معرفی و دانلود کتاب صوتی جراح دیوانه

عکس جلد کتاب صوتی جراح دیوانه
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جراح دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جراح دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جراح دیوانه

یورگن توروالد در کتاب صوتی جراح دیوانه داستان واقعی زندگی فردیناند زائربروخ، از مشهورترین جراحان قرن بیستم را روایت می‌کند. زائربروخ پزشک برجسته‌ای که به مرور دچار جنون و حواس‌پرتی شد، سهوا یا عمدا آسیب‌های جبران ناپذیری به زندگی بیماران خود زد. درعین‌حال دستاوردهای دوران جوانی او کمک‌های فراوانی به پیشرفت علم پزشکی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جراح دیوانه

علم پزشکی در دوره‌ی مدرن تحولات بسیار سریعی را از سر گذرانده و پرسش‌های اخلاقی بسیاری را بی‌پاسخ گذاشته است. تاریخ علم پزشکی پر از شخصیت‌های تاثیرگذاری است که دستاوردها و جنایت‌های بزرگی داشته‌اند. یورگن توروالد (Jurgen Thorwald) در کتاب صوتی جراح دیوانه (The Dismissal: The Last Days of Ferdinand Sauerbruch Surgeon) به سراغ یکی از این شخصیت‌های بحث‌برانگیز رفته است. او در این کتاب زندگی فردیناند زائربروخ (Ferdinand Sauerbruch) جراح مشهور آلمانی و یکی از مشهورترین پزشکان قرن بیستم را روایت می‌کند. خلاقیت و تکنیک زائربروخ در جراحی باعث رفع یکی از بزرگترین مشکلات علم پزشکی در نیمه‌ی اول قرن بیستم شد؛ او توانست قفسه‌ی سینه را بدون ایجاد اختلال در عملکرد تنفسی باز کند؛ با این کار امکان جراحی نقاطی از بدن که پیش‌ازاین ناممکن به‌نظر می‌رسید به وجود آمد. با این وجود بسیاری از رفتارهای زائبروخ در اتاق عمل از منظر اخلاقی چالش برانگیز به‌نظر می‌رسد.

نوآوری‌های فردیناند زائربروخ نه‌تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. یورگن توروالد برای روایت زندگی زائربروخ با شاگردان و دستیاران او مصاحبه کرد و به بیمارستان‌هایی رفت که او در آن‌ها کار می‌کرده است. نکته‌ی جالب در مورد زندگی زائربروخ نبوغ او در جوانی و جنون او در سال‌های پایانی عمر است. یورگن توروالد با روایت موارد مختلف و اتفاقات عجیب بعضی از بیماران زائربروخ نشان می‌دهد که بین نبوغ و جنون او مرز مشخصی وجود ندارد. تجربه‌گرایی زائربروخ و اعتماد‌به‌نفس او باعث پیش‌آمدن اتفاق‌های ناگواری برای برخی از بیماران او شده بود. برخی از همکاران و دستیاران زائربروخ این اتفاقات را ناشی از اشتباهات متداول پزشکی و برخی دیگر ناشی از انتخاب‌های عمدی در لحظه‌ی جراحی می‌دانستند. بریدن بی‌دلیل عصب غده‌های پاراتیروئید و دست‌کاری در غده‌ی هیپوفیز اولین نشانه‌هایی است که از جنون زائربروخ روایت می‌شود و عدم رسیدگی قانونی و اخلاقی به این مسائل کار را به اتفاق‌های وحشتناکی می‌رساند.

شاگردان زائربروخ و دستیاران وی خاطرت زیادی از او نقل می‌کنند؛ از معاینه‌ی هیتلر گرفته تا ترس او از بیماری کزاز در کتاب صوتی جراح دیوانه روایت شده است. یورگن توروالد تنها به بخش‌هایی از زندگی زائربروخ پرداخته که به حرفه‌ی پزشکی مرتبط بوده است. او تلاش کرده است کتابی درباره‌ی تاریخ پزشکی معاصر بنویسد که کمترین نیاز به آگاهی از اصطلاحات پزشکی را داشته باشد. علاوه‌بر مسائل مربوط به دستاوردهای پزشکی در اوایل قرن بیستم، جنبه‌های تاریخ سیاسی نیز در کتاب صوتی جراح دیوانه حائز اهمیت هستند. ورود متفقین به برلین و سقوط آلمان نازی، شرایط بیمارستان‌ها در آلمان شرقی و استفاده‌ی فاشیسم از دستاوردهای علمی بخشی از این کتاب را به خود اختصاص داده است. زائربروخ جزو معدود پزشکانی بود که پس از به قدرت رسیدن هیتلر، در طول حکومت او و پس از آن در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های برلین مشغول معالجه و جراحی بیماران ماند. اصرار او برای ادامه‌ی کار تا آخرین روزهای زندگی‌اش ادامه داشت و باعث تجربه‌های دردناکی برای بیماران شد.

