معرفی و دانلود کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری

برای دانلود قانونی کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری

همانطور که از عنوان کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری برمی‌آید، نویسندگان این اثر کاربردی (محمدعلی منتصری، شهره جوادپور، سمیه رمضانلی و سایرین) تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مجموعه‌ای جامع برای آموزش تفکر انتقادی به کارآموزان رشته‌ی پرستاری تألیف کنند. از آنجا که یادگیری این شیوه‌ی تفکر بر کیفیت کار و میزان بهره‌وری پرستاران تأثیر به‌سزایی دارد، مطالعه‌ی این کتاب برای ایشان ضروری به نظر می‌رسد.

درباره کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری

گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تلاش کرده‌اند تا با ارائه‌ی تمرین‌ها و آموزش‌هایی ویژه به تقویت مهارت تفکر انتقادی در میان دانشجویان رشته‌ی پرستاری بپردازند. حاصل تلاش آن‌ها در کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. از میان نویسندگان این اثر می‌توان به محمدعلی منتصری، شهره جوادپور، سمیه رمضانلی، ندا پورنوروز، محمدحسین مدبر و مرضیه کارگر جهرمی اشاره نمود.

تردیدی نیست که مهارت‌های بالینی از اساسی‌ترین ارکان پرستاری به‌شمار می‌آید. به عبارت دقیق‌تر، آموزش‌های بالینی را می‌توان شاهرگ حیاتی آموزش پرستاری دانست و تأثیر آن را به وضوح در آینده‌ی حرفه‌ا‌ی پرستاران مشاهده کرد. با این همه، موانعی بر سر راه آموزش صحیح مهارت‌های بالینی وجود دارد. نویسندگان کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری تلاش کرده‌اند تا از طریق تقویت و آموزش تفکر انتقادی به کارآموزان مهارت‌های بالینیِ پرستاری، راه را برای آنان هموار سازند. از این رو، مطالعه‌ی کتاب نامبرده برای همه‌ی دانشجویان رشته‌ی پرستاری و اساتیدی که به تدریس این مهارت مشغولند، ضروری می‌نماید.

نویسندگان این اثر بیش از هر چیز به از میان برداشتن فاصله‌ی میان آموزش عملی و تئوریک همت گمارده‌اند و این امر از جمله ویژگی‌هایی است که کتاب پیش رو را از سایر آثار منتشرشده در این زمینه متمایز می‌سازد.

کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری مناسب چه کسانی است؟

اساتید و دانشجویان رشته‌ی پرستاری مخاطبان اصلی کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری می‌خوانیم

نکته آموزشی و پاسخ تمرین شماره 2: الف- هنگام افزایش دما، مکانیسم‌های از دست دادن حرارت به وسیله هیپوتالاموس قدامی تنظیم می‌شوند که عبارتند از: تعریق، اتساع عروقی خونی و جلوگیری از تولید حرارت. در این شرایط خون به عروق سطحی منتقل شده تا از دست دادن حرارت افزایش یابد. چون پوست و بافت زیرجلدی و چربی در تنظیم و حفظ حرارت بدن نقش دارند و در سوختگی این لایه‌های پوست از بین می‌رود در نتیجه دمای بدن افزایش می‌یابد بنابر این از طریق مکانیسم هیپوتالاموس و افزایش اتساع عروق خونی و تعریق و تنفس باعث کاهش درجه حرارت می‌شود.

ب- پوست، بافت زیرجلدی و چربی حرارت بدن را حفظ می‌کنند. به علت آسیب پوستی ناشی از سوختگی، از طریق هدایت نباید حرارت کاهش یابد. بنابراین از طریق جریان هوا (پنکه و مرطوب بودن پوست) و تبخیر (تعریق) و سایر روش‌های دیگر می‌توان درجه حرارت را کاهش داد.

نکته آموزشی و پاسخ تمرین شماره 3: الف- مکانیسم‌های تولید حرارت توسط هیپوتالاموس خلفی صورت می‌گیرد که عبارتند از: انقباض عروق و جلوگیری از انتقال خون به اندام‌ها و پوست. در صورت غیرمؤثر بودن مکانیسم‌های فوق انقباض ارادی عضلات و لرز تحریک می‌شود تا با ایجاد گرما مشکل را کمتر کند.

ب- تماس مستقیم با آب سرد (هدایت)

ج- بیماری یا صدمه به هیپوتالاموس یا طناب نخاعی (انتقال پیام‌ها) می‌تواند موجب تغییرات جدی در کنترل حرارت شود. یا زمانی که پوست آسیب جدی ببیند مثل سوختگی.

د- در این شرایط (سقوط در آب فراوان) راه‌های حفظ حرارت شامل: پوشیدن چندلایه لباس و تماس با اشیاء گرم (کیسه آب گرم و آجر داغ) می‌باشد (البته این موارد بایستی با استفاده از چندلایه پارچه صورت گیرد تا از سوختگی احتمالی جلوگیری کرد).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول برقراری ارتباط و گرفتن شرح حال (تاریخچه پزشکی) 
فصل دوم: علائم حیاتی
فصل سوم: اصول نمونه‌گیری و آزمایشات بالینی
فصل چهارم: اصول استریلیتی، کنترل عفونت و ایزولاسیون
فصل پنجم: اصول مراقبت از زخم
فصل ششم: اصول تغذیه‌درمانی
فصل هفتم: اصول اکسیژن‌درمانی
فصل هشتم: اصول انتقال خون و فرآورده‌های خونی
فصل نهم: اصول گزارش‌نویسی
فصل دهم: فرآیند پرستاری
فصل یازدهم: اصول مراقبت معنوی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات696
زبانفارسی
شابک978-964-399-690-1
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری

برای دریافت کتاب تمرین، تکلیف و تفکر انتقادی در کارآموزی مهارت‌های بالینی پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.