معرفی و دانلود کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم

عکس جلد کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم

کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم اثر دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین است که به مسائل مهمی مانند اضطراب، خشم، افسردگی، اهمال‌کاری، بدخوابی، سوگواری و اعتیاد می‌پردازد. نویسندگان در این کتاب ابتدا مشکل را بررسی می‌کنند و سپس راه‌حل‌هایی برای درمان آن ارائه می‌دهند.

درباره‌ی کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم

همه‌ی ما می‌دانیم که برای یک زندگی بهتر باید ورزش کنیم، غذاهای مفید بخوریم، استرس کمتری داشته باشیم، بهتر بخوابیم و الکل و سیگار و دیگر مواد مخدر را مصرف نکنیم. اما چه می‌شود که این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیریم و به‌سادگی از آن‌ها می‌‌گذریم؟ برای مثال فرض کنید که شما چوبی جادویی را در دست داشته باشید؛ اما هیچ‌گاه از آن استفاده نکنید. پس آن چوب جادویی چه کاربردی دارد؟ چرا شما از آن چوب جادویی استفاده نمی‌کنید تا به اهداف خود برسید؟ یا چه فایده‌ای دارد اگر به دکتر مراجعه کنید و به توصیه‌‌هایش عمل نکنید؟ نام یک قرص را بدانید و مطمئن باشید که با خوردن آن بهتر می‌شوید؛ اما هیچ‌وقت آن را نخورید. چه عاملی باعث می‌شود که چنین رفتاری داشته باشیم؟

عوامل زیادی در بی‌توجهی ما نسبت‌به زندگی و سلامتی‌مان مؤثر هستند. افسردگی، اضطراب، اهمال‌کاری، از دست دادن عزیزان، بی‌خوابی و خشم عواملی هستند که برای سلامتی ما مضرند و باعث می‌شوند تن‌درستی خود را نادیده بگیریم. دیوید سوبل (David S. Sobel) و رابرت اورنشتاین (Robert Ornstein) در کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم (The Healthy Mind, Healthy Body Handbook ) علاوه بر این موارد، به کنترل اعتیاد و عادت‌های بد نیز می‌پردازند.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که هر بار در هنگام مراجعه به پزشک از او می‌شنوید که «بیماری شما عصبی است و نباید استرس و اضطراب داشته باشید.» درک می‌کنید که ریشه‌ی بسیاری از امراض با اعصاب ارتباط دارد. بسیاری از افرادی که به اختلال خودبیمارانگاری مبتلا هستند نیز فقط باید ذهنیت خود را تغییر دهند. خواندن کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد و... . خواندن چنین کتابی از دو دکتر و روان‌شناس باتجربه و متخصص به نام‌های دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین، بی‌تردید حال روحی شما را بهتر می‌کند.

جلد دوم کتاب خودت به داد خودت برس نیز مانند جلد اول شامل قسمت‌هایی است که مطالعه‌ی کتاب را برای شما سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید این راهنمای مفید را بخوانید، به چاپ انتشارات لیوسا مراجعه کنید که فرید قاهری و مجید صفاری‌نیا آن را ترجمه کرده‌اند.

کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، سوگواری، خشم، اعتیاد، اهمال‌کاری و بی‌خوابی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم را مطالعه کنید. البته نویسندگان تأکید دارند که خواندن این کتاب مسئله‌ی شما را حل نمی‌کند و اگر مشکلی جدی دارید، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

با دیوید سوبل و رابرت اورنشتاین بیشتر آشنا شویم

دیوید سوبل استاد دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و مدیر سابق بخش آموزش بیمار و ارتقای سلامت در گروه پزشکی پرمننت است. او یکی از افرادی است که در سلامت عمومی جامعه نقشی به‌سزا داشته و در بیش از 200 برنامه‌ی تلویزیونی در شبکه‌های سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی حضور به هم رسانده. سازمان‌های مختلفی مانند سازمان بهداشت جهانی، مؤسسه‌ی ملی بهداشت، ان‌اچ‌اس، انجمن پزشکی رفتاری و... از او برای سخنرانی دعوت کرده‌اند. کتاب‌های او عموماً درباره‌ی موضوعاتی مانند سلامت روان جامعه هستند، کتاب‌هایی مانند: «زندگی سالم با درد مزمن»، «زندگی سالم با شرایط مزمن»، «لذت‌های سالم» و «مغز شفابخش».