کتاب صوتی جراح دیوانه براساس ترجمه‌ی ضبیح‌الله منصوری و با صدای سلمان ظاهری توسط نشر صوتی آوانامه تهیه و تولید شده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات نگاه منتشر کرده است.

کتاب صوتی جراح دیوانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به داستان‌های واقعی زندگی افراد تاثیرگذار علاقه‌مند هستند بسیار جذاب خواهد بود.

با یورگن توروالد بیشتر آشنا شویم

یورگن توروالد نویسنده، روزنامه‌نگار و مورخ آلمانی است که در اکتبر 1915 به دنیا آمد. او پیش از مرگش در آوریل 2006 نشان لیاقت جمهوری فدرال آلمان را دریافت کرد و در سال 1966 نامزد جایزه‌ی ادگار آلن‌پو در بخش داستان بهترین جنایت واقعی شد. او در جوانی برای نشریات وابسته به حزب نازی فعالیت می‌کرد و پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم یورگن نام اصلی خود، هاینس بورگارتز (Heinz Bongartz)، را پنهان کرد تا مورد پیگیری قضایی قرار نگیرد. بیشتر شهرت او به‌دلیل توجه به تاریخ پزشکی و کتاب‌هایی در این مورد است.

در بخشی از کتاب صوتی جراح دیوانه می‌شنویم

این موضوع و دو واقعه‌ی شگفت‌انگیز دیگر که در بیمارستان شاریتی اتفاق افتاده بود پزشکان را وادار کرد برای بررسی آن سه واقعه یک کنگره‌ی پزشکی تشکیل بدهند و در ان کنگره غیر از پزشکان بیمارستان شاریتی عده‌ای از اطبا و جراحان آلمان شرقی هم شرکت کردند. قبل از اینکه بحث‌های کنگره آغاز شود از طرف پزشکان بیمارستان شاریتی گزارشی راجع‌به سه مریض ان بیمارستان به کنگره داده شد که یکی از آن‌ها قامتش خیلی بلند شد و دیگری به شکل یک سیاه‌پوست در آمود و بیمار سوم طوری با سرعت کوچک می‌شود که بیم آن می‌رود از جهت اندام و طول قد مانند یک عروسک شود.

در گزارش گفته شد که بیمار اول نتوانسته تغییرات بزرگر را که در او به وجود آمده بود تحمل کند یعنی اعضای بدنش، توانایی تحمل آن تغییرات را نداشت و زندگی را بدرود گفت ولی بیمار دوم و سوم زنده هستند بی‌آنکه بتوان اطمینان داشت زنده بمانند و به فرض اینکه زنده بمانند از لحاظ انسانی و اجتماعی، مرده به شمار می‌آیند.

در گزارش نام برده، علت هریکی از سه بیماری ذکر شده بود و گفتند که در هر سه مورد عامل بیماری به شکل مثبت یا منفی، ترشح غذذ باطنی است با این تفاوت که در مورد اول، افزایش ترشح یک غده‌ی باطنی موجب شد که قد بیمار بلند شود و در مورد دوم و سوم قطع ترشح غذذ باطنی موجب شدن یکی و کوچک شدن دیگری شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول
20 دقیقه
فصل دوم
16 دقیقه
فصل سوم
24 دقیقه
فصل چهارم
21 دقیقه
فصل پنجم
10 دقیقه
فصل ششم
10 دقیقه
فصل هفتم
24 دقیقه
فصل هشتم
18 دقیقه
فصل‌های نهم و دهم
18 دقیقه
فصل یازدهم
20 دقیقه
فصل‌های دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم
19 دقیقه
فصل شانزدهم
16 دقیقه
فصل هفدهم
23 دقیقه
فصل‌های هجدهم و نوزدهم
20 دقیقه
فصل‌های بیستم و بیست‌ویکم
29 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
17 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
10 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
19 دقیقه
فصل‌های بیست‌وپنجم و بیست‌وششم
15 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم
24 دقیقه
فصل‌های بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم
23 دقیقه
فصل سی‌ام
17 دقیقه
فصل سی‌ویکم
22 دقیقه
فصل سی‌ودوم
16 دقیقه
فصل‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم
13 دقیقه
فصل سی‌وپنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جراح دیوانه
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
راویسلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جراح دیوانه

