معرفی و دانلود کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف

عکس جلد کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف

کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف نوشته‌ی زهرا نظری، لیلی نظری و حدیث نظری، مواردی همچون؛ بیوسنسورها و انواع آن‌ها، قسمت‌های تشکیل دهنده، روش‌های سل ژل و کاربرد آن در بیوسنسورها، روش‌های نوری، کاربرد زیست حسگرهای مورد استفاده در تشخیص و اندازه‌گیری گونه‌های زیستی و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حسگر زیستی یا بیوسنسور چیست؟

حسگرهای زیستی تلفیقی از علوم بیولوژی مولکولی، شیمی، الکترونیک، فیزیک، بیوشیمی و کامپیوتر می‌باشند. حسگرهای زیستی ابزاری قدرتمند برای شناسایی مولکول‌های زیستی هستند، بنابراین از آن‌ها در علوم مختلف صنایع شیمیایی، پزشکی، غذایی، مانیتورینگ محیط زیست، تولید محصولات دارویی، بهداشتی و... استفاده می‌کنند.

حسگرهای زیستی ابزاری توانا برای شناسایی مولکول‌های زیستی هستند. سیستم ایمنی بدن که به شناسایی میلیون‌ها نوع مولکول مختلف می‌پردازد و یا احساس چشایی و بویایی انسان که بوها و طعم‌های مختلف را تشخیص می‌دهد، نمونه‌هایی از حسگرهای زیستی طبیعی هستند.

بیوسنسور در سال‌های اخیر توجه محققان را در طیف گسترده‌ای از تکنیک تحلیلی به خصوص در کنترل فرآیند، آزمایشگاه بالینی، مراقبت‌های بهداشتی و صنایع غذایی جلب نموده است و امروزه جزو بهترین ابزارها شناخته می‌شود. یکی از مزیت‌های استفاده از بیوسنسور، تجزیه و تحلیل سریع و آسان و دقت و صحت و ارائه درجه‌ی بالایی از حساسیت و کاهش در هزینه‌های واقعی است.

شما در این کتاب علاوه بر آشنایی با اصول کارکرد اینگونه ابزارها با نحوه ترکیب دیگر شاخه‌های علوم و فنون جهت اختراع شیوه‌های جدید و اندازه‌گیری آشنا می‌شوید.

در بخشی از کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف می‌خوانیم:

اسید نوکلئیک در موارد زیادی مانند آنتی بادی‌ها عمل می‌کند در واقع با جفت شدن رشته‌های اسید نوکلئیک با باز، یک رمز ژنتیکی به وجود می‌آورد که مشخصات تمام قسمت‌های سلول زنده را در بر دارد. بنابراین برای هر مولکول پروتئین یا آنزیم‌های ساخته شده توسط یک سلول زنده، یک اسید نوکلئیک با رمز ژنتیکی خاص وجود دارد. این روش کمتر از سایر روش‌ها استفاده می‌شود ولی کاربرد موثری در تشخیص اختلالات ژنتیکی دارند.

اسید نوکلئیک نشان دار شده با گونه‌ی الکتروفعال برای تشخیص و شناسایی بیماری‌های ژنتیکی سرطان، عفونت‌های ویروسی مفید هستند. آن‌ها به صورت توده‌ای به صورت کوتاه و بلند سنتز می‌شود. همانندآنتی بادی‌ها، سنجش اسید نوکلئیک نیز غالبا با افزودن اسید نوکلئیک نشانه‌دار به محلول سنجش همراه است. نشانه‌دار کردن ممکن است برحسب نوع بیوسنسور، به روش رادیواکتیو، فتومتر، فعالیت آنزیمی یا الکتروشیمیایی انجام می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات بیوسنسور
فصل دوم: بیوسنسورهای الکتروشیمایی
فصل سوم: روش‌های نوری
فصل چهارم: سل - ژل و کاربرد آن در بیوسنسورها
فصل پنجم: کاربردهای بیوسنسور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات375
زبانفارسی
شابک978-622-214456-2
موضوع کتابکتاب‌های علمی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف

برای دریافت کتاب حسگرهای زیستی و کاربرد آن در علوم مختلف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.