معرفی و دانلود کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

عکس جلد کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، کتاب مصوری جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبین کودک و نوجوان است که توسط فرهاد حسن زاده نوشته شده. این نویسنده و طنزپرداز مشهور ایرانی، در این کتابِ بامزه، 17 داستان را از زبان خرگوشی که توسط یک شیر شکار شده تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

فرهاد حسن زاده را می‌توان یکی از موفق‌ترین روزنامه‌نگاران و نویسندگان ایرانیِ ادبیات کودک و نوجوان در سال‌های اخیر دانست. او که در سال 1341 در شهر آبادان متولد شده و نوشتن را از دوران نوجوانی آغاز کرده، مسئول صفحه‌های ادبیات و طنز در هفته‌نامه‌ی دوچرخه است و به‌ همین‌ علت آشنایی زیادی با طنز کودک و نوجوان دارد. کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، آخرین اثر طنز این نویسنده است و فریناز سلیمانی تصویرگری آن را برعهده داشته.

کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش را می‌توان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه دانست که با یک «داستان قاب» به هم مرتبط شده‌اند. این داستان قاب، این‌گونه آغاز می‌شود که خانم‌خرگوشه که معلم ادبیات مدرسه‌ای در جنگلستون است، در دام یک شیر بازنشسته می‌افتد و برای نجات خود مجبور می‌شود برای شیر داستان‌های متعددی تعریف کند. شباهت این داستان قاب با داستان شهرزاد در کتاب هزار و یک شب، کاملاً مشهود است و حتی در عنوان انتخاب‌شده توسط فرهاد حسن زاده نیز دیده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

تمام داستان‌های کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، در جنگلستون رخ می‌دهند و فرهاد حسن زاده به‌ خوبی توانسته است فضای طنزآلود و بامزه‌ای به آنها بدهد. از طرف دیگر، یکی از بامزه‌ترین ویژگی‌های این کتاب (و دیگر کتاب‌های فرهاد حسن زاده، از جمله کتاب «روزنامه سقفی همشاگردی»)، «کلمه‌سازی»ای‌ است که این طنزپرداز از آن بهره برده است؛ برای مثال، در یکی از داستان‌های کتاب که ما با یک پلنگ دارای 99 خال مواجه هستیم، اهالی جنگلستون او را «پلنگ خوشخال» می‌نامند و در مواجهه با او می‌گویند: «چه باحال! چه باخال!»

این نویسنده، در داستان‌های کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، که می‌توان آن‌ها را داستان‌هایی تمثیلی دانست، مضامینی امروزی را مورد بررسی قرار داده و تأکید بیش‌ از حد افراد بر تکنولوژی‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نقد کرده است. از نظر فرهاد حسن زاده، این فناوری‌های جدید، جای ارتباط واقعی بین افراد را گرفته‌اند و باعث شده‌اند افراد در عین نزدیکی به یکدیگر، از حال‌ و روز حقیقیِ خود بی‌خبر باشند.

این کتاب، توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش، کودکان و نوجوانانی هستند که به داستان‌های طنز علاقه دارند و می‌خواهند برای مدت کوتاهی هم که شده، از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی جدا شوند.

در بخشی از کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش می‌خوانیم

روزی روزگاری در جنگلستون، پلنگِ خال‌خالی خیلی باحالی زندگی می‌کرد. روی پوست پلنگ قصه‌ی ما ۹۹تا خال بود و هر کس او را می‌دید می‌گفت: «وااااای! چه باحال! چه باخال! چه باحال و چه باخال!»

پلنگ خال‌خالی خیلی به خودش افتخار می‌کرد که ٩٩تا خال دارد. خیلی هم به خودش می‌نازید که توی جنگل به «پلنگِ خوشخال» معروف شده است.

همسرش، پلنگ زرد کم‌رنگ، روزی ٩٩ بار دورش می‌چرخید و اسپند دود می‌کرد و می‌گفت: «الهی به قربان خال‌هایت بروم خوشخال‌خان.»

پسرش که حتی یک خال هم نداشت و کمی هم خُل بود، می‌گفت: «من به داشتن چنین پدر خوشخالی افتخار می‌کنم.»

پلنگ خوشخال با لبخندی خوشمزه می‌گفت: «شما لطف دارید. هدف‌ ما جلب‌ رضایت شماست.»

خوشخال‌خان هر روز ساعت‌ها جلوی آینه می‌ایستاد و به خال‌هایش زل می‌زد و آن‌ها را سرشماری می‌کرد.

تا اینکه یک روز...

تا اینکه یک روز...

فهرست مطالب کتاب

پیش‌غذا
غذای اصلی
پلنگ خوشخال و پلنگ خوشحال
ماری که مارپیچ شد
کارت ویزیتی برای شیر اعظم
نیستوگرافی و هیستوگرافی
بازی با دم شیر
روباهی که شیرفهم شد
گوگولی گوگول!
نقشه‌ی فاضلابی
سمفونی شکار و شکم و شام
مواظب صدای شکمتان باشید
چوب دراز دورگیر خویش‌انداز
قصه‌ی چاهی که هی چاق‌تر می‌شد
لاغری در سه‌سوت بدون درد و خون‌ریزی
نرمک نرمک، آهسته آهسته
جیک‌وپیک در غربت
عملیات خرس‌ربایی در روز روشن
شب فراموش‌نشدنی شیر و خرگوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-622-2743-09-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش

برای دریافت کتاب خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری پوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.