معرفی و دانلود کتاب حضور خلوت انس: مناجات معصومین (ع)

عکس جلد کتاب حضور خلوت انس: مناجات معصومین (ع)
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حضور خلوت انس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حضور خلوت انس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حضور خلوت انس: مناجات معصومین (ع)

حسین کریمی زنجانی با هدف دسترسی مخاطبان به منبعی مستند و معتبر از ادعیه و زیارت‌های ائمه (ع)، کتاب حضور خلوت انس را در اختیار ایشان قرار داده است. کتاب حاضر طی چهار فصل مجموعه‌ای ارزشمند از دعاها و زیارت‌های مختص به هریک از معصومین را در تمامی ایام هفته و یا هنگام عبادت و انجام فرایض دین، دربرگرفته است. تمامی بخش‌ها به زبان عربی بوده و برگرفته از معتبرترین مآخذ اسلامی هستند.

درباره‌ی کتاب حضور خلوت انس

اصولاً ذات انسان به‌گونه‌ای آفریده شده که نیاز دارد گهگاهی با معبود یگانه و پروردگار خود به گفت‌و‌گو بنشیند. گاه این گفت‌و‌گوها در دشوارترین لحظات زندگی و برای رهایی از بزرگ‌ترین خطرات و چالش‌ها ضرورت پیدا می‌کنند و گاه رنگی از عجز و لابه و نیاز به خود می‌گیرند. البته که هر کس زبان ویژه‌ی خود را برای نیایش و مناجات با خداوند داراست اما ائمه‌ی اطهار (ع) به سبب جایگاه بالاتری که نزد خداوند دارند و قرب بیشتر به ساحت ملکوتی او، بیش از هر انسان دیگری با شایسته‌ترین روش گفت‌و‌گو با خداوند آشنایی دارند. پس چه بهتر که در لحظه‌لحظه‌ی زندگی خود، از کلام نورانی ایشان بهره ببریم و با همان کلامی دعا کنیم که ایشان نیز در دوران پربرکت حیات خود دعا می‌کرده‌اند. حسین کریمی زنجانی دستیابی به چنین گنجینه‌‌ای را برای دوستداران و رهروان معصومین، با گردآوری و انتشار کتاب حضور خلوت انس امکان‌پذیر کرده است. برای انس و الفت با کلام روشنایی‌بخش ائمه (ع) با این کتاب گران‌سنگ همراه باشید.

اثر حاضر چهار فصل را دربرمی‌گیرد. فصل اول دعاهایی را شامل می‌شود که معصومین (ع) به هنگام قنوت، سجده، نماز شب و... آن‌ها را بر زبان می‌آوردند. تعقیبات مشترک میان نمازها و تعقیباتی که خاص هریک از نمازها هستند نیز در همین بخش مطرح می‌شوند. فصل دوم به روزهای هفته و دعای ویژه‌ی آن‌ها می‌پردازد. حسین کریمی زنجانی، در کنار ذکر دعاها، زیارت خاص هریک از ایام هفته را نیز در اختیار مخاطبان قرار داده. از آن‌جایی که هر روز هفته به یک یا چند تن از معصومین (ع) اختصاص یافته، زیارت‌نامه‌ی خاص هر یک از ایشان نیز در صفحات کتاب حضور خلوت انس گنجانده شده است.

فصل سوم دربردارنده‌ی ادعیه‌ای است که مضامین گوناگونی دارند. برخی از آن‌ها مشهور هستند، اما برخی نیز ممکن است برای مخاطبان چندان شناخته‌شده نباشند. ادعیه‌ی متبرکی چون دعای استغفار، دعای حریق، توسل دوازده امام خواجه نصیرالدین طوسی، دعای علوی مصری، دعای صحیفه و... در این بخش از کتاب قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که این دعاها طولانی بوده و موضوعاتی مرتبط با جنبه‌های متنوع زندگی انسان‌ها را در دل خود جای داده‌اند. چهار مناجات و دو زیارت، فصل چهارم این اثر را تشکیل می‌دهند. این فصل که به لحاظ حجم از سایر فصول کوتاه‌تر است، مناجات امیرالمؤمنین، مناجات شعبانیه، مناجات تائبین و مناجات خائفین، همچنین زیارت آل‌یاسین معروف و زیارت آل‌یاسین غیرمعروف را شامل می‌شود. توجه داشته باشید که تمامی دعاها و زیارت‌ها به زبان فصیح عربی بیان شده‌اند، بنابراین هرگز بیم آن نمی‌رود که در اثر ترجمه به زبان مقصد، معانی نورانی و مضامین درخشان آن‌ها دچار خللی شود.

