معرفی و دانلود کتاب خدا بودن سخت است

عکس جلد کتاب خدا بودن سخت است
قیمت:
50400 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خدا بودن سخت است

کتاب خدا بودن سخت است که به قلم آرکادی استروگاتسکی و بوریس استروگاتسکی، از نویسندگان پرفروش ادبیات روسیه، نوشته شده‌ است با بیان هیجان‌انگیزی به روایت حوادثی می‌پردازد که برای یک مأمور مخفی از سیاره‌ی زمین پیش می‌آید. او که به سیاره‌ی دیگری سفر کرده است، با مردمی روبه‌رو می‌شود که همچنان در دنیایی شبیه به قرون وسطی زندگی می‌کنند. اتفاقات جالب این داستان به بهترین شکل خواننده را با خود همراه می‌سازد.

درباره‌ی کتاب خدا بودن سخت است

داستان حاضر که با ضوابط ادبیات روسیه نوشته شده و خدا بودن سخت است (Hard to Be a God) نام دارد، در حقیقت رمانی با ماجراهای تخیلی است. وقایع این رمان در زمان آینده اتفاق می‌افتند. رون روماتا مأموری مخفی است که از سیاره‌ی زمین به سیاره‌ی ارکانار فرستاده می‌شود. مردم این سیاره در پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ توفیق چندانی نداشته‌اند و جامعه‌شان شبیه به جامعه‌ی غرب در قرون وسطا است. رون روماتا که از سیاره‌ی پیشرفته‌ی زمین به ارکانار رفته است، مأموریت دارد تا هرچه را که می‌شود نجات داد را از ارکانار خارج کند. او با نقاب شاهزاده‌ای نجیب وارد ارکانار می‌شود. نکته‌ای که درباره‌‌ی او باید دانست آن است که او در هیچ‌ نبردی شکست نمی‌خورد و هیچ‌کسی هم نمی‌تواند روماتا را به قتل برساند؛ اما در مقابل او نیز نمی‌تواند کسی را بکشد. او در طول این سفر به دختری به نام کیرا علاقه‌مند می‌شود و می‌خواهد او را از چنگال وزیر ظالم ارکانار نجات دهد. کشمکش‌های این قهرمان برای نجات کیرا و به‌سرانجام‌رساندن مأموریتش، داستانی است که نویسندگان قصد داشته‌اند آن را روایت کنند.

به نظر می‌آید هدف غایی آرکادی استروگاتسکی (Arkadiy Strugatskiy) و بوریس استروگاتسکی (Boris Strugatskiy) از نوشتن این رمان، آن است که نشان دهند بیشتر پیشرفت‌های نوع بشر در حوزه‌های مختلف، با خون‌ریزی و ظلم بسیار به دست آمده است. از طرفی باور داشتن محض و ایمان کورکورانه نیز می‌تواند زمینه را برای تسلط و گسترش ظلم فراهم کند. این رمان که در دوره‌ی حاکمیت حکومت کمونیستی بر روسیه‌‌ی امروز نوشته شده است، یکی از ژرف‌ترین آثار در ادبیات اتحاد جماهیر شوروی به حساب می‌آید و از عقل‌گرایی رایج در روسیه‌ی آن روز نشأت گرفته است. کتاب خدا بودن سخت است را هادی بهارلو از زبان روسی به فارسی ترجمه کرده و نشر کتاب نیستان کار انتشار آن را بر عهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب خدا بودن سخت است

در سال 1989، پیتر فیلچمن فیلمی بر اساس این کتاب ساخت. در سال 2013 نیز الکسی جرمن فیلمی سینمایی بر اساس کتاب خدا بودن سخت است تولید کرد و همین نام را بر آن نهاد.