سپیده کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
روایتی بسیار جذاب و در عین حال ترسناک و شگفتی‌ بر انگیز بود. پزشکی توانمند، زبر دست و جسور با دانشی اعجاب‌برانگیز در حیطه پزشکی که به دلیل ابتلا به جنون، ناخواسته چندین تجربه حرفه‌ای خود را به نحوی دلهره‌آور تبدیل به فاجعه کرد. افزون بر جذابیت سرگذشت این جراح آلمانی، اطلاعات خوب و مفیدی به زبان در ساده حیطه علم پزشکی برای خواننده ارائه شده است که شخصا آن‌ها سودمند دیدم.
خیلی از معادل‌ گزینی‌ها رو در متن کتاب نپسندیدم، زیرا عربی بودند، حال آن که معادل‌های فارسی زیبا و رایج برای آن‌ها در پزشکی وجود دارد و به کار می‌رود. البته قدیمی بودن ترجمه کتاب توجیه‌گر این ویژگی هست. خواننده کتاب صدای خوبی داره و خیلی خوب و دقیق کتاب رو میخونه. از شنیدنش بسیار لذت بردم و گوش کردن بهش رو حتما توصیه می‌کنم.
زیبا طاهری نیا
۱۴۰۲/۵/۲۸
بسیار کتاب جذاب و شنیدنی بود نمونه انسانی که عاشق کارش بود و این عشق باعث شد از پول و مقام بگذرد، وجدان کاریش بالا رود تمام عمرش رو برای هدفش گذاشت؛ زائربروخ یک جراح عاشق، توانمند و نابغه بود که افتخارات زیادی رو برای علم پزشکی به ارمغان آورد و برای اینکه از جراحی و بیمارستان که عشق زندگیش بود دور نشه از حقوق بازنشستگی امتناع کرد، او هرگز به اندوختن مال اهمیت نمیدادو هیچ اندوخته‌ای برای دوران بازنشستگی‌اش در نظر نگرفت؛ در اواخر عمر این جراح نابغه دچار جنون ادواری گردید و با وجود کارنامه‌ای درخشان در اثر این اختلال، فجایعی را به وجود آورد و در نهایت با تهیدستی و فقر در سن ۷۵سالگی در همان بیمارستان محل کارش دار فانی را وداع گفت... در آخر پیشنهاد میکنم حتما کتاب رو مطالعه کنید
حسین سلیمی
۱۴۰۲/۱۰/۹
اولش گفتم عجب انتخاب بدی داشتم مجبود به گوش کردن شدم ولی بعد از فصل دو متوجه شدم با اینکه اصلا به شغل و حرفه و هدفم نزدیک نیست برایم جذابیت خاصی دارد این کتاب بیشتر جنبه علمی پزشکی دارد اما برای مردم عادی هم بسیار مفید خواهد بود کتاب جراح دیوانه پندهای خوبی هم داشت و ان اینکه همیشه یفکر اینده خود و نیز باشیم گرچه عشق علاقه خیلی وقتها چشمان ما را بر روی همه چیز خواد بست زایر بروخ یک پزشک و جراح حاذقی بود که دنیا به داشتن یک چنین افرادی نیازمند است در کل جمع بندی کتاب بسیار خوبی برای من بود تز گوینده و کتابراه تشکر ویژه برای خلق این اثر بصورت صوتی با این صدای رسا و خوب را دارم
هومن محمودی
۱۴۰۲/۷/۲
این کتاب بسیار جالبی است که من حدود چهل سال پیش در مجله دانستنیها خوانده بودم. اصل داستان واقعی است و سرگذشتی بسیار خواندنی از یک جراح نابغه است. ولی با تمام‌احترام به به آقای ذبیح الله منصوری، مترجم برجسته، ایشان بقدری در متن دستکاری کرده و مطالب خود را اضافه کرده‌اند که تشخیص اصل داستان گاه سخت می‌شود. ‌
لیلا قره داغى
۱۴۰۲/۹/۱۳
بی نهایت قشنگ بود این کتاب
لطفا از این نویسنده آلمانی باز هم کتاب بگذارید
ترجمه‌های آقای منصوری که حرف ندارد
