معرفی و دانلود کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو

عکس جلد کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو

کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو اثر رنه گوسینی و ژان ژاک سامپه، درباره‌ی پسربچه‌ی بازیگوشی است که همیشه خود و اطرافیانش را به دردسر می‌اندازد. این مجموعه‌ی جذاب در سراسر دنیا طرفدارن بسیاری دارد و امروزه یکی از آثار کلاسیک ادبیات کودک محسوب می‌شود.

موضوع کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو چیست؟

نیکولا بسیار خوشحال است چون مدارس تعطیل شده و قصد دارند مثل هر سال خانوادگی به سفر بروند اما برخلاف همیشه به جای خواسته‌ی مامان، بابای نیکولا حرف خود را به کرسی می‌نشاند و به سمت جنوب می‌روند. نیکولا هم شرح اتفاقات تابستانی را در کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو (Nicholas on Holiday) برای‌تان شرح می‌دهد.

شخصیت اصلی داستان در مدتی کوتاه دوستان زیادی پیدا می‌کند و با همراهی خانواده‌اش کلی ماجرا و اتفاق عجیب و خنده‌دار رقم می‌زند تا این‌که به خاطر اردوی تابستانی مجبور می‌شوند بازگردند و... .

درباره‌ی مجموعه‌ی نیکولا کوچولو:

رنه گوسینی (Rene Goscinny) و ژان ژاک سامپه (Jean Jacques Sempe) با همکاری یکدیگر مجموعه‌ی جذاب و خواندنی‌ای را خلق کرده‌اند و اتفاقات بامزه‌ای را روایت می‌کنند که برای پسر بچه‌ای به نام نیکولا رخ می‌دهد. جذابیت کتاب‌های مجموعه‌ی نیکولا کوچولو، لحن شوخ و همینطور اهمیت شخصیت‌های فرعی داستان‌ها است.

کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو مناسب چه کسانی است؟

ماجراهای نیکولا کوچولو اثری به یادماندنی است که در گروه کلاسیک‌های ادبیات کودک و نوجوان قرار دارد؛ بنابراین بیشتر از گروه سنی دیگری، این کتاب برای کودکان دبستانی و نوجوانان مناسب است اما بزرگسالان نیز می‌توانند از داستان‌های خاطره‌انگیز و بامزه‌ی آن لذت ببرند.

با رنه گوسینی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده در سال 1926 متولد شد. خانواده او به دلیل اصالت یهودی مجبور شدند از لهستان به پاریس مهاجرت کنند. زمانی که رنه تنها دو سال داشت آن‌ها به آرژانتین رفتند و او در بوئنوس آیرس کودکی شادی را گذراند و از همان ایام به خواندن داستان‌های مصور علاقه داشت.

یک سال بعد از این‌که رنه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد پدرش فوت کرد و او مدتی به عنوان دستیار حسابدار مشغول به کار شد اما نتوانست مدت زیادی در آن دوام بیاورد و به تصویرگری روی آورد. رنه در زمان جنگ جهانی دوم به فرانسه رفت و به ارتش کشورش پیوست و تلاش می‌کرد از استعداد تصویرگری خود در این مسیر استفاده کند. او پس از پایان جنگ جهانی دوم آثار بسیار به یادماندنی‌ای خلق کرد که از میان آن‌ها می‌توان به ماجراهای استریکس، لوک خوش شانس و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو می‌خوانیم:

آقای لانترنو به مامان گفت: «نترسید خانم، شما یه دریانورد قدیمی تو این کشتی دارین!»

بابا پرسید: «شما دریانورد بودین؟»

آقای لانترنو گفت: «نه، اما تو خونه‌مون، روی شومینه، یه کشتی تو یه بطری دارم!» این حرف خنده‌ای شدید و یک ضربه محکم روی کمر بابا رو به دنبال خودش داشت.

رییس کشتی بادبان‌ها رو نکشید چون کشتی بادبان نداشت. یه موتور داشت که پت پت پت می‌کرد و بوی اتوبوسی رو می‌داد که از جلو خونه‌مون رد می‌شد. از بندر خارج شدیم و موج‌های کوچیک تو دریا بود و کشتی تکون می‌خورد، خیلی باحال بود.

بابا از رییس کشتی پرسید: «دریا آروم می‌مونه؟ طوفانی پیش رومون نیست؟»

آقای لانترنو زیر خنده زد. به بابا گفت: «می‌ترسید دریا زده بشید؟»

بابا گفت: «دریا زده؟ شوخیتون گرفته. من یه پام تو دریاست. شرط می‌بندم که شما قبل از من دریا زده می‌شین لانترنو!»

آقای لانترنو گفت: «قبول!» و محکم روی کمر بابا کوبید و بابا قیافه‌اش یه طوری شد که انگار می‌خواست محکم بکوبه تو صورت آقای لانترنو.

فهرست مطالب کتاب

باباست که تصمیم میگیرد
ساحل حال میده
مجلس گرم کن
جزیرۀ دِزامبرَن
ورزش
گلف مینیاتوری
فروشنده بازی کردیم
ما به خانه برگشتیم
باید منطقی بود
حرکت
شجاع باش!
شنا
نوک بوراسک
خواب بعد از ظهر
بازی شب
سوپ ماهی
کرپن ملاقاتی دارد
خاطرات تعطیلات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعطیلات نیکولا کوچولو
نویسنده،
مترجمبهاره قنادزاده یزدی
ناشر چاپینشر هیدیس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-953853-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو

Zeynab Farizad
۱۴۰۱/۵/۶
کتاب خیلی خوبی بود. من برای برادرزادم که پسری ۱۰ ساله اس خریدم و خوندم. خیلی دوست داشت. جالبه براتون بگم که این پسر ما علاقه‌ای به کتاب نداره ولی انقد این کتاب اونو جذب کرد که ازم پرسید چه برنامه ایه این کتاب رو داره توش. خلاصه که باعث علاقمند شدنشبه کتاب شد. البته نحوه خوانش خودمم بی تاثیر نبود😉
ناشناس ناشناس
۱۴۰۱/۲/۲
عالی بود تنها کتابی که تونست سفرهای خانوادگی رو به خنده دار‌ترین و البته دردسر بار‌ترین توضیح بده ممنون
shayan asadi
۱۴۰۰/۹/۲
کتاب خیلی عایی هست و من با این که ۱۴ سالمه از هیچ کتابی اینقدر خوشم نیامده بود
Farzane N
۱۴۰۰/۵/۱۳
پسرم خیلی این کتاب رو دوست داشت
وحیده رسولی
۱۴۰۲/۸/۱۵
واقعا با نمک عالی برای نوجوان‌ها
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو

برای دریافت کتاب تعطیلات نیکولا کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.