معرفی و دانلود کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع): چهل تصویر از آثار نقاشان جهان درباره حضرت عیسی (ع)

عکس جلد کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع): چهل تصویر از آثار نقاشان جهان درباره حضرت عیسی (ع)
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع): چهل تصویر از آثار نقاشان جهان درباره حضرت عیسی (ع)

پدرام حکیم زاده چهل تصویر از آثار نقاشان جهان درباره حضرت عیسی (ع) را در کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) گردآوری کرده است. نقاشی‌های منتخب این کتاب با موضوع شام آخر و غسل تعمید از آثار برتر نقاشان رنسانس و بعد از آن هستند. این کتاب چهره‌ی حقیقی آن حضرت را از کلام دوازده امام معصوم شیعیان به شما معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع):

بخش مهمی از تاریخ نقاشی جهان غرب را موضوعات دینی به ویژه موضوع حضرت عیسی (ع) تشکیل می‌دهد. از دوره بیزانس (قرن دوازدهم تا پانزدهم میلادی) شمایل مقدس مسیحیت مانند حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) کتاب‍‌ها و کلیساها را تزیین می‌کنند. از شروع رنسانس (قرن پانزدهم میلادی) زاویه دید به شخصیت‌های مذهبی متفاوت شد. موضوعاتی مانند مصلوب شدن حضرت عیسی (ع)، شام آخر و غسل تعمید حضرت عیسی (ع) توسط حضرت یحیی (ع) موضوع غالب این آثار را تشکیل می‌دهند. چهل آثار از برترین نقاشان جهان نیز در این کتاب منتخب شده‌اند.

کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) مقام والای این پیامبر اولوالعزم را در قالب آثار نقاشان برتر دنیا نشان می‌دهد. این کتاب ابتدا شما را با حضرت مسیح آشنا کرده سپس مقام او را در کتاب مقدس مسلمانان یعنی قرآن بررسی می‌کند. بعد از این‌ها زندگی نامه حضرت عیسی (ع) را شرح داده و از حواریون او می‌گوید. در ادامه‌ی کتاب فیلم‌هایی معرفی می‌شوند که به زندگی این پیامبر پرداخته‌اند. همچنین کتاب به تفسیر نمادها و لوگوهایی پرداخته است که می‌تواند پیوند هنر با حضرت مسیح (ع) باشد.

بر اساس جهان‌بینی اسلام حقیقت دین یکی است به همین دلیل واژه دین در قرآن هیچ گاه به صورت جمع و به شکل ادیان نیامده است. همه پیامبران انسان‌ها را به یک روش زندگی هدایت می‌کنند. حضرت عیسی (ع) یکی از پنج اولوالعزم است که در نگاه مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد. از سویی آخرین پیامبری است که قبل از پیامبر اسلام ظهور کرده و از طرف او نقل شده است که بعد از من پیامبری به نام احمد خواهد آمد و از سوی دیگر دین مسیحیت در دنیای مدرن نقش ویژه‌ای دارد. هم چنین یک سوره از سوره‌های قرآن به نام مادرش حضرت مریم (س) که بر اساس احادیث شیعی یکی از چهار زن برتر بهشت معرفی گشته، نامگذاری شده است. بنابراین شناختن چهره حقیقی این پیامبر از کلام دوازده امام معصوم شیعیان اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به شناخت حضرت عیسی (ع) مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) می‌خوانیم:

سخنان نجواآمیز خدای تعالی با عیسی علیه السلام: ‌ای عیسی، چونان شخص دلسوز و مهربان، تو را به مهربانی سفارش می‌کنم تا با طلب شادی و خشنودی من، سزاوار دوستی من شوی. تو در بزرگی و در خردی برکت داده شدی و هر جا بودی با برکت بودی. گواهی می‌دهم که تو بنده من و زاده کنیز من هستی، با نافله‌ها به من نزدیک شو و به من توکل کن تا تو را کفایت کنم و غیر مرا به ولایت و دوستی برمگزین که تو را تنها می‌گذارم.

امام صادق علیه السلام: یکی از روش‌های عیسی بن مریم گشت و گذار در شهرها بود. روزی با یکی از یاران خود که مردی کوته اندام بود و غالباً با عیسی علیه السلام همراهی می‌کرد، برای سیاحت بیرون رفت. چون عیسی به دریا رسید با یقین درست گفت: به نام خدا و بر روی آب حرکت کرد. مرد کوتاه قد چون دید عیسی علیه السلام از آب گذشت با یقین درست گفت: به نام خدا و بر روی آب حرکت کرد تا به عیسی علیه السلام رسید. در این هنگام دچار خودبینی و غرور شد... لذا در آب فرو رفت. پس از عیسی کمک خواست و آن حضرت دستش را گرفت و او را از آب بیرون کشید.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: عیسی بن مریم بر گوری گذشت که صاحب آن عذاب می‌کشید. سال بعد نیز بر همان گور گذشت و دید دیگر عذاب نمی‌شود. عرض کرد: پروردگارا، پارسال از این گور عبور کردم و صاحبش عذاب می‌شد و امسال که از آن می‌گذرم دیگر عذاب نمی‌کشد؟ خداوند جل جلاله به او وحی فرمود: ‌ای روح الله، فرزند صالحی از او بزرگ شد و راهی را درست کرد و یتیمی‌ را سرپرستی نمود و من به خاطر این کارهای فرزندش، او را آمرزیدم. به عیسی بن مریم علیه السلام عرض شد: چه کسی تو را ادب آموخت؟ فرمود: هیچ کس ادبم نیاموخت، بلکه زشتی نادانی را دیدم و از آن دوری گزیدم.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
مقدمه
حضرت عیسی (ع) در قرآن
زندگینامه حضرت عیسی علیه السلام
حواریون
کلام معصومین و تابلوهای نقاشی
یک تابلوی نقاشی متفاوت از حضرت عیسی (ع) براساس روایتی مسیحی
داستان زندگی حضرت مسیح (ع) در سینمای ایران و جهان
فیلم‌ها با موضوع حضرت عیسی (ع) و سایر موضوعات مذهبی
بازیگران نقش حضرت عیسی (ع) در سینما
لوگوهایی با نماد مسیحیت
نمادشناسی ماهی در اسطوره‌های جهان
نمادشناسی ماهی از چهار منظر
ایکتیس
حضرت عیسی (ع) در ادبیات فارسی
حضرت عیسی (ع) و بازتاب گسترده نماد سوزن
فهرست منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع): چهل تصویر از آثار نقاشان جهان درباره حضرت عیسی (ع)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-7646-07-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع)

مرضیه شایسته
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خیلی مفید عبرت اموز بود و بعضی از حدیث‌ها منو به خود اورد که بعضیاش رو باید باطلا نوشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع)

برای دریافت کتاب حضرت عیسی (ع) در کلام معصومین (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.