معرفی و دانلود کتاب داستان سیاره آبی

عکس جلد کتاب داستان سیاره آبی
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان سیاره آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان سیاره آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان سیاره آبی

کتاب داستان سیاره آبی یک اثر محبوب و پرفروش از آندری اسنار مگناسون است. در این کتاب به سیاره‌ی آبی زیبایی سفر می‌کنید که ساکنان آن همگی کودکان هستند و زندگی شاد و بی‌نظیری کنار هم دارند. تا اینکه پای یک بزرگسال به آنجا می‌شود و همه چیز را تغییر می‌دهد. این کتاب موفق به دریافت عنوان رمان برتر سال و برنده‌ی جایزه ادبی ایسلند شده است.

درباره‌ی کتاب داستان سیاره‌ی آبی

چند دقیقه چشمانتان را ببندید و به سیاره‌ای زیبا با حیات وحش خاص و ماجراهای گوناگون فکر کنید. جای که همه‌ی ساکنان آن بچه‌ها هستند! این سیاره قطعا باید پاک، آبی و دوست‌داشتنی باشد؛ مگرنه؟!

کتاب داستان سیاره‌ی آبی (The Story of the Blue Planet) نوشته‌ی آندری اسنار مگناسون (Andri Snaer Magnason) ماجراهای یک سیاره‌‌ی منحصربه‌فرد را روایت می‌کند. جایی که هر روز با اتفاقات جدید هیجان‌انگیز روبه‌روست و همیشه رنگ و بوی صلح‌آمیز دارند. هیچ‌چیزی جز خوشی، صلح، مهربانی و شادی در این سیاره جای ندارد و هیچ انسان بزرگسالی نیز حق ندارد به آن وارد شود.

این سرزمین فقط و فقط برای کودکان است. سیاره‌ی آبی جایی است که بچه‌ها می‌توانند هر وقت که دلشان می‌خواهد بخوابند، بیدار شوند، غذا بخورند و بازی کنند. حتی ستاره‌شناسان بزرگ جهان هم حق ندارند با تلسکوپ‌هایشان به این سیاره نگاه کنند. اما ناگهان اتفاقی می‌افتد که آرامش جزیره به هم می‌ریزد. انسانی پا به جزیره می‌گذارد و ادعا می‌کند که یک فضانورد است. بچه‌ها که فکر می‌کنند او یک غول فضایی است، کمی می‌ترسند، اما بعد با آن بزرگسال دوست می‌شوند و فضانورد بچه‌ها را با چیزهایی آشنا می‌کند که تابه‌حال در عمرشان ندیده‌اند. کتاب داستان سیاره‌ی آبی با نقاشی‌های زیبایی نیز همراه است که فهم موضوع داستان را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. کار ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی مجید جعفری اقدم بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب داستان سیاره‌ی آبی

  • رمان برتر سال کشور ایسلند.
  • برنده‌ی جایزه ادبی ایسلند.
  • برنده‌ی جایزه ادبی کایروس در فنلاند.
  • برنده‌ی جایزه ادبی جونیوز در لهستان.
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی یو کی ال ای در انگلستان.

نکوداشت‌های کتاب داستان سیاره‌ی آبی

  • یک اثر ماجراجویانه و سرگرم‌کننده. تصاویر کتاب دوست‌داشتنی هستند و یک محرک بصری برای داستان ارائه می‌دهند. (کتاب‌های کودکان)
  • کسانی که از داستان تاریک و نوشته‌های گریم آدام گیدویتز لذت می‌برند ممکن است این کتاب را خواندنی بیابند. کتابی خوش‌خوان با تصاویری زیبا. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • این کتاب جذاب و در عین حال عجیب و غریب، یادآور آثار رولد دال و ویلیام استیگ است. این داستانی است که بزرگسالان را وادار می‌کند که شکرگزار لحظه‌ها باشند. (تایپوگرافیکال ارا)

کتاب داستان سیاره‌ی آبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گزینه بسیار مناسبی برای کودکان 7 تا 10 ساله است که از خواندن رمان و داستان‌های مصور لذت می‌برند.

