معرفی و دانلود کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی

عکس جلد کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی

کتاب خیانت همسران همان چیزی است که در روزهای سختِ کشف خیانت به آن نیاز دارید. میشل دی مایز، متخصص روابط بین‌فردی و زناشویی، با ارائه‌ی مثال‌های فراوان از تجربیاتِ افرادِ خیانت‌دیده و ارائه‌ی تمرینات عملی، شما را در گذر از این تروما همراهی می‌کند و قدرت لازم برای شروع دوباره را بهتان می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب خیانت همسران

زمانی که متوجه خیانت همسر خود می‌شوید، پیش از بروز حس ناراحتی و خشم، احساس می‌کنید فریب خورده‌اید، آن هم نه برای مدتی کوتاه؛ بلکه احساس می‌کنید همه‌چیز از ابتدا دروغ بوده. تا روزها پس از این تروما دنبال سرنخی برای علت شروع این ماجرا هستید، همه‌چیز را واکاوی می‌کنید که گناه خود را پیدا کنید. ولی دقیقاً در همان لحظات سخت نیاز دارید کسی به شما بگوید که هیچ کمبودی ندارید و هیچ تقصیری متوجه شما نیست. میشل دی مایز (Michelle D. Mays) تجربیاتِ خود را در کتاب خیانت همسران (The Aftermath of Betrayal) در اختیار کسانی می‌گذارد که همانند خود این طوفان را از سر گذرانده‌اند و یا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن هستند. با خواندن تجربیات افراد خیانت‌دیده در این کتاب، شاید کمی آسوده شوید و پس از تجربه‌ی احساسات گوناگون، بتوانید بر آن‌ها مسلط شوید.

کتاب خیانت همسران در سیزده فصل تدوین شده تا بتواند تمام جنبه‌های آسیب‌زای خیانت را بررسی کند. میشل دی مایز فروپاشی رابطه‌ی زناشویی را اولین پیامد خیانت معرفی می‌کند و به موشکافی آن در فصل اول می‌پردازد. زمانی که حقیقت کشف می‌شود، تمامِ چیزهای دیگر در زندگی زناشویی رنگ دروغ به خود می‌گیرند. گویی حقیقت همیشه چیز دیگری بوده، بدون آنکه شما از آن مطلع باشید. عدم شناخت نسبت به نزدیک‌ترین فرد زندگی‌تان، شما را به عدم اعتمادی شدید نسبت به همه‌چیز دچار می‌کند. نویسنده نقل‌قولی از مراجعش می‌آورد که ناباوری او را نسبت به خیانت همسرش نشان می‌دهد؛ چراکه آن‌ها رابطه‌ای صمیمانه و عاشقانه داشته‌اند. در چنین مواردی، روان‌شناس در پیِ بررسی تمام علل و عوامل برمی‌آید تا قضاوت یک‌جانبه‌ای نسبت به ماجرا نداشته باشد.

فصل دوم کتاب خیانت همسران به عوامل محافظتی فرد آسیب‌دیده در برابر فاجعه می‌پردازد. اولین سپر دفاعی در فردی که عزیزی را از دست داده یا متحمل خیانت شده، شوک و بی‌حسی است. گاه مغز این افراد اطلاعاتِ بیش‌ازحد دردناک را مخدوش و فراموش می‌کند. بسیاری از این افراد شوک را در بدن خود نیز حس می‌کنند و کارهای روزانه را بدون اینکه نسبت به آن آگاه باشند انجام می‌دهند. این سپر دفاعی در روزهای اول باعث می‌شود فرد بتواند دردِ زیاد را تحمل کند و دوام بیاورد. میشل دی مایز در پایانِ فصل تمرینی ارائه کرده تا خواننده تجربه‌ی خود را از دوران شوک مکتوب کند و این‌گونه نسبت به سپر دفاعی خود آگاه شود.

میشل دی مایز در کتاب خیانت همسران مواردی را که فرد در ماه‌های اول پس از کشف خیانت تجربه می‌کند برمی‌شمرد. برخی از آن‌ها عبارتند از: فراموشی، بی‌نظمی، اختلال تمرکز، اضطراب، افسردگی، خشم و... نویسنده پس از ریشه‌یابی خیانت و بررسی تمام احساساتی که پس از آن بروز می‌یابد، خواننده را از خلال تمرینات عملی و مفید، همراهی می‌کند تا طوفان را پشت سر بگذارد و به زندگی طبیعی خود بازگردد.

انتشارات برگ و باد این کتاب را چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب خیانت همسران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مورد خیانت واقع شده‌اید و یا می‌خواهید به فردی خیانت‌دیده کمک کنید، این کتاب را مطالعه کنید. همچنین علاقه‌مندان به کتب حوزه‌ی روان‌شناسیِ خانواده از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی می‌خوانیم

وقتی من با خیانت مواجه شدم، اول کاملاً در شوک بودم و حتی به‌سختی می‌توانستم خودم را بشناسم. زنی که قبلاً سرزنده و شاد بود اکنون عصبی، غمگین و مضطرب بود. این آدم غریبه مدام گریه می‌کرد، مثل یک دیو خشمگین، خسته و افسرده بود، نمی‌توانست روی هیچ کاری تمرکز کند و احساس ناامیدی می‌کرد. من به آینه نگاه کردم و با خودم گفتم: چه اتفاقی برای من افتاده است؟ چگونه من تبدیل به چنین شخصیتی شده‌ام؟

بر اثر خیانت ممکن است این احساس به شما دست دهد که تبدیل به یک انسان دیگر با جسم و عواطف متفاوتی شده‌اید، ناگهان دیگر خودتان را نمی‌شناسید. شما که قبلاً هرگز حملات هراس نداشتید، حالا هر روز آن را تجربه می کنید. شما که هرگز بر سر همسرتان فریاد نمی‌کشیدید، امروز با صدای بلند فریاد زدید و حال، احساس خشم و نفرتی به او دارید که هرگز نداشته‌اید. هرگز از سختی‌های زندگی عقب‌نشینی نمی‌کردید اما اکنون حتی قادر به انجام کارهای روزمره‌ی خود نیستید.

این تغییرات ناگهانی که در خود احساس می‌کنیم موجب احساس فقدان و اندوه در ما می‌شود، انگار که به‌نوعی خودِ واقعی‌مان را از دست داده‌ایم. ما نه‌تنها به‌خاطر از دست دادن کسی که فکر می‌کردیم شریک زندگی‌مان است، ناراحتیم، بلکه به‌خاطر از دست دادن خودمان نیز ناراحت هستیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: فروپاشی رابطه‌ی زناشویی
فصل دوم: عوامل محافظتی در برابر فاجعه
فصل سوم: چرخه‌ی تکرار
فصل چهارم: قطار احساسات
فصل پنجم: وصل کردن سرنخ‌ها
فصل ششم: رابطه‌ی سراسر دروغ
فصل هفتم: پشیمان و شرمگین
فصل هشتم: غریبه‌ای در آینه
فصل نهم: نادیده‌انگاری
فصل دهم: حس حماقت و نادانی
فصل یازدهم: من مقصرم؟
فصل دوازدهم: احساس تنهایی و فقدان
فصل سیزدهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی
نویسنده
مترجمحسین رستمی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-5875-99-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی

برای دریافت کتاب خیانت همسران: راهکارهای ترمیم رابطه‌ی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.