معرفی و دانلود کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

عکس جلد کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد نوشته‌ی دیوید جی. لیبرمن، به شما یاد می‌دهد که چطور بر خود تسلط بیابید و افکار و راه‌های زندگیتان را در مسیری مطمئن و بدون اضطراب و استرس جهت دهید.

چگونه در دنیای آشفته و پردغدغه ی امروزی از آرامش و رضایت واقعی برخوردار شویم؟

پیشرفت تکنولوژی موجب راحتی و امنیت روزافزون زندگی همه‌ی انسان‌ها شده و فرصت‌ها و فواید زیادی را برای شما فراهم کرده است.

با توجه به افزایش میزان فرصت‌ها و راحتی، انتظار می‌رود انسان‌ها سعادتمندتر از گذشته و از زندگی‌شان خشنودتر باشند؛ اما واقعیت چیز دیگری است! پیش‌رو داشتن گزینه‌های بیشتر به جای این‌که احساس اختیار، تسلط و سعادت بیشتری به شما ببخشد، شما را درمانده‌تر می‌کند.

بر اساس تحقیقات اخیر از هر چهار شهروند امریکایی یک نفر از بیماری روانی رنج می‌برد. کارخانه‌های داروسازی بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا تولیدات خود را با میزان تقاضای داروهای ضد‌ افسردگی، ضد اضطراب و آرام‌بخش هماهنگ سازند. هر ساله ده‌ها میلیون نسخه در این رابطه از سوی پزشکان تجویز می‌شود.

اما از قرار معلوم این‌ها جوابگو نیست! بسیاری از انسان‌ها زندگی را عذاب‌آور می‌دانند. هر روز هشتاد نفر از مردم آمریکا در اثر خودکشی از دنیا می‌روند و بیش از 1900 آمریکایی در اثر خودزنی به سمت بیمارستان‌ها راهی می‌شوند. هم اکنون باید از خود بپرسید چرا دچار درد و اندوه شدید؟

کتاب وقتی خدا ‌درمانگر تو باشد (If god were your therapist)، با استفاده از بینشی اصولی و پایدار و روش‌های روانشناسی، دیدگاهی عمیق درباره‌ی ماهیت بشر به شما ارائه می‌دهد و شما را روشن می‌کند که چگونه برخلاف فرصت‌هایی که امروز در دست دارید، تسلط نداشتن بر خود منجر به انتخاب موارد نادرستی خواهد شد که نتیجه‌ی آن شکل‌گیری احساسات منفی و عادات مخرب می‌شود.

دیوید جی. لیبرمن را بیشتر بشناسیم:

دکتر دیوید جی. لیبرمن (David J Lieberman)، در رشته‌ی روانشناسی فوق تخصص دارد و موسس تجزیه و تحلیل فعالانه اعصاب است. روش‌های شگفت‌انگیز منجر به پیشرفت در بخش‌های مختلف شده و از سوی دولت‌ها، سازمان‌های اداری و شرکت‌های تجاری معتبر در بیشتر از بیست و پنج کشور جهان، بهره‌گیری شده است.

در بخشی از کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد می‌خوانیم:

سه نیروی درونی در بشر وجود دارد که اغلب با هم در جدال هستند: خواهشِ تن، منیّت و وجدان. به طور خلاصه، تن می‌خواهد آنچه احساسخوبی ایجاد می‌کند (لذت‌بخش است) را انجام دهد؛ منیّت می‌خواهد آنچه خوب جلوه می‌کند را انجام دهد؛ و وجدان می‌خواهد آنچه حقیقتاً خوب است را انجام دهد. در ابتدای صبح که صدای زنگ ساعت بلند می‌شود، این سه نیرو با هم به نبرد می‌پردازند. اگر صدای زنگ را قطع کنیم تا بیشتر بخوابیم، حدس می‌زنید کدام‌ یک از این سه، پیروز میدان است؟

سهل‌انگاری و راحت‌طلبی برخاسته از خواهش تن است. نمونه‌هایی از افراط در این نیرو، پرخوری و پرخوابی است؛ در واقع، انجام دادن کاری که می‌دانیم نباید انجام دهیم یا انجام ندادن کاری که می‌دانیم باید انجام دهیم، فقط به خاطر احساس راحتی و لذت، ناشی از وسوسه و خواهش تن است. اصولاً تن می‌خواهد از هر قید و بندی رها باشد.

اعمال ناشی از منیّت گستره‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد؛ از ساختن لطیفه یا شایعه‌ای که باعث بدنامی و بی‌آبرویی شخص دیگری می‌شود، تا خریدن کالاهایی که خارج از توان مالی ما است تا بدین‌وسیله اشخاصی که حتی دوستشان نداریم را تحت‌تأثیر قرار دهیم. وقتی تحت فرمان منیّت قرار بگیریم دست به کارهایی می‌زنیم که باور داریم تصویر خوبی از ما منعکس می‌کنند. تصمیم‌ها و اعمالی که بر اساس منیّت صورت گیرد برای خوب جلوه دادن ما است، نه این که کار خوب و درست را انجام دهیم.

