معرفی و دانلود کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری

عکس جلد کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری

فرانچسکو مارکنی در کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری، از چالش‌‌ها و مراوداتِ اهالی رسانه با همکار تازه‌واردشان یعنی «هوش مصنوعی» می‌گوید! نویسنده که خود از اهالی پرسابقه‌ی دنیای روزنامه و نشریات است، در این اثر ویژه و متفاوت خود دریچه‌ی تازه‌ای از اخبار دنیای تکنولوژی را به روی شما باز خواهد کرد و به‌ طور دقیق و موشکافانه آینده‌ی دنیای روزنامه‌نگاری با حضور فناوری‌ و الگوهای هوشمند را برای خوانندگان خود شرح خواهد داد.

درباره‌‌ی کتاب خبرسازان

اخبار داغ و خواندنی دنیای هوش مصنوعی این روز‌ها صدر صفحات اجتماعی و تیتر روزنامه‌ها را از آن خود کرده است و با حضور این فناوری تازه، خوب می‌دانیم که دیر یا زود سرنوشت و آینده‌ی مشاغل با تحولات عظیمی رو‌به‌رو خواهد شد. فرانچسکو مارکنی (Francesco Marconi) رئیس مرکز تحقیق و توسعه‌ی وال استریت ژورنال و از محققان برتر دنیای رسانه، در اثر موفق خود یعنی کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری (Newsmakers: Artificial Intelligence and the Future of Journalism) از تجربه‌ی سال‌های اخیر خود در استفاده از این ابزار‌های دقیق و پرسرعت در روند کار مخابره‌ی خبر و گزارش‌نویسی می‌گوید.

شاید تا همین چند سال گذشته خواندن چنین خبری باورنکردنی به‌نظر می‌رسید: انسان و ماشین‌های هوشمند پا‌به‌پای یک‌دیگر دنیای خبرنگاری را در دست گرفته‌ و اخبار جهان را رصد و گزارش می‌کنند! اما این روز‌ها هر تحریریه و نشریه‌ای دیر‌ یا زود منتظر ورود میهمانی تازه به نام هوش مصنوعی در دفتر کار خود است. میهمانی ناآشنا که گاهی نیز ورودش چندان با استقبال مواجه نمی‌شود و حتی با چشم بدبینی مورد‌توجه قرار می‌گیرد.

افراد زیادی هنوز درباره‌ی قابلیت‌ها و فواید چنین فناوری‌ای مردد به‌نظر می‌رسند و گروه دیگری نیز فناوری‌های هوشمند را به چشم رقیبی تازه می‌بینند که قرار است شغل و حرفه‌ی آن‌ها را با خطر روبه‌رو کند! اما حقیقت چیست؟ آیا با روی کار آمدن تکنولوژی هوش مصنوعی باید منتظر پایان جهان روزنامه‌نگاری در معنای معمول و سنتی آن باشیم؟ یا آن‌که برعکس، این الگوهای هوشمند قرار است جهان خبرنویسی را با یک انقلاب بزرگ روبه‌رو کنند و به معنای دیگر، نجات‌دهنده‌ی شیوه‌های کند و ناکارآمد قدیمی باشند؟ دیدگاهی که نویسنده‌ی کتاب خبرسازان قرار است در این مورد به ما ارائه دهد، بدون شک شگفتی‌های زیادی برای مخاطبان جهان روزنامه‌نگاری خواهد داشت. کتاب تازه‌ی فرانچسکو مارکنی نگرش شما را به حضور تکنولوژی‌های تازه در مشاغل زیرورو خواهد کرد و ظرفیت‌ها و امکاناتی که این ابزار‌های قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد را برای مخاطبان خود روشن خواهد ساخت.

معرفی و دانلود کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری

نویسنده‌ی کتاب خبرسازان توضیح خواهد داد که استفاده از الگوهای هوشمند لزوماً به معنای خودکار شدن پروسه‌ی روزنامه‌نگاری نیست؛ بلکه نگاه درست آن است که از فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک تقویت‌کننده و سرعت‌دهنده‌ی فرایند کاری بهره ببریم. در حقیقت، قرار است با سرعت و امکاناتی که ابزار هوش مصنوعی در اختیار خبرنویسان قرار می‌دهد، فرصت بیشتری برای عمق بخشیدن به تحلیل‌ داده‌های خبری شکل بگیرد و در نهایت خروجی رضایت‌بخش و باکیفیت‌تری به ارمغان آید. نویسنده‌ی کتاب خبرسازان همچنین به سوالات زیادی که ممکن است رسانه‌ها درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی طرح کنند پاسخ می‌‌دهد و نکته‌ی طلایی آن‌که بسیاری از تجربیات دسته‌اول و آزمون و خطاهای عینی خود در این فرایند را نیز با مخاطبان در میان می‌گذارند.

