معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره آب: از هنر تا دین، از نماد شناسی تا اسطوره، هفتاد پوستر با موضوع آب

عکس جلد کتاب همه چیز درباره آب: از هنر تا دین، از نماد شناسی تا اسطوره، هفتاد پوستر با موضوع آب
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز درباره آب: از هنر تا دین، از نماد شناسی تا اسطوره، هفتاد پوستر با موضوع آب

پدرام حکیم‌زاده در کتاب همه چیز درباره آب، ما را با شگفتی‌های دنیای آب آشنا می‌کند و به بررسی همه جانبه‌ی آب به عنوان یک نماد می‌پردازد. این اثر نقش آب را -از هنر تا دین و از نمادشناسی تا اسطوره- مورد مطالعه و تحلیل قرار می‌دهد و همچنین هفتاد پوستر با موضوع آب را ضمیمه‌ی خود دارد. کتاب همه چیز درباره‌ی آب تلاش داشته تا ابعاد مختلف موضوعات مرتبط با آب را برای ما روشن کند تا بیشتر قدردان این نعمت الهی باشیم.

در بخشی از کتاب همه چیز درباره آب: از هنر تا دین، از نماد شناسی تا اسطوره، هفتاد پوستر با موضوع آب می‌خوانیم

5. تمثیلات قرآن از آب

گاه برای تفهیم بیان مطلب از قالب ضرب المثل، تشبیه و تمثیل استفاده می‌کنند. تمثیل‌های قرآنی نیز به همین منظور به کار برده شده است؛ یعنی خداوند سبحان با بیان واقعه‌ای، به قصد ایضاح مطلب، مثال می‌زند و این در زمانی است که استفاده از صنایع ادبی و آرایه‌های کلامی در زبان عربی به اوج رسیده است و بهره‌گیری از «تشبیه» و «مثل» از جمله ابزارهای رسا و بس گویا و تأثیرگذار ادب عربی بود.

«و اضرب لهم مثل الحیوۀ الدّنیا کماء انزلناه من السّماء فاختلط به نبات الارض فاصبح هشیما تذروه الرّیاح و کان اللّه علی کلّ شئ مقتدرا.» «و برای آنان زندگی دنیا را مثل بزن که مانند آبی است که آن را از آسمان فرو فرستادیم. پس گیاه با آن درآمیخت و [چنان‌] خشک گردید که بادها پراکنده‌اش کردند و خداست که همواره بر هر چیزی تواناست.»

تمثیل‌ها و تشبیه‌های قرآن به حق، در نهایت زیبایی، رسایی، گویایی و تنبه آفرینی است. در آیه و آیاتی از این قبیل، خداوند فناپذیری زندگی دنیا را چون خشک شدن گیاهان زمین و متلاشی شدن آن مثل زده است و بیان پدیده‌های محسوس را برای درک مفاهیم غیر محسوس به کار برده است.

در آیاتی دیگر، سرسبزی گیاهان و زمین را به وسیله باران پس از آن که خشک و بی‌روح بود، به قیامت و حیات پس از مرگ مثال می‌زند و برانگیخته شدن مجدد را به تصویر می‌کشد.

«یا ایّها النّاس ان کنتم فی ریب من البعث... و تری الارض هامدۀ فاذا انزلنا علیها الماء اهتزّت و ربت و انبتت من کلّ زوج بهیج.»
«ای مردم! اگر درباره برانگیخته شدن شک دارید... و زمین را خشکیده می‌بینی و چون آب بر آن فرود آوردیم، به جنبش در می‌آید و نمو می‌کند و از هر نوع [رستنی‌های‌] نیکو می‌رویاند.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آب از منظر قرآن
آب از منظر قرآن از نگاهی دیگر
احادیث با موضوع آب
نمادشناسی آب و مفاهیم مشابه از منظر
اساطیر و باورهای کهن
ادیان ابراهیمی و باورهای وابسته
خواب و رؤیا
ادبیات و عرفان
آب
آبشار
ابر
باران
برف
تگرگ
جزیره
چشمه
دریا و دریاچه
رنگین کمان
رود (جوی، رودخانه)
ژاله (شبنم)
ساحل
سراب
سیل
مرداب (باتلاق، برکه)
مِه
یخ
پوسترهایی با موضوع آب
ضمیمه: پژوهشی در باره مولکول‌های آب
فهرست مآخذ و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز درباره آب: از هنر تا دین، از نماد شناسی تا اسطوره، هفتاد پوستر با موضوع آب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-7646-01-6
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز درباره آب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز درباره آب

برای دریافت کتاب همه چیز درباره آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.