معرفی و دانلود کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران: طرح یک آسیب برای وب سایت‌های خبری - تحلیلی ایران

عکس جلد کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران: طرح یک آسیب برای وب سایت‌های خبری - تحلیلی ایران
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران: طرح یک آسیب برای وب سایت‌های خبری - تحلیلی ایران

کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران اثری سودمند برای آشنایی با این پدیده مدرن است. داوود آقارفیعی ضمن بیان سیر تحول روزنامه نگاری اینترنتی تا به امروز، به بررسی ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن می‌پردازد و اطلاعاتی ناب از روزنامه نگاری آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران:

روزنامه‌نگاری در ایران علمی نوپا محسوب می‌شود که از زمان پیدایش، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر داشته است. از چالش‌ها و مبارزات دوران قاجار و پهلوی بگذریم، امروزه ورود مفاهیم جدیدی مانند روزنامه‌نگاری اینترنتی این علم را پیچیده‌تر کرده که نتیجه آن، نیاز ضروری به بررسی‌های حرفه‌ای و کارشناسی است. در این میان اما کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران نوشته داوود آقارفیعی، اثری کامل و جامع است که برای حل این پیچیدگی تالیف شده و ضمن بررسی آسیب‌شناسانه وب سایت‌های خبری ایران، اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی شکل‌گیری این علم و تحولات آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کتاب بعد از ارائه یک تعریف دقیق از روزنامه نگاری اینترنتی، مشکلات و آسیب‌های واحدهای خبری ایران را بررسی می‌کند و در این راه از بیان مثال‌های مختلف یاری می‌گیرد. ویژگی متمایز دیگر این اثر، ارائه پیشنهاداتی برای استفاده بهتر از فضای مجازی است که بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های ملی و بین‌المللی بنا شده‌اند. برخی از این پیشنهادات عبارتند از: ارائه تعریف جدید از اینترنت پرسرعت بر مبنای استانداردهای بین‌المللی، ارزان کردن حق دسترسی به اینترنت پرسرعت، تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی کشور و گسترش آن‌ها به نقاط دوردست، استفاده بهینه از تجهیزات وایرلس و تکنولوژی‌های ماهواره‌، ارائه نسخه موبایلی وب‌سایت‌های خبری و ارائه خدمات بهتر جهت دسترسی راحت‌تر و آسان به مخاطب.

کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران مناسب چه کسانی است؟

اگر در حوزه علوم ارتباطات و رسانه مشغول به تحصیل یا کار هستید، مطالعه این اثر آموزنده و مفید را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران می‌خوانیم:

لئون تولستوی حدود یک‌صدسال قبل زمانی را پیش‌بینی می‌کرد که هر کس بتواند خواندنی‌ترین ماجرای زندگی خویش را برای سایرین بازگو کند و نویسندگی به امری همگانی بدل شود. ظاهراً این جمله تولستوی، نویسنده شهیر روس، ناظر بر خروج مخاطب و خواننده کتاب از حالت انفعالی و ورود به دنیای تعامل و دوسویگی بوده است که اکنون در این عصر قرار داریم. هم‌اکنون به واسطه دسترسی به اینترنت، هر کدام از مخاطبان، خود صاحب رسانه شده‌اند؛ پدیده‌ای که مک کوایل با احتیاط از آن با عنوان «پایان مخاطب» یاد کرده است.

چنانکه این محقق هلندی ارتباطات متذکر شده است: «مفهوم مخاطب در حال حاضر کلید درک بسیاری از اسرار مربوط به شیوه کار رسانه‌های جمعی و حتی راز ماندگاری ارتباطات اجتماعی را آن گونه که ما می‌شناسیم در خود دارد». مخاطب در فرایند مدل‌های ارتباطات به مثابه عنصری اساسی مورد توجه بوده است. چنان که می‌دانیم، چگونگی شکل‌گیری و تکامل رسانه‌ها یکی از مباحث عمده در مطالعات رسانه‌ها‌ست که در چارچوب «تاریخ ارتباطات» می‌گنجد.

مخاطب در مدل‌های یکسویه و مدل‌های کلاسیک ارتباطی در منتهای یک فرایند ارتباطی قرار می‌گرفت و فقط عنصری به نام بازخورد، به‌عنوان دریچه رهایی‌بخش در آن مدنظر بود. تحولات نسبتاً جدید وسایل ارتباطی باعث شد که اساس پایه‌های مدل‌های قدیمی‌که به مدل‌های خطی مشهور بودند استحکام خود را از دست بدهند و تعاملی بودن به‌عنوان رویکرد جدید مدل‌ها مطرح شود.

اندیشمندان اشاره داشته‌اند که عملکرد رسانه‌ها با مخاطب قابل سنجش و بررسی است و مخاطب همیشه به‌عنوان «یکی از عوامل اصلی در فرایند ارتباط» محل بررسی جایگاه رسانه‌ها در جامعه بوده است. در واقع «مخاطب به افراد یا گروه‌هایی از افراد گفته می‌شود که انفرادی یا دسته جمعی، پیام‌هایی را، به‌ویژه از رسانه‌های جمعی دریافت می‌کنند».

فهرست مطالب کتاب

درآمد
پیشگفتار
بخش اول: ماهیت وبسایت‌های خبری- تحلیلی
بخش دوم: روزنامه‌نگاری اینترنتی و مخاطب
بخش سوم: وب‌سایت‌های خبری- تحلیلی در جامعه اطلاعاتی
بخش چهارم: ماهیت روزنامه‌نگاری
بخش پنجم: انواع روزنامه‌نگاری اینترنتی
بخش ششم: سنخ‌شناسی وب‌سایت‌های خبری- تحلیلی
بخش هفتم: مرور صفحات وب در ایران
بخش هشتم: وبسایت‌های خبری- تحلیلی در ایران (طرح یک آسیب)
بخش نهم: مرور یک پژوهش و بررسی نتایج
منابع و ماخذ
واژه نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران: طرح یک آسیب برای وب سایت‌های خبری - تحلیلی ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیمای شرق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-600-6628-52-3
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران

برای دریافت کتاب روزنامه نگاری اینترنتی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.