معرفی و دانلود کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری: تمرین و تفکر انتقادی در داروشناسی پرستاری

برای دانلود قانونی کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری: تمرین و تفکر انتقادی در داروشناسی پرستاری

کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری نوشته‌ی محمدعلی منتصری، مرضیه کاظمی‌نژاد و زینب پورشرافتان جهرمی منبعی جامع و کاربردی برای پرستاران است که به آن‌ها کمک می‌کند با فرا گرفتن دانش داروشناسی مهارت‌های مراقبت دارویی خود را بهبود ببخشند. گفتنی‌ست که این اثر بر اساس سرفصل‌های واحد داروشناسی رشته‌ی پرستاری تألیف و تدوین شده است.

درباره کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری

اثری که اکنون پیش روی شما قرار گرفته، از سری کتاب‌های تخصصی انتشارات بشری در حوزه‌ی پرستاری است. محمد علی منتصری، مرضیه کاظمی‌نژاد و زینب پورشرافتان جهرمی در این اثر به مرور مباحث داروشناسی (فارماکولوژی) که از سرفصل‌های مهم رشته‌های پرستاری و پزشکی است، می‌پردازند.

نویسندگان کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری بیش از هر چیز به تمرین و تفکر انتقادی در این دانش پرداخته‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از منظرهای گوناگون این موضوع مهم را مورد بررسی قرار دهند. از میان دیگر مباحثی که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده، می‌توان به موارد پیش رو اشاره کرد: شیوه‌ی تجویز دارو برای بیماران؛ نحوه‌ی محاسبه‌ی میزان داروی تجویزشده؛ چگونگی ثبت حجم مایعات بدن بیمار و مراقبت‌های لازم؛ راهنمای تجویز سرم و آموزش شیوه‌ی محاسبه‌ی سرعت آن‌؛ معرفی داروهای رایج بیمارستانی (با بهره‌گیری از مدل کاردکس دارویی) و...

بد نیست به بهانه‌ی معرفی کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری کمی به اهمیت آموزش و یادگیری دانش داروشناسی بپردازیم؛ دانشی که ضرورت آن اغلب از دید دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی پنهان می‌ماند. در حالی که توجه به داروشناسی از مهم‌ترین وظایف کادر درمان، به‌ویژه پرستاران به‌شمار می‌آید. اهمیت این امر آن‌جا آشکار می‌شود که پرستارانِ آشنا با مهارت داروشناسی قادرند قبل از دریافت دارو به ارزیابی کامل وضعیت بیمار بپردازند، در صورت بروز هر گونه عوارض ناخواسته واکنشی مناسب داشته باشند و حمایت‌های مراقبتی لازم را هم‌سو با سایر کادر درمان ارائه کنند. از این رو، آشنایی کامل با دانش فارماکولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری یکی از بهترین منابع موجود برای تحقق این مهم محسوب می‌شود.

کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری مناسب چه کسانی است؟

استادان، کارآموزان و دانشجویان رشته‌ی پرستاری از مطالعه‌ی کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری می‌خوانیم

پرستاری یکی از حرفه‌های اصلی بهداشت، درمان و سلامت است که در آن وقت زیادی در تعامل با بیماران صرف می‌شود. پرستاران نقش بسیار مهمی در مدیریت دارودرمانی بیماران در بیمارستان و جامعه ایفا می‌کنند. به طور متوسط، آنان 40 درصد زمان خود را در بیمارستان صرف دارو دادن می‌کنند، لذا برای پرستاران ضروری است که نقش‌های خود را در مدیریت دارو؛ تجویز ایمن و مؤثر دارو، ارزیابی و نظارت بر اثرات مطلوب و یا ناخواسته، برنامه‌ریزی ترخیص و آموزش به بیمار در حد مطلوب ایفا نمایند.

دارا بودن دانش جامعی از داروشناسی؛ پرستاران را در مؤثر انجام دادن این نقش‌ها یاری می‌دهد، به طوری که آگاهی از اصول علمی داروها، توانایی مدیریت دارو را با نیازهای پیچیده و در حال تغییر بیمار فراهم می‌سازد. با توجه به اینکه پرستاران مسئولیت مهمی در مدیریت دارودرمانی بیماران در بیمارستان و جامعه ایفا می‌کنند، مطالعات نشان داده که برنامه‌های آموزشی رایج، فرصت کافی را برای ارتقا و بهبود داروشناسی در دانشجویان و پرستاران فراهم ننموده است لذا بر حسب نیاز ادراک شده و بازبینی که در آرایش دروس دوره کارشناسی پرستاری صورت گرفته، کارآموزی داروشناسی به عنوان یک واحد جدید به سرفصل دروس کارشناسی پرستاری اضافه گردید اما همچنان اساتید این رشته مجبور به استفاده از منابع فارماکولوژی در دسترس برای تدریس این واحد بالینی می‌باشند. از آنجایی که انتخاب یک روش آموزشی مناسب در ایجاد علاقه به یادگیری، در دسترس بودن منابع و تسهیلات، صرف زمان کافی جهت آموزش دانشجویان و راهنمایی جهت یادگیری فردی و گروهی و حل مشکلات آنان در کارآموزی، از عوامل مؤثر در آموزش مؤثر و کارآمد می‌باشد، لذا نویسندگان این مجموعه پس از تألیف کتاب «تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری» این بار تلاش نموده‌اند با در اختیار قرار دادن یک منبع مناسب برای مربیان و فراگیران پرستاری، دسترسی سریع، آسان و عینی (قابل ارزیابی) به برخی از اهداف آموزشی دراین کارآموزی را ممکن سازند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول دارودرمانی
فصل دوم: آشنایی با برخی از داروهای شایع بیمارستانی با استفاده از مدل کاردکس دارویی
فصل سوم: انواع سرم‌ها- اصول تجویز مایعات- چک دخول و خروج مایعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری: تمرین و تفکر انتقادی در داروشناسی پرستاری
نویسنده، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-399-689-5
موضوع کتابدارو، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری

حسین شهبازورزنه
۱۴۰۲/۱۰/۹
برای پرستاران کتاب مفیدی خواهد بود. برای نویسندگان ارزوی موفقیت دارم.
نیلوفر ممتازخواه
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اگر صرفا دنبال اموزش هستین کتاب مناسب شما نیست
چون بیس کتاب تمرین و چالشه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری

برای دریافت کتاب داروشناسی کاربردی در پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.