معرفی و دانلود کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

عکس جلد کتاب خیلی نزدیک خیلی دور
قیمت:
34500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیلی نزدیک خیلی دور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیلی نزدیک خیلی دور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

داستان اشک‌ها و لبخندهای دختری به نام «کالیفرنیا» که جز یک خاله‌ی عجیب‌وغریب کسی را در این دنیا ندارد. لیندا اربن در کتاب خیلی نزدیک خیلی دور روایتی جذاب و خیال‌انگیز را خلق کرده که با تنهایی، عشق، خیال و دوستی پیوند خورده است.

درباره‌ی کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

کالیفرنیا دختربچه‌ی تنهایی‌ست که پدر و مادرش را از دست داده و بعد از مدت‌ها این‌دست و آن‌دست شدن، دوباره بی‌سرپرست شده است. همین اتفاق هم باعث می‌شود او به خانه‌ی خاله مونیکا برود؛ آن هم درحالی‌که تابه‌حال او را ندیده و فقط می‌داند خاله مونیکا آدم عجیب‌وغریبی‌ست!

خاله مونیکا که حالا سرپرست رسمی کالیفرنیاست، برای آنکه از شرّ کنجکاوی‌ها و سروکله زدن با کالیفرنیا رها شود، از او خواسته تا درباره‌ی جد بزرگشان، النور، تحقیق کند. کسی که روزگاری به‌عنوان یکی از بهترین آدم‌ها برای ترویج آداب و رسوم مهم در شهر معروف بود.

دخترک کتاب خیلی نزدیک خیلی دور (Almost there and almost not) که هیچ سرگرمی‌ای جز این ندارد، شروع به تحقیق می‌کند، اما در این میان به حقیقتی جذاب، عجیب و البته بسیار هیجان‌انگیز می‌رسد. او می‌فهمد که النور چیزی جز یک روح نیست. اما این وسط یک مشکل وجود دارد. چراکه هر لحظه ممکن است النور خونسردی خودش را از دست بدهد و برای همیشه متلاشی شود. کالیفرنیا که از این ماجراجویی جذاب خیلی خوشحال است، تصمیم می‌گیرد با نامه‌نگاری، شرایط زندگی را هم برای خودش و هم برای جد بزرگ قابلِ‌تحمل‌تر کند.

اما خب، همه‌چیز همیشه به این خوبی و آسانی طی نمی‌شود و در داستانی که لیندا اربن (Linda Urban) خلق کرده نیز دقیقاً همینطور است. این بار کالیفرنیا وارد اتفاقات پیچیده‌ای می‌شود که زندگی‌اش را دگرگون می‌کند. اگر دوست دارید بدانید انتهای این ماجرای پیچیده و جذاب چه می‌شود، بهتر است با مثلث خاله مونیکا، النور و کالیفرنیا همراه شوید.

کتاب خیلی نزدیک خیلی دور به کوشش نشر کتاب کوله‌پشتی و با ترجمه‌ی بهنوش میربزرگی روان به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.

نکوداشت‌های کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

  • داستانی قوی درباره‌ی آشفتگی‌های عاطفی که با چاشنی فانتزی می‌آمیزد! (بی‌سی‌سی‌بی)
  • این کتاب روایت زندگی دختری است که با وجود واقعیات تلخ، در نهایت عشق را پیدا خواهد کرد. (پابلیشرز ویکلی)
  • لیندا اربن در این اثر به شکل کاملاً ماهرانه با تنهایی مبارزه می‌کند. او توانسته شخصیت‌هایی بی‌نظیر و قوی خلق کند. (نقد کتاب Kirkus)

کتاب خیلی نزدیک خیلی دور برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان‌های فانتزی و خیال‌انگیز مخاطبان این کتاب هستند.

با لیندا اربن بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان موردِتوجه در حوزه‌ی کودک و نوجوان لیندا اربن است که در میشیگان آمریکا به‌دنیا آمده. به گفته‌ی خود او تاکنون در هنرهای گوناگون مانند آواز خواندن، رقص باله و نوازندگی بخت‌آزمایی کرده، اما هیچ‌یک به اندازه‌ی داستان نوشتن نتوانسته پاسخگوی روح حساس او باشد.

اربن از دوران مدرسه به نوشتن داستان، شعر و نمایشنامه مشغول بوده و امروزه شخصیتی محبوب در میان نویسندگان کودک و نوجوان به شمار می‌آید.

در بخشی از کتاب خیلی نزدیک خیلی دور می‌خوانیم

شاید این تصویر اشتباه را به تو داده‌ام که خاله مونیکا مرده، ولی نه او زنده است. سقلمه‌هایش هم کاملاً حس می‌شوند، هرچند با دست چپش سقلمه می‌زند؛ چون دست راستش تا کتف توی گچ است و وبال گردنش شده است. خودش می‌گوید پایش به چیزی گیر کرده و روی پلۀ ایوان پشتی زمین خورده؛ اما جوری که داستان را تعریف می‌کند بعید می‌دانم کل داستان همین بوده باشد. بااین‌حال باید به او اعتماد کنم. چون او سگ ندارد و به همین علت منبع خارجی برای تأیید صحت ماجرا در دسترس نیست.

من با خاله مونیکا زندگی می‌کنم، چرا؟ چون مادرم، کسی که اسمم را انتخاب کرده، مرده است و برخلاف النور هیچ‌وقت به دیدنم نمی‌آید. دلم می‌خواست این کار را می‌کرد؛ چون چیزهای زیادی دارم که باید ازش بپرسم.

دلیل دیگر پدرم است؛ پدری که چهار سال تمام تلاشش را کرد اما نیاز داشت کمی از زیر بار تنهایی بزرگ کردن دختر یازده‌سالۀ دم بلوغش در برود. به نظرش آمد آلاسکا جای خوبی برای پول درآوردن و جای بدی برای یک دختربچۀ دم بلوغ است. برای همین من و وسایلم را داخل ماشینش گذاشت و من را آورد نزد خواهر زنش، ایزابل، که ساکن مینه‌سوتا است و بعد از صرف چند وعدۀ غذایی که شامل خوراک گوشت چرخ‌کرده، خوراک گوشت چرخ‌کردۀ گرم‌شده و ساندویچ خوراک گوشت چرخ‌کرده بود به نوعی خودآگاهی رسید که اگر خود را سریع به آلاسکا نرساند کاری را که دنبالش است از دست می‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیلی نزدیک خیلی دور
نویسنده
مترجمبهنوش میربزرگی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-461-547-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
34500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خیلی نزدیک خیلی دور

برای دریافت کتاب خیلی نزدیک خیلی دور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.