معرفی و دانلود کتاب خیره به خورشید: غلبه بر هراس از مرگ

عکس جلد کتاب خیره به خورشید: غلبه بر هراس از مرگ
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیره به خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیره به خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیره به خورشید: غلبه بر هراس از مرگ

چگونه با ترس از مرگ کنار بیاییم؟ اروین د. یالوم روان‌درمانگر و نویسنده توانمند آمریکایی در کتاب خیره به خورشید از ترس نهفته و آشکار همه انسان‌ها نسبت به مرگ نوشته است و توضیح می‌دهد که یک روان‌درمانگر چگونه در جهت رفع این حس می‌تواند به مراجعه‌کننده کمک کند. او مانند یک فرشته از شیاطینی که ما را احاطه کرده‌اند می‌نویسد. با مطالعه این کتاب پرفروش، خودتان و میزان نگرانی و هراس‌تان را نسبت به مقوله مرگ محک بزنید.

درباره کتاب خیره به خورشید:

چقدر راجع به منشاء به وجود آمدن نگرانی‌ها و اضطراب‌هایتان اطلاع دارید؟ آیا اطمینان دارید که هراس از مرگ در شما وجود ندارد؟ سوژه این کتاب یالوم مانند همیشه مراجعه‌کنندگان او هستند. وی متوجه می‌شود که حال بد بیشتر بیمارانش با مشکلات و نگرانی‌های مختلف، ریشه در ترس آنان از مردن دارد. یالوم پس از ریشه‌یابی این هراس در بیمارانش تلاش می‌کند تا با ارائه راهکارهایی، آرامش را جایگزین حال بد آنان کند.

کتاب حاضر رویکردی کاملا دلگرم کننده نسبت به مقوله ترس از مردن ارائه می‌دهد. اروین د. یالوم (Irvin D. Yalom) پس از سال‌ها تحقیق، کار و تجربه بیان می‌دارد که ترس از مرگ دلیل بسیاری از اضطراب‌های ما در زندگی است. اینطور احساسات درنتیجه اتفاقاتی دردناک اما بیدارکننده به وجود می‌آیند. مانند کابوس‌ها، از دست دادن‌ها (مرگ عزیز، از دست دادن کار یا خانه)، بیماری، ضربه روحی یا پا به سن گذاشتن.

یالوم در کتاب خیره به خورشید (Staring at the sun) می‌گوید زمانی که ما به هر نحوی با مرگ‌مان روبه‌رو می‌شویم، اولویت‌هایمان را تغییر می‌دهیم و به سراغ کارها و افرادی می‌رویم که بیشتر برایمان عزیز و مهم هستند. به عبارتی اشتیاق بیشتری نسبت به زیبایی‌های دنیا پیدا می‌کنیم و برای به دست آوردن حال خوب دست به کارهای جدید می‌زنیم.

نکوداشت‌های کتاب خیره به خورشید:

- یکی از بهترین درمان‌گران آمریکا ما را در یکی از چالش برانگیزترین مقوله‌های ترس، به روشی فوق‌العاده راهنمایی می‌کند. خواندن این کتاب برای همه سودمند خواهد بود. (هارولد کوشنر، نویسنده)

- کتاب خیره به خورشید، با نگاهی تجربی به عمیق‌ترین هراس ما، با ارائه راهکارهایی جدید، راه چگونگی رسیدن به آرامش را نشانمان می‌دهد. این کتاب تفکری عمیق است که از ما نمی‌خواهد هراس‌مان را از بین ببریم بلکه می‌خواهد به اندازه‌ای با درایت باشیم که با آن کنار بیاییم. (اندرو سالومون، نویسنده)

- اروین یالوم کتاب شجاعانه و هوشمندانه‌ای در مورد موضوعی ممنوعه نوشته است. شجاعت و بینش کمیاب او را می‌ستایم. (اریکا جونگ، نویسنده)

- برخلاف بسیاری از روان‌درمانگران، یالوم مانند یک رویا می‌نویسد. (آکسفورد تایمز)

- این ایده که اضطراب مواجهه با مرگ می‌تواند باعث بیداری در زندگی شود، به شدت تأثیرگذار است. (بوک‌سِلِر)

- کار یالوم تمرینی شگفت‌انگیز در داستان‌سرایی است. (نیویورک‌تایمز)

کتاب خیره به خورشید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ترس و هراسی به خصوص نسبت به مرگ دارید یا اگر ریشه نگرانی‌ها و اضطراب‌هایتان را نمی‌دانید، کتاب خیره به خورشید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با اروین د یالوم بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده، روان‌شناس و روان‌درمانگر آمریکایی است. یالوم متولد سال 1931 بوده و 90 سال دارد. او در سال 1956 در رشته پزشکی و در سال 1960 در رشته روان‌پزشکی فارغ‌التحصیل شد. و پس از گذراندن دوران سربازی در سال 1963 به عنوان استاد در دانشگاه استنفورد شروع به کار کرد. او در همین دانشگاه الگو روانشناسی اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد.

