مرور سطح آن را در خود ارتقا دهد. از سوی دیگر ماهیت این حرفه نیز تغییر کرده. مدیر دیگر به‌عنوان فردی کنترل‌گر یا ناظر شناخته نمی‌شود، بلکه حالا بیشتر تصمیم‌گیرنده است و استراتژی‌ها و افق‌های کلان را تعیین می‌کند. با این رویکردها، مدیر امروزی باید دارای مهارت‌های متعددی باشد. او گرچه امور مختلف سازمان را به کارمندان مجموعه واگذار می‌کند ولی باید درکی کافی و کامل از همه‌ی آن کارها داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که او باید به خوبی آن را بداند، امور مالی است. طبیعتاً مدیران مالی و حسابداران نقش اصلی را در این حوزه ایفا می‌کنند، ولی مدیر سازمان هم باید مفاهیم مالی را تا حدودی بشناسد و با فرآیند آن آشنا باشد. برای آشنایی مدیران با این مسأله منابع زیادی در دسترس است، ولی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها، کتاب حسابداری برای مدیران (Accounting for Managers) نوشته‌ی پاول‌ ام. کولیر‏‫ (Paul M. Collier) است. این راهنما تلاش می‌کند اصول حسابداری و امور مالی را مختصراً توضیح دهد و شیوه‌های اجرایی آن را بیاموزد. همین‌طور از رویکردهای متفاوتی که نسبت به آن وجود دارد می‌گوید و ارتباط مدیریت و حسابداری را موردبحث قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب حسابداری برای مدیران

علم حسابداری را نباید یک فرآیند تکنیکال صرف به حساب آورد. وظایف این حرفه در سال‌های اخیر به‌مراتب توسعه پیدا کرده و با بخش‌های دیگر ادغام شده. حسابدارها به شکل سنتی معمولاً سه وظیفه را بر عهده دارند: در وهله‌ی اول آن‌ها باید حساب‌های سازمان را نگه دارند و عملکردهای مالی را ثبت کنند و گزارش دهند. در مراحل بعدی وظیفه‌ی آن‌ها راهنمایی و جلب کردن نظر افراد و درنهایت حل مسأله است. پس از تحولاتی که در علم مدیریت صورت گرفت، حسابداران هم نقش پررنگ‌تری پیدا کردند و موظف شدند به مدیران کمک کنند. به این شکل مفهوم حسابداری با مهم‌ترین وظایف مدیران یعنی تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل گره خورد و بر روی آن‌ها نیز تأثیر گذاشت. به همین خاطر است که در سازمان‌های مدرن و پیشرو، مدیر حسابداری باید فردی ماهر و استراتژیست باشد و متقابلاً مدیر هم باید مسائل حسابداری و مالی را بداند. پاول‌ ام. کولیر‏‫ در کتاب حسابداری برای مدیران دقیقاً بر روی همین موضوع متمرکز شده. بر این اساس او تعدادی از مهم‌ترین وظایف حسابداری یعنی تهیه‌ی صورت‌های مالی، تجزیه‌وتحلیل صورت‌ها و حسابداری موجودی کالا را آموزش می‌دهد. پاول‌ ام. کولیر‏‫ در ادامه به موضوع تصمیم‌گیری وارد می‌شود و نشان می‌دهد که مدیران چگونه با کمک علم حسابداری می‌توانند در زمینه‌هایی مثل بازاریابی، منابع انسانی یا سرمایه‌گذاری استراتژیک تصمیم‌گیری کنند. او همین‌طور در مورد بودجه‌بندی و کنترل بودجه‌ای نیز صحبت می‌کند و چگونگی آن‌ها را توضیح می‌دهد.

کتاب حسابداری برای مدیران را بیتا مشایخی برای انتشارات بورس ترجمه کرده است.