نکوداشت‌های کتاب خدا بودن سخت است

  • رمانی هیجان‌انگیز و خواندنی. (نیویورک‌تایمز)
  • یکی از ژرف‌ترین آثار این دو برادر. (برانز و نوبل)
  • یکی از عمیق‌ترین آثار ادبیات اتحاد جماهیر شوروی. (آمازون)

کتاب خدا بودن سخت است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌‌ی آثاری از ادبیات روسی علاقه‌مند هستید و وجود عناصر تخیلی و علمی در داستان را می‌پسندید، کتاب خدا بودن سخت است می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

با آرکادی استروگاتسکی و بوریس استروگاتسکی بیشتر آشنا شویم

آرکادی و بوریس استروگاتسکی که به نام برادران استروگاتسکی نیز شناخته می‌شوند، از معروف‌ترین نویسندگان روسی هستند. آرکادی در سال 1925 به دنیا آمده و بوریس متولد سال 1933 است. این دو برادر در طول سالیان زندگی خود آثار مختلفی را با کمک یکدیگر تألیف کرده‌اند. عمده‌ی آثار آن‌ها در زمینه‌ی داستان‌های علمی و تخیلی بوده است. در آغاز کار نوشتن، آن دو تحت‌تأثیر نویسندگان روسی بزرگ بودند، اما بعد از مدتی توانستند سبک شخصی و منحصربه‌فرد خودشان را نیز به منصه‌ی ظهور برسانند. از برادران استروگاتسکی یک کتاب دیگر به نام «پیک‌نیک کنار جاده» نیز به فارسی ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب خدا بودن سخت است می‌خوانیم

روماتا درحالی‌که از بین دندان‌هایش سوت می‌زد، لحظاتی به او نگاه کرد. سپس از پشت میز بلند شد و به‌سوی محل نگهداری غذاها رفت. در آن جا در بین انبوه شلغم‌ها و انبوه خاک‌اره‌ها دستگاه تقطیر الکل بسیار بزرگ پدر کابانی با لوله‌های شیشه‌ای ‌می‌درخشید. اختراع شگفت‌انگیز یک مهندس ذاتی، شیمیدان بالفطره و استاد دمیدن در شیشه و ساختن اشیای شیشه‌ای. روماتا دو بار دور این ماشین جهنمی چرخید و در تاریکی دستش به میله‌ای خورد و با آن چندین بار بدون هدف به اطراف ضربه زد. صداهای تلق‌تلق و لرزش و قل‌قل انباری را پر کرده بودند. بوی تهوع‌آور مشروبات خانگی دست‌ساز همه‌جا به مشام می‌رسید.

روماتا از بین شیشه‌های شکسته که زیر پاشنه‌های کفشش صدای قرچ‌قرچ می‌داد، به‌سمت گوشۀ دیگر اتاق رفت و لامپ الکتریکی را روشن کرد. آن جا در زیر کوه خرت‌وپرت‌ها یک مبدل کم‌حجم به نام «میداس» در داخل جعبۀ سیلیکاتی جلب‌توجه می‌کرد. روماتا خرت‌وپرت‌ها را کنار زد و روی یک پنل چند عدد را وارد کرد و درب جعبه را از بالا باز کرد. حتی زیر نور سفید لامپ برقی هم دستگاه بسیار عجیب به نظر می‌رسید. روماتا چند بیل خاک‌اره در قیف ورودی دستگاه ریخت و دستگاه به‌آرامی و با روشن‌شدن خودکار پنل کنترل شروع به کار کرد. روماتا با نوک چکمه‌های خود یک سطل زنگ‌زده را به زیر لولۀ خروجی دستگاه هل داد. در همان لحظه، جینگ‌جینگ‌جینگ! چند سکۀ طلایی‌رنگ با تصویری اشرافی از پیتش ششم، پادشاه آرکانار به کف ضربه‌خورده و له‌شدۀ سطل افتاد.

روماتا پدر کابانی را به روی تخت‌پُرسروصدایی منتقل کرد، چکمه‌هایش را درآورد، او را به‌سمت راست خواباند و پوست ازبین‌رفتۀ حیوانی را که معلوم بود مدت‌هاست تجزیه شده، رویش کشید. در این حین پدر کابانی برای یک لحظه بیدار شد. او توانایی حرکت‌کردن و به‌خودآمدن را نداشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خدا بودن سخت است
نویسنده،
مترجمهادی بهارلو
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-208-664-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
50400 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خدا بودن سخت است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خدا بودن سخت است

برای دریافت کتاب خدا بودن سخت است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.