معرفی و دانلود کتاب خرد راهبری خود و دیگران: توصیه‌هاى راهبى که ماشین فرارى‌اش را فروخت

عکس جلد کتاب خرد راهبری خود و دیگران: توصیه‌هاى راهبى که ماشین فرارى‌اش را فروخت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرد راهبری خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرد راهبری خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرد راهبری خود و دیگران: توصیه‌هاى راهبى که ماشین فرارى‌اش را فروخت

کتاب خرد راهبری خود و دیگران نوشته‌ی رابین شارما، روایتی حکمت‌آموز در مورد شناخت خود و دیگری و مدیریت نیروی انسانی است. نویسنده در این داستان آموزشی، در خلال گفتگوی بین دو دوست، هشت راه‌ورَسم مدیریت را که ملهم از حکمت و فرزانگان شرقی است، بازگو می‌کند. این کتاب موفق بیش از یک میلیون جلد فروش داشته است.

درباره‌ی کتاب خرد راهبری خود و دیگران

رهبری مهم‌ترین رکن هر سازمانی است. همانطور که خرد و قدرت رهبر می‌تواند سازمان را به اوج و تعالی برساند، ضعف او نیز می‌تواند باعث نابودی تجارت شود. اما بر خلاف آنچه که ممکن است تصور شود، رهبری بیشتر از اینکه ذاتی باشد، اکتسابی است و بخش مهمی از ویژگی‌های یک رهبر خوب، از آموزش و تمرین بدست می‌آید. این بدان معناست که کسی که در جایگاه رهبری سازمان نشسته، همیشه نیاز به یادگیری دارد. تا الان بیشتر اصول رهبری از فرهنگ و فلسفه‌ی غرب بوده و بیشتر کتاب‌ها نیز بر همین مبنا نوشته شده‌اند. اما اگر آموزه‌ها از شرق بیایند، چه؟ رهبری مبتنی بر حکمت شرقی چگونه خواهد بود؟ این چیزی است که رابین شاراما (Robin Sharma) به ما می‌گوید.

کتاب خرد راهبری خود و دیگران (Leadership Wisdom from the Monk Who Sold His Ferrari) یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی راهبی که فراری‌اش را فروخت است و سعی دارد رسم و آیین مدیریت را این بار با نگاه شرقی بیاموزد. این داستان در مورد جولیان و دوستش پیتر است: گفتگوی بین این دو و تلاش جولیان، برای کمک به کسب‌وکار پیتر. جولیان، که داستان زندگی‌اش در کتاب اول مجموعه روایت شده، وکیلی است که در سفری معنوی به هیمالیا، مربی و راهنمایش رحمان را می‌یابد. او متأثر از حکمت و آموزه‌های شرق، برای پیتر از خرد باستان می‌گوید و سعی می‌کند اصول رهبری واقعی را تعریف کند.

جولیان منتل / رابین شارما، تجدیدقواى شخصى، دانش پویا، احترام به جسم، سحرخیزى، و ذهنیت مرگ‌آگاهانه را پنج قانون رهبری می‌داند. او معتقد است رهبریِ بیرونی متأثر از رهبریِ درونی است و زمانی که انسان وارسته شود، می‌تواند رهبر بهتری باشد. سبک زندگی ساده و مدیریت استرس و مهارت‌هایی این‌چنینی کمک می‌کنند فرد علاوه بر اینکه زندگی شخصی غنی‌تری داشته باشد، تبدیل به رهبر لایق‌تری هم بشود. این مسیر از خود و درون آغاز شده و به بیرون، به کارکنان و سازمان ختم می‌شود. با این شیوه، رهبر صرفاً مدیر نیست، بلکه تبدیل به راهنما و کوچ هم می‌شود.

