معرفی و دانلود کتاب خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی

عکس جلد کتاب خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی
قیمت:
50500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی

کتاب خواندن درمانی نوشته‌ی ‬ژاکلین‬ استانلی، در درمان بیماری یا مشکلات شخصی به شما کمک می‌کند. خواندن درمانی اولین کتاب غیردانشگاهی در این زمینه است که به شما نشان خواهد داد چه طور کتاب‌های خودیاری متناسب با نیازها و اهداف خود را انتخاب کنید، از کتابی که می‌خوانید بیشترین بهره را ببرید، یک گروه مطالعاتی به راه بیندازید و از کتاب‌های داستانی به روش خودیارانه استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب خواندن درمانی:

«دارو هر چه مزه‌ی تلخ‌تری داشته باشد، اثر درمانی بیشتری خواهد داشت.» آیا تا به حال این عبارت را شنیده‌اید؟ این جمله را چه‌ طور: «اگر دارو سوزش‌آور باشد، درمان درد است.» حتماً شنیده‌اید. ما با این باور شرطی شده‌ایم که درمان‌ها دردناک‌اند. اکثر ما فکر می‌کنیم برای این که چیزی درمان‌کننده باشد، باید بوی بدی بدهد، خوردن آن زجرآور باشد و پزشک آن را تجویز کند. کتاب‌درمانی هیچ ‌یک از این‌ها نیست. کتاب‌درمانی بی‌خطرترین درمانی است که می‌شناسید. ارزان و دلپذیر است و مقدار مصرف آن در اختیار شماست.

کتاب‌درمانی، به کار گرفتن کتاب‌ها در درمان بیماری‌ها یا مشکلات شخصی است و به نوعی هم هنر محسوب می‌شود و هم علم؛ طوری که کتاب خواندن درمانی (Reading to Heal) به این پدیده نگاه می‌کند، مانند یک شکل هنری است. اما با این حال برای اینکه درکی جامع نسبت به کتاب‌درمانی داشته باشیم بهتر است که هر دو جنبه را در نظر بگیریم. برخی از پزشکان و متخصصان شاخه‌ی پزشکی از کتاب‌درمانی در درمان بسیاری از اختلالات بعد از تشخیص بالینی استفاده می‌کنند.

هنر خواندن‌درمانی تاکنون در سطح گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته و پذیرفته شده است. ‬ژاکلین‬ استانلی (Jacqueline D. Stanley) این هنر را به نحوی آموزش می‌دهد که افراد بتوانند به کمک آن، مشکلات شخصی‌شان را حل کنند و در جهت رشد و توسعه‌ی عاطفی خود گام بردارند. کتاب‌درمانی بحران را به خودی خود حل نمی‌کند، اما قادر است نیاز ما را به ایجاد آن کاهش دهد.

کتاب‌درمانی می‌تواند در حل مشکلات فراوانی که ما را تحت فشار قرار می‌دهند، یار و مددرسان باشد. بیرون از وجودمان همه چیز مرتب و منظم به نظر می‌رسد، در حالی که در درون‌مان عذاب می‌کشیم. این مشکلات معمولاً با بار روانی و موارد غیرقابل حلی در ارتباط هستند که ریشه در دوران کودکی دارند و در بزرگسالی پرورش می‌یابند. مثلاً شاید شما نتوانید والدین‌تان را به خاطر جدایی ببخشید یا در رهایی از غرض‌ورزی‌ها و انتظارات غیرواقع‌بینانه نسبت به خود و اطرافیان‌تان، ناتوان باشید.

مزایای کتاب‌درمانی:

کتاب‌درمانی مزایای فراوانی نسبت به درمان‌های دیگر دارد و عوامل بسیاری در جذاب‌تر نمودن آن مؤثرند:

کتاب‌درمانی شخصی است و کاملاً مطابق با مشکل و وضعیت خاص شما راه درمان را پیش می‌گیرد.
کتاب‌درمانی به شما اجازه می‌دهد تا به روش خاص خود به دنبال درمان باشید. می‌توانید صبح زود، پیش از بیداری اعضای خانواده‌ یا شب‌هنگام پس از آن که همه به رختخواب رفتند، در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات عمومی و به طور کلی هر وقت که به کمک و آسایش نیاز دارید، به سراغ آن بروید.