اگر نتوانیم بر خودمان مسلط باشیم و تسلیم لذت‌های آنی و زودگذر شویم یا تلاش کنیم تصویری دروغین از خود منعکس سازیم، از خودمان خشمگین می‌شویم و از درون احساس خالی بودن می‌کنیم. برای جبران این احساس گناه و ناتوانی، منیّت وارد میدان می‌شود و خودبین و خودخواه می‌شویم. در نتیجه، تنگ‌نظر می‌شویم و بیش از هر چیز، خودمان را می‌بینیم؛ این موجب می‌شود که حساس‌تر و متزلزل‌تر شویم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
بخش اول: حقیقتی درباره‌ی واقعیت
فصل اول: نظری اجمالی بر واقعیت
فصل دوم: تغییر دیدگاه
فصل سوم: سنگین کردن کفه‌ی ترازو به نفع اختیار
بخش دوم: فراتر از طبیعت بشری
فصل چهارم: نیروی خودپذیری
فصل پنجم: سرمنشاء
فصل ششم: از زندگی خود بهره ببرید
بخش سوم: کرهایی احساسی
فصل هفتم: از حقیقت نمی‌توان گریخت
فصل هشتم: تأثیر عزت‌نفس
فصل نهم: قدرت اراده
فصل دهم: جبران گناه
بخش چهارم: روابط خود را بازسازی کنیم
فصل یازدهم: چگونه عشق بورزیم و عشق جلب کنیم
فصل دوازدهم: آدم‌های بدقلق و دردسرساز: راه‌حل، نه مشکل
فصل سیزدهم بازگشت به آینده
بخش پنجم: دستیابی به قدرت مطلق
فصل چهاردهم چشمه‌ی خوشبختی
فصل پانزدهم: بگذاریم خدا روزمان را خلق کند
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد
نویسنده
مترجمامیرحسن مکی
ناشر چاپیانتشارات آریا گهر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-600-7632-12-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

