معرفی و دانلود کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه: قصه‌ی پرماجرای سرقت جواهرات

عکس جلد کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه: قصه‌ی پرماجرای سرقت جواهرات
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه: قصه‌ی پرماجرای سرقت جواهرات

کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه، رمانی به قلم نویسنده‌ی ادبیات معاصر فارسی، رضا جولایی است. داستان کتاب در دوران قدیم و زمان سلطنت محمدعلی شاه قاجار رخ می‌دهد. چند سارق در شلوغی حوادث آن دوران و زمانی که شرطه‌های شهر درگیر ماجراهای به‌توپ‌بستن مجلس هستند، برای سرقت از خانه‌ای بزرگ اجیر شده‌اند. اما آن‌ها خبر ندارند که ماموریت‌شان ساده نیست و این سرقت، پای آن‌ها را به اتفاقات پیچیده‌تری باز خواهد کرد...

درباره‌‌ی کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه

گاهی زیباترین داستان‌ها، از دل‌سخت‌ترین حوادث تاریخ می‌گذرند. این‌بار، رضا جولایی در رمان تحسین‌شده‌ی خنده‌ی خورشید، اشک ماه، روایت خود را از دل حوادث دوران قاجار عبور می‌دهد.

سال 1287 شمسی است. محمدعلی شاه قاجار به‌تازگی بر مسند حکومت نشسته و بر خلاف پدر خود مظفرالدین‌شاه، دل خوشی از مجلس و مشروطه‌خواهی ندارد. همین است که لیاخوف روسی، به محض شنیدن دستور به توپ بستن مجلس، سر از پا نمی‌شناسد و فوراً اطاعت امر می‌کند. شهر شلوغ شده و حوادث تاریخی یکی پس از دیگری رخ می‌دهند. اما در گوشه‌ی تاریک‌تری از شهر، اتفاقات دیگری در جریان است. چند سارق برای سرقت از خانه‌ای اعیانی اجیر شده‌اند. شهر زیر مه و غبار اتفاقات سیاسی محو شده، و این بهترین فرصت است که برای دزدین ماشین، راهی خانه ‌شوند. همه‌چیز در ابتدا طبق نقشه پیش می‌رود تا آن‌که دزدها در زیرزمین خانه‌ی اشرافی با آن‌چه انتظارش را نداشتند رو‌به‌رو می‌شوند، در زیرزمین خانه، مجموعه‌ی نفیسی از اشیاء گران‌بها مخفی شده بود و این، ماجرا را برای دزدهای اجیرشده، بیش از پیش پیچیده می‌کرد. در بیرون از خانه‌ی اعیانی، وقایع سیاسی به سرعت سپری می‌شوند، مجازات مشروطه‌خواهان در راه است و نمایندگان کشورهای خارجی، خبر به‌توپ بستن را به سرعت مخابره می‌کنند. اما آیا نقشه‌ی سرقت از این خانه‌ی اشرافی گره مشترکی با حوادث بزرگ شهر دارد؟ آیا این نقشه‌ای ساده برای دستبرد به ثروتی هنگفت است، یا بخشی از یک ماجرای عجیب‌تر؟ برای پرده برداشتن راز سرقت جواهرات اعیانی و کشف ارتباط آن با حوادث شهر، با داستان خنده‌ی خورشید، اشک ماه همراه باشید.

این کتاب اولین بار در سال 1401 و به همت نشر چشمه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه

  • رضا جولایی در این کتاب که چاپ آخرین زمستان قرن چهاردهم است روایتی متفاوت را از دغدغه‌های عمیق انسان تاریخی ایرانی قرن سیزدهم بیان می‌کند و آن را با حلاوتی ناب به کام مخاطب می‌ریزد. (nabzehonar.com)

کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به‌تمامی دوست‌داران ادبیات، به‌ویژه داستان‌های فارسی، قصه‌های ماجراجویی و وقایع تاریخی پیشنهاد می‌شود.

با رضا جولایی بیشتر آشنا شویم

رضا جولایی (متولد 1329) از داستان‌نویسان و فعالان حوزه‌ی ادبیات معاصر فارسی است. او پیشتر با چاپ چندین رمان تحسین‌شده هم‌چون «جامه به خوناب»، «سوءقصد به ذات همایونی»، «یک پرونده‌ی کهنه» و «شکوفه‌های عناب» شناخته می‌شد. ویژگی اصلی در آثار جولایی توجه او به حوادث واقعی و تاریخی و گره‌ زدن آن با وقایع داستان‌هاست. او پیشتر در داستان شکوفه‌های عناب به سراغ وقایع پس از به‌توپ بستن مجلس مشروطه‌خواهان و اعدام میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل رفته بود و حالا در رمان خنده‌ی خورشید، اشک ماه بار دیگر حوادث این‌دوران را از زاویه‌ی جدیدی به تصویر درمی‌آورد.

در بخشی از کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه می‌خوانیم

نماینده‌ی شاه، که مرد میان‌سالی بود با ریش سیاه و خاکستری، هنگام صرف قهوه در ایوان عمارت نزد من آمد و بعد از ادای احترام و خیر مقدم چیزهایی در مورد آشنایی من با تاریخ و گذشته‌ی ایران و محلی پرسید که مایلم در آن‌جا عملیات حفاری خود را آغاز کنم. سپس متذکر شد که با توجه به اوضاع مملکت، اعلی‌حضرت مایل هستند این عملیات حتی‌المقدور در خفا صورت گیرد، مبادا که نمایندگان مخالف شاه حربه‌ای به دست آورده و آن را برضد منافع مملکت به کار گیرند.

قراردادی هم در این زمینه تنظیم می‌شود که ماحصل حفاری‌ها نصف به دولت ایران و نصف به دولت بریتانیا تعلق خواهد گرفت و بعد از مدتی تمجمج ابراز کرد که چون خزانه‌ی مملکت به‌شدت نیازمند پول است، دولت بریتانیا در صورتی ‌که مایل باشد می‌تواند قدرالسهم ایران را هم به قیمت عادلانه خریداری کند و بعد، به عادت ایرانی‌ها که حرف نهایی خود را در لفافه و به‌ صورت غیرمستقیم می‌زنند، اعلام کرد که خود او در قیمت‌گذاری عتیقه و اشیای باستانی تبحر دارد و می‌تواند قیمتی پیشنهاد کند که موردنظر «سرکار علیه» و دولت متبوعه باشد. از لبخند مرموز و حرکات دست و صورت او و آشنایی قبلی‌ای که با روحیات این قبیل افراد داشتم می‌توانستم حدس بزنم که لطف ایشان به من و دولت متبوعه چه منظور و مقصودی دارد. زمانی که میهمانی به پایان رسید، جناب سفیر از من خواستند که در کتابخانه به ایشان ملحق شوم. به کتابخانه رفتم. ایشان مرا در جریان اوضاع سیاسی فعلی ایران قرار دادند و تأکید کردند که ضمن رعایت آداب‌ورسوم ایرانی، باید از برانگیختن احساسات مذهبی ایرانیان اکیداً خودداری کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه: قصه‌ی پرماجرای سرقت جواهرات
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات322
زبانفارسی
شابک978-622-01-0805-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه

برای دریافت کتاب خنده‌ی خورشید، اشک ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.