کتاب خواندن درمانی مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌ها علاقه دارید و این روزها با حجمی از احساسات نامطلوب مواجه هستید، خواندن کتاب حاضر می‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد. همچنین خواندن این کتاب برای روانشناسان و علاقه‌مندان به روش کتاب‌درمانی نیز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب خواندن درمانی می‌خوانیم:

رولو می روانکاوی است که در کتابی با عنوان «جستجوی من برای زیبایی» شرح می‌دهد که چه طور جستجوی زیبایی و تلاش‌ در جهت خلق آثار هنری چشم‌نواز، زندگی او را نجات داده است. زمانی که رولو استاد دانشگاه بود، دیدگاه نقادانه‌ی عاطفی‌ای داشت. خود او در این باره می‌گوید: «من به چیزی مبتلا بودم که با حسن تعبیر به آن اختلال عصبی می‌گویند. قوانین، اصول و ارزش‌هایی که طبق عادت بر اساس آن‌ها کار می‌کردم، زندگی مرا چنان یکنواخت ساخته بودند که دیگر ارضا نمی‌شدم. اغلب به قدری خسته می‌شدم که مجبور بودم جهت کسب انرژی لازم برای ادامه‌ی تدریس، دو هفته از عمرم را در رختخواب بگذرانم. تا این که یک روز در حالی که بی‌هدف در اطراف خانه قدم می‌زدم و جایی برای تفریح نداشتم، وارد مزرعه‌ی کوکنارهای وحشی شدم. زیبایی آن جا باورکردنی نبود! کوکنارهای شاداب با رنگ‌های سرخ درخشان و قرمز مایل به زرد، با ظرافت خاصی در یک مسیر خم‌ شده و تصاویر بی‌نظیری خلق کرده بودند. در آن مزرعه نشستم و سعی کردم با کشیدن طرح‌هایی از طبیعت آن، زیبایی اطراف خود را کشف و درک کنم.» آن تجربه جرقه‌ای برای ثبت‌نام او در کلاس‌های هنری شد. بعد از آن ماجرا، او تمام زندگی خود را وقف هنر و زیبایی کرد.

کتاب «جستجوی من برای زیبایی» با توضیحات مفصل و دقیق، بخوبی نشان می‌دهد که جستجوی فردی زیبایی نه تنها می‌تواند ضامن بقای زندگی انسان‌ها باشد بلکه راهنمای مناسبی برای حفظ جهان است. می‌در پاسخ به این سؤال که زیبایی چه طور می‌تواند چنین کاری بکند، می‌نویسد: «نکته‌ی عجیب درباره‌ی زیبایی آن است که تمام محدودیت‌ها را از میان برمی‌دارد و الهام‌بخش ما برای درک انسانیت ذاتی‌مان است.»

فهرست مطالب کتاب

سپاس و قدردانی
مقدمه
بخش اول
1: کتاب‌درمانی چیست؟
2: چه می‌شود اگر خودتان امتحان کنید؟
3: نحوه‌ی عملکرد کتاب‌درمانی
4 کتاب‌های داستانی
5:کتاب‌های غیرداستانی
6: کتاب‌های خودیاری‌
7: شعر
8: بیشترین بهره‌برداری از خوانده‌ها
9: گسترش یک طرح مطالعاتی شخصی
10: گسترش یک گروه مطالعاتی
11: مشکلات و نحوه‌ی رفع آنها
بخش دوم: نمونه‌ی طرح‌های مطالعاتی
زندگی خود را فریاد بزنید
خلاقیت
سادگی
غلبه بر یک بیماری مزمن
اعتیاد و بهبودی
بیماری روانی
خنده داروی خوبی است
مادرانگی
پدرانگی
موضوعات خانوادگی
او (مؤنث) گفت
او (مذکر) گفت
داستان عاشقانه
ترس
فشار روانی
گناه و شرم
زندگی در زمان حال
خشم
دنیای بزرگی است
دوستی‌های بین مردان
دوستی‌های بین زنان
مجرد زیستن
ازدواج
جدایی و طلاق
عزت نفس
کشف مأموریت در زندگی
رؤیاها می‌توانند تحقق یابند
غلبه بر موانع
مردان متشخص
زنان مستحکم
سالخوردگی
مرگ و مردن
مسیر ناپیموده
همراهان خجسته
خواننده‌ی عزیز!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی
نویسنده
مترجممهدی وهابی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-6463-73-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
50500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواندن درمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواندن درمانی

برای دریافت کتاب خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.