زهرا عبدی
۱۳۹۹/۲/۴
بدون شک یکی از بهترین کتابهاییست که در مورد خودشناسی و بهبود کیفیت زندگی خوندم. از اینکه کتابراه این کتاب رو رایگان گذاشت بی‌نهایت سپاسگزارم. گرچه ارزش مطالب این کتاب قابل قیاس با هیچ پولی نیست. به بسیاری از دوستانم این کتاب رو معرفی کردم و قویا به تمامی کسانی که به دنبال به باشی زندگی خودشون هستن خوندن این کتاب و تامل درمورد مفاهیمش رو توصیه میکنم. البته از کسانی که در این حوزه بیگانه هستن توقع نمیره که مطالب براشون قابل درک و هضم باشه.
Arash Akhbari
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
این کتاب یکی از بدترین کتابهایی بود که در زمینه خودشناسی مطالعه کردم. مطالب از هم گسیخته، کاملا ظاهری و کلی، شبیه پندنامه بود تا کتابی که از یک متخصص روانشناسی منتشر شده!. مترجم که به اندازه خود کتاب پاورقی (نظریات شخصی) داده که غالبا با موضوع پاراگراف مربوطه هیچ ربطی نداره.
این قسم مطالب رو هر و
انسان عاقلی میدونه. مرور این پندها هیچ چیزی رو تغییر نمیده. موضوعات خودشناسی بایستی بشکلی عمیق گسترده تشریح بشه.
سید محمد رضا یوسفی
۱۳۹۹/۳/۵
از آقای امیر حسن مکی به خاطر ترجمه روان و سلیس تشکر می‌کنم و اما کتاب... وقتی کتاب را شروع کردم می‌خواستم نکات مهم آن را یادداشت کنم اما بعد از خواندن چند صفحه متوجه شدم که نویسنده هیچ جمله‌ی بیهوده‌ای را در این کتاب نگنجانده است و تمامی جملات کتاب با ارزش است کتاب ارزشمندی که تصمیم گرفتم ماهی یکبار آنرا بخوانم تا جمله به جمله آن ملکه ذهنم شود
خواندن این کتاب را به دوستانم توصیه می‌کنم
Farhad Ghobadi
۱۳۹۹/۲/۷
خیلی مفید بود مخصوصا اون قسمت کتاب برا من قابل توجه بود که کل ادما و واکنش ما هارو به سه قسمت فرمانبردار، متکبر و اجتناب کننده تقسیم کرده بود حتی اگه یه جمله به توانایی و شعور ادم اضافه بشه خیلی کمک کننده هست خیلی ممنون از کتابراه و مترجم محترم بابت رایگان کردن کتاب اخر هفته‌ی پیش خواهشا اگر امکانش هست کتاب‌های بیشتری از این نویسنده رو رایگان در اختیارمون بگزارید با تشکر🥰😍🌹🙏
مجید Tav
۱۳۹۹/۲/۴
بنظرم کتاب خیلی خوبیه و در زمینه شکرگزاری و اختیار خیلی زیبا ورود پیدا می‌کنه و ذهنیت زیبایی میسازه و کمک می‌کنه درک بهتری از زندگی داشته باشیم، اگر کتابی بتونه فقط یک خط درس زندگی بده و ذره‌ای درک و فهم ما را ارتقاء ببخشه، حتما با ارزشه،،، 🙏💙🆙
A.H Salarnia
۱۳۹۹/۴/۱۸
یک دوره‌ی کامل مثبت اندیشی و ایمانه توصیه میکنم حتما حتما حتما بخونید مخصوصا اون جاهایی که راجع به منیت‌ها صحبت میکنه مثلا اینکه چرا وقتی یه نفر حرف بدی بهمون میزنه ناراحت میشیم... میگه ماها ناراحت میشیم چون یک شک‌هایی ته ذهنمون به خودمون داریم و حرف اون یارو یه جورایی حرف توی ذهن خودمونه... به خاطر همین سریع گارد میگیریم... باید خودمونو صیقل بدیم
مهدیس تابع امام
۱۳۹۹/۲/۲۳
این کتاب شمارو مجبور به تفکر و تامل در نوشته‌ها، مثال‌ها و قوانین میکنه: ) آنقدر زیبا از خالق زیبایمان توصیفاتی آورده است که سعی میکنید با دقت و به آرامی جملاتش رو بخونید که مبادا کلمه‌ای جا افتاده باشه و شما اون را درک نکرده باشید... جان کلام اینکه باید خواند، درک کرد، لذت برد و متوجه زمان نشد... ☺️
mehrdad javadi
۱۴۰۲/۱/۸
من با این کتاب شیفته نویسنده آن آقای دکتر لیبرمن شدم و بقیه کتاب‌های ایشان را دنبال کردم. برخلاف عنوان کتاب، کتاب اصل زمینه مذهبی ندارد. بسیار راهنمای خوبی برای زندگی است و با نگاه اصیل و ژرف خود، نکات بسیار زنده و موثری را ارائه می‌کند. ممنون بابت ترجمه خوب و ارائه در کتابراه.
اهورا میرزایی
۱۴۰۱/۶/۲۶
کتاب خوب و فوق العاده‌ای هست واسه افرادی که مسئولیت زندگی خودشون رو پذیرفته باشند این کتاب خیلی راحت مجذوبت می‌کنه و دوست داری تا آخر بخونیش با مثال‌های قشنگی که میزنه خوب مطلب رو تو ذهنت جا میندازه پیشنهاد میکنم حتما بخونید من که عاشق نویسندش شدم
Sheyda Soleimani
۱۳۹۹/۵/۱۴
این کتاب توی دنیای امروزی که همه به نحوی درگیر مشکلات روزمره شدیم خیلی مفید است. بنظرم این کتاب‌ی راهنمای خیلی خوبیه که تو با وجود مشکلات زندگی بتونی با دنیای ماورا و اون آرامشی که اونجا وجود داره ارتباط برقرار کنی و در کنار اون آرامش بتونی مشکلاتتو حل کنی
مجید حسنی
۱۳۹۹/۳/۹
پیشنهاد میکنم این کتاب رو دو بار بخوانید نکاتی بسیار ارزشمند از مسائل روانشناختی در این کتاب وجود داره. بهترین فایده این کتاب تغییر دیدگاه خواننده هست بدون شعار و ارائه تمرین‌های معمول و از این دست مطالب با نگاهی متفاوت انسان رو به آرامش دعوت میکنه
آرزو سادات شبیری
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
با سلام خدمت دوستان، کتاب بسیار مفیدی است در زمینه خودیاری و مطالبش برای من کاملا مفهوم و قابل درک بود بدین جهت که من قبلا تعداد زیادی از کتابهای وین دایر رو مطالعه کرده بودم، باعث شد این کتاب رو کاملا متوجه بشم
شادی مرتضی پور
۱۴۰۰/۱/۱
محتویات کتاب مثل کتاب‌های درسی بود مباحث خیلی سنگین بود واقعا متن اصلا روان نبود فقط خوندم تا تمومش کنم درحالی ک برخلاف اسم کتاب ک جلبم کرد محتویاتش خیلی سنگین بود اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
سروش میرزائیان خمسه
۱۳۹۹/۲/۱۵
با سلام و احترام؛ این کتاب لطف پروردگار به بنده بود و هست. از تمامی کائنات، کتابراه، نویسنده محترم و حتی شما خواننده محترمِ نظرم، صمیمانه سپاسگزارم. این کتاب برکت بزرگی هست. با آرزوی شکوفایی نور درون.
sepideh Sophey
۱۳۹۹/۲/۶
کتاب خوبی بود بیشتر مطالبش رو قبلا خونده بودم و این مطالب یه چیز کلی بود از هر موضوعی یه مطلب کوتاه آورده شده بود. بیشتر شبیه مقاله و تحقیق و پایان نامه بود. ولی به هر حال خوب بود.
مشاهده همه نظرات 127

راهنمای مطالعه کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد

برای دریافت کتاب وقتی خدا درمانگر تو باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.