کتاب خرد راهبری خود و دیگران شیوه‌ای جذاب و جالب برای ارائه‌ی مفاهیم عمیق مدیریتی و خودیاری دارد. استقبال از کتاب‌های راهبی که فراری‌اش را فروخت و فروش چندین میلیون نسخه‌ای آن‌ها و ترجمه‌اشان به زبان‌های مختلف بی‌دلیل نبوده. ترجمه‌ی فارسی این کتاب را علی صاحبی و عاطفه سلطانی‌فر انجام داده‌اند و نشر ذهن‌آویز منتشرش کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی راهبی که فراری‌اش را فروخت

این مجموعه در مورد خودیاری و توسعه‌ی فردی است و قالب داستان‌های پندآموز را دارد. شخصیت محوری همه‌ی داستان‌ها جولیان منتل است: وکیلی که وکالت را رها کرده، ماشین فراری‌اش را فروخته و راهب شده. در هر داستان، جولیان سعی می‌کند بر اساس حکمت اشراقی و آموزه‌های بودایی درس‌هایی در مورد کسب‌وکار و زندگی بدهد.

در نکوداشت‌ کتاب خرد راهبری خود و دیگران

  • کتاب‌های رابین شارما به همه‌ی مردم دنیا کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. (پائولو کوئیلو)

کتاب خرد راهبری خود و دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب همه‌ی مدیران و رهبران سازمان‌هاست. این‌بار از نگاهی شرقی اصول مدیریت را خواهند آموخت.

با رابین شارما بیشتر آشنا شویم

رابین شارما (متولد 1964) نویسنده‌ی هندی-کانادایی است که با مجموعه‌کتاب‌های «راهبی که فراری‌اش را فروخت» شناخته می‌شود. او تا 25 سالگی کارهای حقوقی می‌کرد، اما پس موفقیت کتاب‌های «راهب...» در اواخر دهه‌ی 1990 ترجیح داد به نویسندگی و سخنرانی بپردازد. فروش چند میلیون جلدی این کتاب‌ها شهرت و اعتبار زیادی برای شارما به همراه آورد، به‌شیوه‌ای که حالا در شرکت‌های بزرگی همچون نایکی، مایکروسافت و آی‌بی‌ام دوره‌های آموزشی خودیاری و توسعه‌ی فردی برگزار می‌کند و در دانشگاه‌های ییل و هاروارد سخنرانی دارد. او طی یک نظرسنجی به عنوان یکی از پنج فرد پیشگام مدیریت دنیا انتخاب شده است.

کتاب‌های «باشگاه پنج صبحی‌ها»، «مانیفست قهرمان هر روزه» و «وقتی بمیری کی برایت گریه می‌کند؟» از دیگر کتاب‌های رابین شارما هستند.

جملات برگزیده کتاب خرد راهبری خود و دیگران

  • کوچینگ و مدیریت راهبرانه در دنیاى بیرونى از راهبرى زندگى شخصى خود فرد شروع مى‌شود.
  • شادى واقعى در زندگى این است که عمرت را صرف هدف و مقصودى کنى که خودت برگزیده‌اى.
  • موفقیت یک فرایند از درون به بیرون است. و اگر هیچگاه یاد نگرفته باشیم خود را راهبرى کنیم، هرگز نمى‌توانیم یک سازمان را راهبرى کنیم.
  • از میان تمام حقایق زیباى روح بشر که در این عصر آشکار شده‌اند، هیچ‌چیز خوشایندتر و پرثمرتر از این وعده الهى نیست که شما ارباب افکار خود، شکل‌دهنده شخصیت خود و سازنده شرایط، محیط و سرنوشت خود مى‌باشید. (جیمز اَلن)

در بخشی از کتاب خرد راهبری خود و دیگران می‌خوانیم

وقتى بچه بودم، پدرم همیشه به من مى‌گفت ما به این دلیل دو گوش و یک دهان داریم تا دو برابر آنچه مى‌گوییم، بشنویم. خب، براى اولین دفعه در زندگى‌ام، به آن درس جامه عمل پوشاندم. روزهاى بعد از دیدارم در پارک با جولیان، تغییراتى در پى آن آمد که چیزى از معجزه کم نداشت. مى‌دانستم درسهایى که به من یاد داده بود، در طول زمان امتحانشان را پس داده و منطقى به نظر مى‌رسند. ولى نمى‌توانستم اثرى را که روى کارکنانم داشت، تصور کنم.