رابرت اورنشتاین زاده‌ی 1942 و درگذشته در سال 2018، روانشناس، محقق و نویسنده‌ی آمریکایی است. او در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو و دانشگاه استنفورد تدریس می‌کرد و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی مطالعات دانش انسانی (ISHK) بود. وی مدرک لیسانس روان‌شناسی خود را از کالج کوئینز گرفت و در سال 1968، موفق به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه استنفورد شد. او یکی از افرادی است که سنت‌های فرهنگی شرق را با روان‌شناسی پیوند زد و تصوف مدرن ادریس شاه را در میان مردم رواج داد. «روانشناسی آگاهی»، «تکامل آگاهی» و «خدا 4.0» سه کتاب مهم او هستند.

در بخشی از کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم می‌خوانیم

احتمالات، تردید و بلاتکلیفی‌ها می‌توانند به آسانی تبدیل به اضطراب شوند. موقعیت‌های مبهم و پیش‌بینی‌ناپذیر که انسان نمی‌داند در آنها دقیقاً چه کاری باید بکند، بسیار اضطراب‌زا هستند. این شرایط باعث به صدا درآمدن ممتد زنگ خطر در ذهن و بدن ما می‌شوند. نگرانی‌ها، غر زدن‌ها و اگرها ( اگر این اتفاق بیفتد، چه می‌شود) ما را در حالتی تدافعی گیر می‌اندازند. دانستن علت نگرانی باعث می‌شود کمتر بترسیم.

دانستن اینکه چه عاملی موجب نگرانی ما شده، ترس و دلهره‌مان را به مراتب کاهش می‌دهد. در یک آزمایش تجربی کلاسیک، روانشناسان به دو گروه موش آزمایشگاهی شوک الکتریکی دادند. به گروه اول پیش از ایجاد هر شوک به‌وسیله‌ی یک زنگ هشدار داده می‌شد. همه موش‌ها دچار اضطراب و بی‌قراری شدند، اما گروهی که از دریافت شوک اطلاعی نداشتند دچار مشکلات بیشتری شدند. یعنی حتی تأثیر شوک الکتریکی بر روی بدن، وقتی زمان یا پیش‌بینی آن مشخص باشد، کمتر است.

بررسی‌های بیمارستانی نشان داده است وقتی عمل جراحی یا طرح درمان به طور واضح و کامل برای بیمار توضیح داده می‌شود، میزان استرس و تنش در او کاهش می‌یابد. پس بکوشید اطلاعات خود را تکمیل کنید. وقتی خودتان را مضطرب و نگران می‌یابید، به دنبال علت ایجاد این نگرانی بگردید. یافتن علت و ریشه، باعث کاهش تنش و اضطراب خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- اضطراب
چگونه بر اضطراب بیش از حد، وحشت و ترس‌های کاذب (فوبیاها) غلبه کنیم؟
فصل 2 - افسردگی
چگونه افسردگی و خُلقِ بد را بهبود ببخشیم؟
فصل 3 - خشم
چگونه خشم خود را مدیریت کنیم؟
فصل 4 - محدودیت زمان
چگونه زمان را مدیریت، و با اهمال‌کاری خود مقابله کنیم.
فصل 5 - بهتر بخوابید
چگونه بی‌خوابی و مشکلات مربوط به خواب را درمان کنیم؟
فصل 6 - سوگواری
چگونه با سوگواریِ از دست دادن عزیزان و سوانح تکان‌دهنده کنار بیاییم؟
فصل 7 - اعتیاد
چگونه اعتیاد و عادت‌های بد را کنترل کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم
نویسنده،
مترجممجید صفاری نیا، فرید قاهری
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-340-278-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم

برای دریافت کتاب خودت به داد خودت برس - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.