کتاب حسابداری برای مدیران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌های مدیریتی و مدیران سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید با مفهوم حسابداری و اطلاعات مالی آشنا شوید، این راهنما منبع مفیدی برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب حسابداری برای مدیران: تفسیر اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری می‌خوانیم

ارزش افزوده اقتصادی (EVA) یک معیار عملکرد مالی است که شرکت استرن - استوارت معرفی کرده است. ادعا می‌شود که این معیار، بیانگر سود اقتصادی یک واحد تجاری است که به ایجاد ارزش برای سهام‌داران منجر می‌شود. به عبارت ساده‌تر، EVA بیانگر سود خالص عملیاتی است که پس از کسر هزینه فرصت از دست رفته بابت سرمایه‌گذاریِ انجام شده در واحد تجاری محاسبه شده است. منظور از هزینه فرصت مذکور، عواید ازدست‌رفته حاصل از اتخاذ شیوه‌هایی دیگر از سرمایه‌گذاری (به جز آن‌چه در حال حاضر در شرکت انجام گرفته است) می‌باشد. سود اقتصادی EVA بیانگر مازاد سود حاصله در شرکت نسبت به حداقل بازده مورد انتظار سهام‌داران و اعتباردهندگان است.

EVA بر پایه این فرض بنا شده که هدف اصلی شرکت همانا حداکثر کردن ثروت سهام‌دارانش است. ارزش واحد تجاری به این امر بستگی دارد که انتظارات سهام‌داران آن در خصوص مقایسه بازده‌های برآوردی آتی‌شان با میانگین موزون بهای سرمایه به چه صورت است. این بدان معناست که اگر بازده‌های برآوردی بیش از بهای سرمایه تخمین زده شود، ثروت سهام‌داران نیز افزایش می‌یابد و برعکس. مؤسسه استرن- استوارت معتقد است که به دلیل درک ساده مدیران از مفهوم سود عملیاتی، ایشان معیار EVA را که بر اساس سود عملیاتی است، به درستی درک می‌کنند. مدیران سطح واحدها و یا کل شرکت می‌توانند با در نظر گرفتن درصد مشخصی بابت هزینه دارایی‌هایی که در دست دارند، هم دارایی‌های مذکور و هم سود عملیاتی ایجاد شده از ناحیه این دارایی‌ها را مدیریت نمایند. در خصوص EVA در کنار محبوبیتی که در ارزیابی عملکرد شرکت‌ها دارد، نقدهای زیادی نیز مطرح است. برای مثال، سود عملیاتی مورد استفاده در محاسبه EVA باید برای حذف اثرات استفاده اختیاری از برخی روش‌های حسابداری مورد تعدیل قرار گیرد و یا بهای سرمایه مورد استفاده در این خصوص باید با توجه به ریسک شرکت تعدیل شود که اینها همه به قضاوتی بودن و غیر‌واقعی شدن این معیار منجر می‌شوند. عموماً مطرح می‌شود که برای افزایش ارزش سهام‌داران باید پاداش‌های پرداختی به مدیران در تقابل باارزش مورد انتظار سهام‌داران قرار نگرفته و تضاد منافعی بین این دو گروه ایجاد نشود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
بخش اول. مفهوم حسابداری
فصل 1. مقدمه‌ای بر حسابداری
فصل 2. حسابداری و ارتباط آن با ارزش سهام‌داران و راهبری شرکتی
فصل 3. ثبت رویدادهای مالی و اصول حسابداری
فصل 4. کنترل مدیریت، حسابداری و مفروضات منطق اقتصادی آن
فصل 5. رویکردهای تفسیری و انتقادی نسبت به حسابداری و تصمیم‌گیری
بخش دوم. کاربرد صورت‌های مالی در تصمیم‌گیری
فصل 6. تهیه صورت‌های مالی: استانداردهای بین‌المللی و چارچوب مفهومی حسابداری
فصل 7. تحلیل و تفسیر صورت‌های مالی
فصل 8. حسابداری موجودی کالا
بخش سوم. کاربرد اطلاعات مالی در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل مدیریت
فصل 9. حسابداری و سیستم‌های اطلاعاتی
فصل 10. تصمیمات بازاریابی
فصل 11. تصمیمات عملیاتی
فصل 12. تصمیمات مرتبط با منابع انسانی
فصل 13. تصمیمات تسهیم سربار
فصل 14. تصمیمات سرمایه‌گذاری استراتژیک
فصل 15. ارزیابی عملکرد بخش‌های تجاری
فصل 16. بودجه‌بندی
فصل 17. کنترل بودجه‌ای
فصل 18. حسابداری مدیریت استراتژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری برای مدیران: تفسیر اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری
نویسنده
مترجمبیتا مشایخی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات600
زبانفارسی
شابک978-600-5959-95-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری برای مدیران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری برای مدیران

برای دریافت کتاب حسابداری برای مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.