جالب است بدانید که از آثار یالوم در سراسر دنیا بیش از 5 میلیون نسخه به فروش رفته است. این نویسنده پرطرفدار در سال 2002 موفق به دریافت جایزه انجمن روان‌پزشکی آمریکا شد. از دیگر آثار معروف اروین یالوم می‌توان به «جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان درمانی»، «درمان شوپنهاور» و «مسئله‌ی اسپینوزا» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب خیره به خورشید:

- دیر یا زود او مجبور شد امید به گذشته‌ای بهتر را از دست بدهد.
- درد این است که وقتی دری را به روی آن می‌بندید، زنگ در دیگری را می‌زند.
- خودشناسی هدیه‌ای بی‌نظیر است، به با ارزشی زندگی. این همان چیزی است که از ما انسان می‌سازد.
- مرگ همه چیز است و هیچ نیست. همانند کرم‌هایى که به درون و بیرون مى‌خزند.
- بعضى‌ها از ترس بدهکار شدن به مرگ، از زندگى وام نمى‌گیرند.
- من یک انسانم پس هیچ چیز انسانى برایم عجیب نیست.

در بخشی از کتاب خیره به خورشید می‌خوانیم:

هرکس به نوعى از مرگ مى‌ترسد، براى بعضى این هراس مانند یک موزیک متن همواره به زندگى پیوند خورده و هر لحظه پخش مى‌شود و هر فعالیتى واکنش این فکر است که آن لحظه خاص هرگز تکرار نخواهد شد. حتى دیدن یک فیلم قدیمى هم براى آن کسى که نمى‌تواند از فکر اینکه تمام بازیگران آن فیلم اکنون مرده‌اند، خلاص شود، اندوه‌بار خواهد بود. براى عده‌اى دیگر صداى این هراس بلندتر و بى‌پرواتر است طورى که ساعت سه صبح آن‌ها را بیدار مى‌کند و به نفس‌نفس زدن مى‌اندازد و آنگاه آن‌ها با این فکر که مانند اطرافیانشان به زودى خواهند مرد، به ستوه مى‌آیند.

گروهى نیز پى در پى فکر مى‌کنند که مرگ آن‌ها را تهدید مى‌کند: تفنگى سرشان را هدف قرار داده، جوخه مرگ نازى‌ها، لوکوموتیوى که به سرعت به سویشان مى‌شتابد و سقوط از پل یا آسمان‌خراش. صحنه‌هاى مرگ اشکال واضحى دارند. یک نفر در تابوت حبس و سوراخ‌هاى بینى‌اش با خاک پر، ولى از دراز کشیدن در تاریکى ابدى آگاه است. دیگرى از اینکه معشوقش را نبیند، صدایش را نشنود و او را لمس نکند، هراسان است. عده‌اى هم از اینکه خودشان زیر زمین و دوستانشان بالا هستند، نگرانند. زیرا زندگى ادامه دارد و آن‌ها نمى‌دانند چه بلایى سر خانواده، دوستان و دنیایشان مى‌آید.

همه ما هر شب در خواب یا بعد از داروى بیهوشى، هوشیارى خود را از دست داده و طعم مرگ را مى‌چشیم. خواب و مرگ، یا همان مرگ و هیپنوز در واژگان یونان قرینه هستند. میلان کوندرا، رمان‌نویس هستى‌گراى چک‌اسلواکى معتقد است ما نیز از راه فراموشى طعم مرگ را مى‌چشیم. به گفته او «ترسناک‌ترین بُعد مرگ، فراموشى گذشته است نه فقدان آینده. در حقیقت فراموشى گونه‌اى از مرگ است که همواره در زندگى حضور دارد.» در بسیارى از انسان‌ها، اضطراب مرگ کاملاً مشهود و قابل تشخیص است و این بسیار آزاردهنده مى‌باشد. در حالى که در عده‌اى، نامحسوس و بین علائم دیگر پنهان بوده و نیاز به موشکافى دارد.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه و قدردانى
فصل اول: زخم مهلک
فصل دوم: تشخیص بیم مرگ
فصل سوم: تجربه تکان‌دهنده
فصل چهارم: نیروى باورها
فصل پنجم: غلبه بر هراس از مرگ به‌واسطه ارتباط
فصل ششم: آگاهى از مرگ: یک خاطره
فصل هفتم: توصیف هراس از مرگ: (نصیحتى به درمانگرها)
پس‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیره به خورشید: غلبه بر هراس از مرگ
نویسنده
مترجمهانیه عطایی
ناشر چاپیانتشارات مصدق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-6640-14-5
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیره به خورشید

سعید رجبی
۱۴۰۱/۱/۱۲
برای یک بار خواندن بد نبود اما بیشتر خاطره نویسی بود، بر خلاف کتابهای قبلی که از یالوم‌خونده بودم مثل نیچه گریست و درمان شوپنهاور که داستان جذابی داشتند و در حاشیه داستان مطالب روانشناسی هم بیان می‌شد.
معترض
۱۴۰۱/۷/۱۴
بی نظیر بود کتاب با تبیین زیبا از مرگ و اینکه اندیشه در مرگ چقدر میتواند زندگی انسان را متحول کند چالشی شگرف در روان انسان ایجاد میکند
محمد همایون
۱۴۰۳/۱/۱۲
فوق العاده موثر بود برای هراس از مرگ و در آمادن از عمیق‌ترین نقطه روان و واقعی دیدن واقعیت
مهرانگیز براهویی
۱۴۰۲/۱۰/۵
نوشته‌های یالوم درمان افسردگیست
شادی دلفانی
۱۴۰۱/۷/۵
شاهکار دیگری از اروین یالوم...
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب خیره به خورشید

برای دریافت کتاب خیره به خورشید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.