معرفی و دانلود کتاب خاطراتی هنوز سبز

عکس جلد کتاب خاطراتی هنوز سبز
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطراتی هنوز سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطراتی هنوز سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطراتی هنوز سبز

کتاب خاطراتی هنوز سبز به قلم غلامرضا طباطبایی مجد، یاد و خاطراتی از بزرگان این مرز و بوم است که علاوه بر بیان آرا و افکار این اندیشمندان و فرهیختگان، گریزی به توصیف و روایت بخشی از تاریخ فرهنگی ایران می‌زند.

درباره کتاب خاطراتی هنوز سبز:

غلامرضا طباطبایی مجد این مجموعه را بر اساس خاطراتی که از دوازده نفر از فرهیختگان استان آذربایجان داشته، به رشته تحریر در آورده است. او در هر فصل از کتاب خاطراتی هنوز سبز، به معرفی دیدگاه‌ها، عقاید و رویکرد هر کدام از این بزرگان می‌پردازد. هر دوازده فصل این اثر علاوه بر بیان نظریات این افراد درباره تحولات اجتماعی، اطلاعاتی تاریخی و مستند از حوادث دهه 40 خورشیدی ایران را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای مثال در خاطراتی که از اسد صادقی نقل می‌کند، نقش صادق هدایت به عنوان یک روشنگر اجتماعی را شرح می‌دهد و از اهمیت و تأثیر کتاب‌هایش بر تفکر نسل جدید سخن می‌گوید. اسد صادقی معتقد است که هدایت با آثارش، روح میهن‌دوستی را بر کالبد جامعه ایرانی دمیده است.

با خواندن این اثر سودمند سیری در تحولات فرهنگی جامعه معاصر ایران خواهید داشت به زوایای پنهان و شاید روایت نشده آگاه خواهید شد.

خواندن کتاب خاطراتی هنوز سبز به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی علاقمندان کتاب‌های تاریخی به سبک خاطره‌نویسی را به خواندن این اثر جذاب دعوت می‌کنیم.

با غلامرضا طباطبایی مجد بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1328 در تبریز دیده به جهان گشود. غلامرضا طباطبایی مجد، تحصیلات خود را در رشته کتابداری ادامه داد و توانست مدرک کارشناس‌اش را از دانشگاه تبریز اخذ کند. او در سال‌های 1355 تا 1357 به عنوان کتابدار کتابخانه تربیت تبریز مشغول به کار بود و از سال 1357 تا 1374 سمت کتابدار و مسئول کتابخانه ملی تبریز را بر عهده داشت.

از جمله آثار وی می‌توان به تصحیح نسخ خطی سفرنامه فرهاد میرزای قاجار، اکبرنامه، تاریخ محمدی، مجالس‌العشاق، خمسه‌نامی و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب خاطراتی هنوز سبز می‌خوانیم:

جمالی، در راه تحقّق آرمان‌های فرهنگی اجتماعی خویش، گاه، پایْ در راه‌هایی می‌گذاشت که به گفته‌ی برزویه طبیب، در آن نه راه پیدا بود و نه رهبر وُ قافله‌سالارْ معیّن. او با انتخاب چنین راهی، پایْ در دشت‌هایی می‌گذاشت که خوف وُ خطر از آن می‌زاید، ولی او به خرد انسانی به معنای اعم و خرد خود به معنای اخصّ ایمان داشت. گرفتاری‌های خود را گشایش برای دیگران می‌دانست و عقیده داشت انسان برای شقاوت و بدبختی آفریده نشده است، برای گشودن گره از کار خلق به دنیا آمده، پس چه هراسی از پای گذاشتن در راهی که بوی خطر از آن به مشام می‌رسد.

حدیث گذشتن از عشق در مقابل رقیب وُ حریف و، نیز تقسیم رختخواب با غیر، را در داستان‌ها و کلام شاعران بارها و بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم، ولی در عالم واقعیت کمتر دیده‌ایم، شاید هم مردانی که دست به چنین بزرگواری‌ها وُ ایثارها وُ حمیّت‌ها زده‌اند، عارشان آمده که با بیان آن، از حلاوت وُ شیرینی کارشان، از این بابت که دیگران هم مبادا در آن سهیم شوند، کاسته شود. چه می‌دانیم چه تعداد از مردان بزرگ دست به چنین ایثاری زده‌اند! جمالیِ ما یکی از این گمْنامان عرصه‌ی ایثار در عشق است که قدم در آن راه گذاشته خواسته یا ناخواسته و چه روسفید بیرون آمده از آن مهلکه.

می‌گفت دلداده‌ی دختری بودم در جوانی، سرِ آن داشتم که به هر نحوی شده، دل و جان به پای معشوقه بندم و خودْ از بندِ پوچی و بیهودگی خلاص شوم. در شش وُ بشِ کار بودم که کاشف به عمل آمد پدر نیز دلبسته‌ی آن شهرآشوب است. نمی‌دانم حقّ پدر فرزندی بود، ایثار و از خودگذشته‌گی بود یا هر کوفت و زهرماری! دلْ از معشوقه برکندم وُ رضا به رضای الهی دادم و دست یار در دست «غیر» گذاشتم.

فهرست مطالب کتاب

روزگار خوش آقای گؤرمه‌میش/ انزابی‌نژاد، سیّدرضا
در ستایش فراموشی/ در سوگ سیدرضا انزابی‌نژاد
ساکن خانه‌ی شماره 65 کوچه کرباسی/ جمالی، بیت‌الله
چه سوزهاست نهانی درون پیرهن‌ام/ یاد اسد صادقی بعد شش سال
نواندیشِ با فراست/ فراستخواه، مقصود
رودخانه‌ای که جاری نمی‌شود.../ غلامحسین فرنود که من دیده‌ام
هم‌‌کلام خاقانی، همراه ابن‌‌خلّکان/ یادی از استاد سیدحسن قاضی طباطبائی
شمشک با طعم نشاط/ احوال و مناقب دکتر سیّدمحمدحسین مبیّن 
غریب در غربت خویش/ دیدار با استاد منوچهر مرتضوی
حکیم را نتواند مگر حکیم ستود/ احوال و افکار دکتر محمود نوالی
نه گمان دار که رفتی و فراموش شدی!/ خلوتی با عبدالله واعظ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطراتی هنوز سبز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات موغام
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات345
زبانفارسی
شابک978-600-7697-12-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطراتی هنوز سبز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خاطراتی هنوز سبز

برای دریافت کتاب خاطراتی هنوز سبز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.