با آندری اسنار مگناسون بیشتر آشنا شویم

آندری اسنار مگناسون متولد ۱۹۷۳ در ایسلند است. وی شاعر، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس معروفی است که کتاب‌هایش مورد استقبال مخاطبان در جهان قرار گرفته‌اند. تمام کتاب‌های آندری اسنار مگناسون موفق به دریافت جوایز ادبی مختلف در ایسلند و جهان شده‌اند. از این نویسنده‌ی پرفروش تا کنون ۳۵ کتاب منتشر شده است که از میان آنان می‌توان به «ستاره‌‌ی عشق»، «تابوت زمان»، «سرزمین رویایی»، «عشق من بخواب» و «سینه‌ی گنج زمان» اشاره کرد.

در بخشی از داستان سیاره آبی می‌خوانیم

روزی روزگاری سیاره‌ای آبی‌رنگ در دوردست‌ها در فضا دور خود می‌چرخید. در نگاه اول، آن یک سیاره‌ی آبی‌رنگ معمولی دیده می‌شد و احتمال چندانی نداشت که نظر ستاره‌شناسی یا سیاره‌شناسی را به خود جلب کرده باشد. هر روز یک بار خورشید و ماه دور آن سیاره می‌چرخیدند، باد در میان گل‌ها و گیاهان آبی آن می‌وزید و آبشارها از کوه‌های بلند به دره‌های عمیق سرازیر می‌شد. ابرها در آسمان این طرف و آن طرف می‌رفتند و ستاره‌ها در بالای ابرها می‌درخشیدند. سیاره‌ی آبی را خشکی‌هایی تشکیل می‌دادند که اطراف هرکدام را اقیانوسی گرفته بود، اقیانوس که اگر بادهای سهمگین به آن نمی‌وزید و امواج آب را به ساحل‌های سنگی نمی‌کوبید، مثل یک آینه زلال و آرام بود. سیاره‌ی آبی به یک دلیل سیاره‌ای خیلی خاص بود و آن اینکه آنجا فقط بچه‌ها زندگی می‌کردند. البته گیاهان و حیوانات نیز در آنجا بودند اما در همه جای سیاره این بچه‌ها بودند که در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف دیده می‌شدند. بچه‌ها کوچولو، گنده، چاق و چله، لاغر بودند و حتی بعضی از آن‌ها شکل عجیب و غریبی داشتند.

تعداد جمعیت این بچه‌ها به چندین صد می‌رسید یا بهتر بگویم تعداد آن‌ها خیلی زیاد بود. از آنجایی که هیچ آدم بزرگی در این سیاره زندگی نمی‌کرد، بچه‌ها برای انجام هرکاری که دلشان می‌خواست آزاد بودند. آنجا کسی نبود که به آن‌ها امر و نهی کند. این بچه‌ها خیلی وحشی بودند. هروقت گرسنه می‌شدند، می‌خوردند، هر وقت خسته می‌شدند می‌خوابیدند و بدون آنکه کسی مزاحمشان شود بازی می‌کردند. این بدان معنی نیست که بزرگ‌ترها آدم‌های بدی هستند، خیلی از بزرگ‌ترها خیلی هم آدم‌های خوبی هستند. این سیاره‌ی آبی خیلی قشنگ جای خطرناکی نیز بود. هر روزش خطر و هیجان داشت. اگر آدم بزرگی در این شرایط قرار می‌گرفت حتماً از استرس و نگرانی مویش سفید می‌شد و می‌مرد. بدین خاطر بود که از زمانی که مسن‌ترین بچه‌ی این سیاره یادش می‌آید هیچ آدم بزرگی به آنجا نیامده بود و هیچ ستاره‌شناسی جرأت نداشت تلسکوپ‌هایش را به سمت سیاره‌ی آبی برگرداند.

فهرست مطالب کتاب

سیاره آبی
شروع ماجرا
غول فضایی
آقای گوددی
پودر پروانه
آفتاب غروب می‌کند، شب می‌آید
عجیب‌ترین بوی گندیده
مسابقه پرواز بزرگ در آسمان آبی
باد سرد-گرگ-درختان
خرس درنده
عنکبوت پشمالو و حشرات سمی
غول‌های پروانه
وحشی‌ترین حیوانات وحشی
بچه‌های ارواح
جولی گوددی کمدین
خورشید مال چه کسی است؟
انتخابات
جشن رهایی
بمب در قایق
قلب آهنی یا قلب سنگی
رویای جولی گوددی
جولی گوددی پادشاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان سیاره آبی
نویسنده
مترجممجید جعفری اقدم
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-622-965962-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان سیاره آبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان سیاره آبی

برای دریافت کتاب داستان سیاره آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.