از آن‌جایی که رسول اکرم (ص) و ائمه‌ی بزرگوار (ع) همواره بر ضرورت دعا کردن و تأثیر انکارناپذیر آن بر تقرب جستن به خداوند تأکید کرده‌ و جایگاه دعا خواندن را در پایبندی به دین خود یادآور شده‌اند، بهره بردن از کتاب حاضر که به کوشش نشر کتاب هرمس در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، برای تمامی مسلمانان سراسر جهان بسیار سودمند خواهد بود.

کتاب حضور خلوت انس برای چه کسانی مناسب است؟

برای مطالعه‌ی مجموعه‌ای ارزشمند از مناجات و ادعیه‌ی معصومین (ع)، تهیه‌ی کتاب حضور خلوت انس بهترین گزینه برای شماست. مخاطبان می‌توانند با بهره بردن از زیارت‌ها و دعاهای این اثر، زندگی خود را به نور معرفت بیارایند و در اخلاص و ایمان خود را هم‌مرتبه‌ی بندگان خالص خداوند قرار دهند.

با حسین کریمی زنجانی بیشتر آشنا شویم

حسین کریمی زنجانی، نویسنده، فقیه، همچنین حقوق‌دان ایرانی است که در سال 1330، در شهر ماه‌نشانِ زنجان قدم به این جهان نهاده. این عالم برجسته، چندی ریاست دیوان عالی کشور را به عهده داشته و مدتی نیز به‌عنوان قائم‌مقام رئیس دیوان عالی، مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی بوده است. تألیف کتاب‌هایی آگاهی‌بخش در زمینه‌ی منش و زندگانی ائمه‌ی اطهار از دیگر اقدامات ارزنده‌ی ایشان به شمار می‌رود. از آثار حسین کریمی زنجانی می‌توان عناوینی چون «حسین (ع) احیاگر توحید» و «حماسه حسنی» را نام برد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
فصل اول: نماز
تعقیبات نمازهای واجب
اول
دوم
سوم
چهارم
تعقیبات نماز صبح
تعقیبات نماز ظهر
تعقیبات نماز عصر
تعقیبات نماز مغرب
تعقیبات نماز عشا
هنگام خواب
مستحبات نماز شب
دعاهای قنوت
دعاهای سجده رکعت آخر نماز
فصل دوم: ایام هفته
اعمال شب جمعه
اعمال روز جمعه
دعاها و زیارت‌های ایام هفته
دعای روز شنبه
زیارت روز شنبه (زیارت پیامبر)
دعای روز یکشنبه
زیارت روز یکشنبه (زیارت امیرالمومنین)
زیارت حضرت زهرا
دعای روز دوشنبه
زیارت روز دوشنبه (زیارت امام حسن)
زیارت امام حسین
دعای روز سه‌شنبه
زیارت روز سه‌شنبه (زیارت امام سجاد و امام باقر و امام صادق)
دعای روز چهارشنبه
زیارت روز چهارشنبه (زیارت امام کاظم و امام رضا و امام جواد و امام هادی)
دعای روز پنجشنبه
زیارت روز پنجشنبه (زیارت امام حسن عسکری)
دعای روز جمعه
زیارت روز جمعه (زیارت صاحب‌الزمان)
فصل سوم: ادعیه
1. تحمید و تمجید حضرت حق (جل اسمه)
2. دعای مستجاب
3. دعای حریق
4. دعای صحیفه
5. دعای یستشیر
6. دعای احتجاب
7. دعای علوی مصری
8. دعای سمات
9. دعای مشلول
10. دعای کمیل
11. توسل دوازده امام (خواجه نصیرالدین طوسی)
12. دعای استغفار
13. دعای عشرات
فصل چهارم: مناجات و زیارت
1. مناجات امیرالمومنین
2. مناجات شعبانیه
3. مناجات تائبین
4. مناجات خائفین
5. زیارت آل‌یس معروف
6. زیارت آل‌یس غیرمعروف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حضور خلوت انس: مناجات معصومین (ع)
نویسنده
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانعربی
شابک978-964-363-949-5
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حضور خلوت انس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حضور خلوت انس

برای دریافت کتاب حضور خلوت انس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.