معرفی و دانلود کتاب خواندن در توالت

عکس جلد کتاب خواندن در توالت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواندن در توالت

هنری میلر، نویسنده‌ی جنجالی آمریکایی، چه کتاب‌هایی در زندگی‌اش خوانده و در چه شرایطی این کتاب‌ها را خوانده است؟ چه کتاب‌هایی زندگی او را زیر و رو کرده‌اند؟ کتاب خواندن در توالت خودزندگینامه‌‌ای است که هنری میلر در آن از تجربیات و نظراتش درباره‌ی مطالعه و چالش‌های آن حرف می‌زند و شما را با کتاب‌هایی که در زندگی‌اش خوانده است، آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب خواندن در توالت

هنری میلر (Henry Miller)، نویسنده‌ی مدرن آمریکایی است که انتشار آثارش تا سال‌ها در آمریکا ممنوع بود. زندگی و آثار او به دلیل بی‌پردگی و صراحتی که در بیان مسائل ممنوع داشت، با جنجال گره خورد. هنری میلر اتوبیوگرافی‌نویسی حرفه‌ای است که در این کتاب نیز به سراغ همین ژانر می‌رود. او در کتاب خواندن در توالت (Reading at the Cabinets) در احاطه‌ی کتاب‌ها می‌نشیند و از آن‌ها حرف می‌زند؛ از فقری که گریبانگیرش بوده و مانع اشتیاق او به کتاب خواندن می‌شده، می‌گوید. تعریف می‌کند که در نوجوانی و جوانی کتاب‌هایش را از کتابخانه‌ی عمومی قرض می‌‌گرفته و همیشه مانعی سر راهش قرار داشته و او را به تلاش مضاعف برای دستیابی به کتاب‌های مورد علاقه‌اش وا می‌داشته است. شرایط سختی که سال‌ها طول کشید تا برطرف شود.

کتاب خواندن در توالت دو جستار کوتاه را در برمی‌گیرد. هنری میلر در این دو جستار با لحنی صمیمی درباره‌ی تجربیات و چالش‌های خود در زمینه‌ی مطالعه می‌گوید و اندیشه‌هایش پیرامون خریدن کتاب و شیوه‌های خواندن کتاب را با شما در میان می‌گذارد. او در جستار اول از کتاب‌های مورد علاقه‌اش صحبت می‌کند، در باب آثاری سخن می‌گوید که علی‌رغم این‌که میلی به خواندنشان نداشته، آن‌ها را مطالعه کرده و نظراتش را درباره‌ی آثار کلاسیک ادبیات جهان شرح می‌دهد. می‌گوید نباید گذاشت کتاب‌ها در کتابخانه خاک بخورند. کتابی که مطالعه نشود، مثل مهمانیِ بدون مهمان است. کتاب‌ها را باید تا جایی که می‌توان قرض داد. نباید جلوی جریانِ دست به دست شدن کتاب‌ها را گرفت. شاید تعجب کنید که توصیه‌ی او به عنوان یک نویسنده و کتابخوانِ جدی، این است که کمتر کتاب بخوانید. اما این توصیه دلایلی دارد که در هر دو جستار توضیح داده است.

معرفی و دانلود کتاب خواندن در توالت

کتاب خواندن در توالت در جستار دوم، همانطور که از نامش پیداست، به عادت فراگیر مطالعه در توالت می‌پردازد. نویسنده در این جستار توصیه می‌کند که دست از مطالعه‌ی دائم بردارید، در توالت کتاب نخوانید! و همزمان چندین کار را با هم انجام ندهید. او در این جستار نیز تجربیاتش را با ما در میان می‌گذارد. از دوران کارمندی‌اش صحبت می‌کند که وقتی برای مطالعه باقی نمی‌گذاشت و او مجبور بود ایستاده در شلوغی اتوبوس، در قطارهای پرتکان و به طور کلی در موقعیت‌های ناجور کتاب بخواند.

کتاب خواندن در توالت کتابی خلاصه و شخصی است که به میانجی تجربیات و اندیشه‌های نویسنده، شما را به دنیای کتاب‌ها می‌برد و با صراحت و کنایه‌ی مختص او، از تناقض‌ها و ضدیت‌های جهان امروز با اوقات فراغت و با تمام کارهایی که نیاز به وقت و تمرکز دارد، می گوید. این کتاب را محمدرضا شکاری به فارسی ترجمه کرده و گروه انتشاراتی ققنوس ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا ساختن مخاطب با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

کتاب خواندن در توالت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کتاب‌خوان‌ها، علاقه‌مندان ژانر اتوبیوگرافی و دوست‌داران ادبیات مدرن توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خواندن در توالت می‌خوانیم

به نظرم کسانی که ادعا می‌کنند پایه و اساس دانش یا فرهنگ، یا اصلاً هر نوع پایه و اساسی، لزوماً آثار کلاسیکی هستند که در تمام فهرست‌های بهترین‌ کتاب‌ها یافت می‌شوند، کاملاً در اشتباه‌اند. می‌دانم چند تا از دانشگاه‌ها کل دوران آموزشی‌شان را بر مبنای چنین فهرست‌های منتخبی قرار می‌دهند. من عقیده دارم هر کس باید پایه و اساس خودش را بکاود. اصلاً اگر آدم یک فرد محسوب می‌شود، دلیلش همین متفاوت بودنش است. فرقی ندارد مواد خامی که بی‌نهایت روی شکل‌گیری فرهنگ ما تأثیر داشته‌اند چه چیزی هستند، هر کس باید خودش به این نتیجه برسد که وارد کدام‌یک از عناصر آن شود و سرنوشت شخصی خودش را رقم بزند. آثار بزرگی که افراد کاربلد انتخاب کرده‌اند صرفاً نشان‌دهندۀ انتخاب آن‌هاست. ماهیت چنین عقل و خردهایی این است که باور کنیم آن‌ها راهنما و مربی تعیین‌شدۀ ما هستند. ممکن است اگر به حال خودمان رها شویم، به وقتش به دیدگاه آن‌ها برسیم. اما حتمی‌ترین راه برای شکست دادن چنین پایانی، ترویج خواندن فهرست‌های برگزیدۀ کتاب‌هاست همان به‌اصطلاح سنگ‌بناها. آدم باید با دوره و زمانۀ خودش شروع کند. اول از همه باید با جهانی آشنا شود که در آن زندگی می‌کند و سهیم است. نباید از کتاب خواندن زیاد یا کم بترسد. باید همان رفتاری را با خواندن داشته باشد که با غذایش یا ورزشش دارد. خوانندۀ خوب مجذوب کتاب‌های خوب می‌شود. از همعصرانش یاد می‌گیرد که در ادبیات مربوط به گذشته چه چیزی الهام‌بخش یا بارور یا صرفاً لذت‌بخش است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
دربارۀ نویسنده
آن‌ها زنده بودند و با من حرف می‌زدند
خواندن در توالت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواندن در توالت
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-600-278-373-8
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواندن در توالت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواندن در توالت

برای دریافت کتاب خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.