گرچه هنوز در رسم و آیین دوم ماهر نشده بودم، تمام تلاشم را مى‌کردم تا مشى و مرام پذیرا بودن را تحقق بخشم. حتى مى‌کوشیدم به کوچک‌ترین وعده‌ها و تعهداتى که داده‌ام نیز عمل کنم. دیگر وسط حرف کسى نمى‌پریدم و طبق توصیه جولیان، شنونده‌اى مشتاق شده بودم. حالا در پى فرصتى بودم تا «نشانه‌هاى جزیى دلبستگى» را نشان دهم. بعضى‌وقت‌ها یکى از مدیرها را به شام دعوت مى‌کردم یا کارمندى که کارش را به خوبى انجام داده بود، تشویق مى‌کردم. حتى اصول صداقت و گشودگى را جزیى از سبک راهبرى‌ام کردم؛ شخصا ایمیل مى‌فرستادم یا در شرکت قدم زده و اطلاعات مهم را به افراد مربوطه مى‌دادم. به این ترتیب اوضاع خیلى تغییر کرد.

مى‌‌دانستم پیش از اینکه تمام قدرت رسم و آیین دوم خود را نشان دهد، مانند رسم و آیین قبلى که جولیان به من یاد داده بود، لازم بود مدت زمانى از تمرین و آغاز بکارگیرى آن بگذرد. اما در طول چند هفته ملاقاتمان، مردها و زن‌هاى گلوبال ویو فهمیده بودند که رویداد بزرگى در حال رخ دادن است و آن‌ها جزیى از آن اتفاق بزرگ هستند. برنامه‌نویس‌ها پیشنهادهایى براى افزایش بازده و نوآورى شرکتمان مى‌دادند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه به مثابه چکیده
فصل یک: سفرى محاسبه نشده به سوى موفقیت
فصل دو: راهبى در باغچه گل سرخ من
فصل سه: تحول و دگردیسى دلاور شرکت حقوقى
فصل چهار: خرد چشم‌انداز راهبرى
رسم و آیین اول: فیش حقوقى را با ربط دادن به یک هدف، معنى‌دار کنید
فصل پنج: رسم تمرکز بر آینده
رسم و آیین دوم: با عقل مدیریت کنید، با دل و جان رهبرى کنید
فصل شش: رسم و آیین روابط انسانى
رسم و آیین سوم: بطور مرتب تشویق کنید، بى‌وقفه قدرشناسى کنید
فصل هفت: رسم و آیین یکپارچگى
رسم و آیین چهارم: با تغییر همراه شوید
فصل هشت: رسم و آیین سازگارى و رهبرى تغییر
رسم و آیین پنجم: «بر چیزهاى ارزشمند تمرکز کنید»
فصل نه: رسم و آیین اثربخشى شخصى
رسم و آیین ششم: راهبر، اول خودش را رهبرى مى‌کند
فصل ده: رسم و آیین راهبرى شخصى
رسم و آیین هفتم: ببینید آنچه را همه مى‌بینند، به گونه‌اى بیندیشید که هیچ‌کس نمى‌اندیشد
فصل یازده: رسم و آیین خلاقیت و نوآورى
رسم و آیین هشتم: پیوند دادن شیوه راهبرى خود با آنچه از خود به ارث مى‌گذاریم
فصل دوازده: رسم و آیین مشارکت و ثمربخشى
درباره رابین شارما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرد راهبری خود و دیگران: توصیه‌هاى راهبى که ماشین فرارى‌اش را فروخت
نویسنده
مترجمعلی صاحبی، عاطفه سلطانی فر
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-118-248-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرد راهبری خود و دیگران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خرد راهبری خود و دیگران

برای دریافت کتاب خرد راهبری خود و دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.