منتهی من دیدم اکثر ترجمه هاشون اینجا هست ولی کتاب صوتی نیستن و همه متنی هستند
این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم، متفاوت بودنش و همینطور واقعی بودنش باعث میشه همه رو جذب کنه به خودش.
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب رو حدود بیست سال پیش خونده بودم دنبال کتابهای با ترجمه مرحوم ذبیح الله منصوری که صوتی شده باشه میگشتم فقط همین کتاب رو پیدا کردم بیشتر پا نویسهای مرحوم به کتاب جذابیت میده عالی بود واقعا خوانش کتاب هم شیوا و جذاب بود.
آرزو هاتفی
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب جالبی بود ولی نوع نوشتارش خیلی دوست نداشتم کاش یکم حالت داستانی تر داشت و جذابیت بیشتری داشت ولی خب از اونجا که یه زندگی نامه واقعی بود نمیشد چیزی داخلش دخل و تصرف داشت و ارزش کتاب هم به همینه که این کتاب داستان یه جراح نابغه واقعیه
رضا ارشادی
۱۴۰۲/۸/۱۲
خیلی کتاب عالی بود هم خود کتاب و هم تیم گویندگان. بسیار متشکرم. امیدوارم بقیه کتاب‌های آقای ذبیح الله منصوری مثل‌پطر کبیر و قبل از طوفان و غرش طوفان که آثار الکساندر دوما هستند هم تبدیل به کتاب صوتی شوند
عقیق طهرانی
۱۴۰۲/۴/۱
بدون اغراق میتونم بگم که یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های صوتی که تا الان گوش دادم به حساب میاد.
صدا و لحن گوینده فوق العاده مناسب این متن هست. خود داستان هم برای منی که عاشق پزشکی و جراحی هستم خیلی جالب و هیجان انگیز بود.
zeinab fallah
۱۴۰۲/۷/۵
این کتاب سرشار از اصطلاحات پزشکی و تعریف آنهاست که بسیار حوصله سر بر هست و انگار کتاب پزشکی و آشنایی با طب پزشکی است.
من برعکس کامنت‌هایی که دیگران نوشته بودند اصلا نتوانستم ارتباط برقرار کنم.
مهدی مرادی
۱۴۰۲/۶/۱۸
سبک نگارش کتاب خوب بود موضوع کتاب علمی داستانی بود چنانکه خواننده رو برای گوش دادن فصل بعد زنده نگه می‌داشت چیزی که توروالد از زائر بروخ یک ابر جراح میسازه به نظر من کمی غلو کرده
پرهام خانداداش
۱۴۰۲/۶/۵
از نظر من که خیلی کتاب به درد بخوری بود و حداقلش این بود که اطلاعات عمومی مربوط به پزشکی رو در حد بسیار خوبی بالا میبره. به امید لذت بردن هر فردی که این کتاب رو میخونه. ممنون
واهه یوسفی
۱۴۰۲/۳/۲۷
کتاب از هر لحاظ عالی بود. موضوع داستان جذاب. ترجمه عالی. صدای گوینده عالی بود. موزیک داستان بسیار مناسب و زیبا. کتاب حاوی نکات اموزنده علمی و تاریخی. حتما توصیه میکنم
نسرین محمودیان
۱۴۰۲/۶/۲
چون کتاب در حیطه پزشکی بود برای من که حرفه‌ام پیرا پزشکی بسیار جذاب بود راوی هم که عالی روایت میکرد. دستمریزاد به همه‌ی عوامل
Hashemi
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب جالبی بود، مخصوصا اگه به زندگینامه‌ها و تاریخ علاقه دارید. ولی اگر به دنبال کتاب داستانی هستید پیشنهاد نمی‌کنم
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جراح دیوانه

برای دریافت کتاب صوتی جراح دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.