فرانچسکو مارکنی همچنین در پایان اثر خود یک جمع‌بندی نهایی از آینده‌ی حضور هوش مصنوعی در شغل خبرنگاری برای ما ترسیم می‌کند و به مختصصان دنیای رسانه کمک می‌کند تا هرچه زودتر مزیت‌های حضور تکنولوژی هوش مصنوعی در فرایند کاری خود را بازشناسی کنند و آن را به شیوه‌ای اصولی در فرایند کاری خود به کار ببندند.

این اثر خواندنی در سال 2020 به انتشار رسیده است؛ علی شاکر ترجمه‌ی آن را به زبان فارسی برعهده داشته و انتشارات همشهری اثر را به دست علاقه‌مندان رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب خبرسازان

  • با خواندن این کتاب دیگر از آینده‌ی هوش مصنوعی در اتاق‌های خبر نخواهید ترسید! (جی روزن، استاد دانشگاه نیویورک)
  • این کتاب نقشه‌ی راه دقیقی از چگونگی تغییر جریان‌های کاری روزنامه‌نگاری با الهام از هوش مصنوعی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. (جی همیلتون، استاد دانشگاه)
  • نویسنده‌ی این اثر به روزنامه‌نگاران کمک می‌کند تا با روش‌های هیجان‌انگیزی که هوش مصنوعی در اختیارشان می‌گذارد، کارشان را بهبود بخشند، ساده‌سازی کنند و به چگونگی پیاده‌سازی این فناوری‌های جدید در اتاق خبر بیندیشند. (کری براون، استاد دانشگاه نیویورک)
  • خواندن این کتاب برای همه‌ی روزنامه‌نگاران و پژوهشگران رسانه ضروری است. (فصل‌نامه‌ی روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی)

کتاب خبرسازان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب کارآمد را به روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ی خبر و رسانه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری می‌خوانیم

در مدل سنتی تحقیق و نوشتن یک داستان، خبرساز از آرشیو، داده‌های در دسترس عموم و منابع معتبر استفاده می‌کند. منابعی که در طول سال‌ها از آن استفاده کرده است. منابعی مثل کارکنان سازمان، آدم‌های مهم در جامعه، رئیس انجمن‌های صنعتی و...

این خبرساز، فهرستی از منابع داشت و به آن‌ها پایبند بود و نمی‌توانست رهاشان کند. گرچه این شبکه‌ای گسترده به نظر می‌رسید ولی در بسیاری از موارد هرگز به اندازه‌ی کافی بزرگ یا متنوع نبود. چنین خبرسازی به شکل حضوری، تلفنی یا ایمیلی مصاحبه می‌کرد و نکات را به لپتاپ خویش انتقال می‌داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
هوش مصنوعی درباره‌ی این کتاب چه می‌گوید
دیباچه
فناوری سریع‌تر از استانداردهای روزنامه‌نگاری حرکت می‌کند
فصل 1: مسئله؛ مدل روزنامه‌نگارانه‌ی در حال گذر
1. 1. مدل قدیمی روزنامه‌نگاری
2. 1. مدل جدید روزنامه‌نگاری
1.3. مدل نوین روزنامه‌نگاری به‌ روش تازه‌ای برای کار نیاز دارد
فصل 2: کارراه‌اندازها: فناوری‌های هوش مصنوعی باعث تغییر در روزنامه‌نگاری می‌شود
1. 2. همکاری داستان‌سرایانه میان انسان و ماشین
2. 2. هوش مصنوعی و استراتژی اتاق خبر
3. 2. فناوری‌هایی که مدل جدید روزنامه‌نگاری را شکل می‌دهند
فصل 3: جریان کار؛ فرایند معیار برای تغییر اتاق خبر
1. 3. روزنامه‌نگاری بازآرا چیست؟
2. 3. همسوسازی جریان‌های کاری روزنامه‌نگای و هوش مصنوعی
3. 3. سه پرسش روزنامه‌نگاری بازآرا
4. 3. ترویج همکاری در سراسر اتاق خبر
سخن پایانی
کتاب‌شناسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری
نویسنده
مترجمعلی شاکر
ناشر چاپیانتشارات همشهری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-964-241-352-2
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری

برای دریافت کتاب خبرسازان: هوش مصنوعی و آینده روزنامه نگاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.