معرفی و دانلود کتاب کسی برای صحبت کردن

عکس جلد کتاب کسی برای صحبت کردن
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کسی برای صحبت کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسی برای صحبت کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسی برای صحبت کردن

کتاب کسی برای صحبت کردن اثری است که به قلم نویسنده‌ی پرفروش، لیو ژنیون نوشته شده. این کتاب، داستان یک پدربزرگ و نتیجه‌اش را روایت می‌کند که هرکدام برای یافتن خوشبختی به سفری طولانی و دورودراز می‌روند. آن دو در این سفر حوادثی را پشت‌سر می‌گذارند که زندگی‌شان را برای همیشه تغییر می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کسی برای صحبت کردن

کتاب کسی برای صحبت کردن (someone to talk to: a novels) را لیو ژنیون به رشته‌ی تحریر در آورده است.

بایشون می‌داند پدرش اجازه نداده که به مدرسه برود و این مسئله به‌قدری برای او ناراحت‌کننده است که دهکده‌ی محل زندگی‌اش، یعنی دهکده‌ی یانگ را ترک می‌کند. او شغل‌های مختلفی مانند باربری، قصابی و شاگردی کشیش را پیش می‌گیرد، اما هر دفعه در این مسیر بیشتر از قبل از خود واقعی‌اش دور می‌شود. به خاطر همین بایشون تصمیم می‌گیرد برای بهتر شدن زندگی‌اش با یک زن بیوه ازدواج کند. اما وقتی با خیانت همسرش مواجه می‌شود، همان اندک امیدش نیز از بین می‌رود.

شصت سال بعد، کیائولینگ دختر ناتنی بایشون داستان زندگی او را برای نوه‌‌اش آیگو تعریف می‌کند. آیگو تصمیم می‌گیرد سفری را ترتیب دهد تا از حقیقت زندگی بایشون خبردار شود، اما او نیز مثل پدربزرگش، مجبور می‌شود برای گذراندن زندگی به کارهای مختلفی روی آورد و در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شود که داستان او را به شکلی دور از انتظار رقم می‌زند.

کتاب کسی برای صحبت کردن در دو فصل و 24 بخش تنظیم شده است. لیو ژنیون با نوشتن این کتاب قصد داشته تا زندگی پرفراز‌ونشیب بخشی از اهالی روستاهای چین را روایت کند. مردمانی که نمی‌توانند با هم صمیمانه حرف بزنند و رابطه‌ نزدیکی برقرار کنند. هرکدام از آنان در تنهایی حوادثی غیرقابل‌پیش‌بینی را تجربه می‌کنند و به نوعی گرفتار تنهایی هستند. کار ترجمه‌ی کتاب کسی برای صحبت کردن بر عهده‌ی مجید جعفری اقدم بوده است.

نکوداشت‌های کتاب کسی برای صحبت کردن

  • یک داستان از ناامیدی‌ای که نیمی از مردم دنیا با آن زندگی می‌کنند. کسانی که دست‌کم گرفته شده‌اند و شاد نیستند. (کارکس)
  • ده‌ها روایت درهم‌بافته از زندگی مردم چین قبل و بعد از مائو. (تری هانگ)

کتاب کسی برای صحبت کردن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل خواندن رمان هستید و به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، کتاب کسی برای صحبت کردن از آثار ادبی کشور چین، انتخاب مناسبی برای شماست.

با لیو ژنیون بیشتر آشنا شویم

لیو ژنیون (Liu Zhenyun) در سال 1958 متولد شده و داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویسی چینی است. او در سن چهارده‌سالگی روستا را ترک کرد، به ارتش پیوست و در سن بیست‌سالگی در دانشگاه پکن پذیرفته شد. این نویسنده پس از اتمام دوران تحصیل به روزنامه‌نگاری روی آورد. او نویسندگی را از سال ۱۹۸۷ با انتشار اولین رمانش به اسم «تاپو» آغاز کرد. وی نویسنده‌ی آثاری همچون «زادگاه»، «گفت‌وگوی بی‌معنی»، «تلفن همراه»، «کوک» و «کلاهبردار» است. رمان «من شوهرم را نکشتم» لیو ژنیون بسیار پرفروش بود. آثار لیو به بیش از 28 زبان ترجمه شده است. از بسیاری از کتاب‌های او در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی استفاده شده است.

در بخشی از کتاب کسی برای صحبت کردن می‌خوانیم

آیگو زبانش بند آمده بود. شاید او موجب جدایی ژانگ و لی شده بود. هفت ماه پیش که او چوهونگ را رها کرده و به چینیوان رفته بود، نگران بود چوهونگ قید همه‌چیز را بزند و به دنبالش بیاید. اما چوهونگ جور دیگری به این رابطه پایان داده بود و طلاق گرفته بود. او به دلیل چیزهایی که فهمیده بود می‌خواست چوهونگ را ببیند. اکنون می‌خواست چوهونگ را پیدا کند، نه به خاطر حرف‌های نگفته بلکه می‌خواست خودش چیزی به او بگوید. لی کان و ژانگ چوهونگ راهشان را از هم جدا کرده بودند و مسائل مهم گذشته اهمیت خود را از دست داده بود. تلفن همراهش دیگر در دسترس نبود؛ احتمالاً شماره‌اش را عوض کرده بود. وقتی کسی شماره تلفن همراهش را عوض می‌کند فقط می‌تواند به این معنا باشد که می‌خواهد تمام روابطش را با گذشته خود قطع کند. اُلد ما گفته بود که او شش ماه پیش به پکن رفته است اما نیو فکر نمی‌کرد که این‌طور باشد. حتی اگر هم رفته بود، اکنون دانستن اینکه او هنوز در پایتخت مانده یا به جای دیگری رفته است، مشکل بود چرا که شهر آن‌قدر بزرگ بود که نمی‌دانست کجا یا چگونه او را پیدا کند.

نیو فکر کرد سراغش را از دوستانش بگیرد. او اهل ژانگجیاکو بود و دوست صمیمی‌اش، مونو، پیش از رفتن به پکن فروشگاه لوازم آرایشی داشت. اما بعید بود چوهونگ پیش او در پکن رفته باشد، زیرا آن‌ها چند سالی بود که با هم ارتباط نداشتند. سپس به یکی دیگر از دوستان چوهونگ، همکلاسی‌اش به نام جیائو شوکینگ، که در ایستگاه قطار ژانگجیاکو بلیط می‌فروخت، فکر کرد. می‌توانست به آنجا برود و سراغش را بگیرد. حتی اگر او کارش را ترک کرده باشد، مردم آنجا می‌دانند که کجا رفته است. وقتی جیا را پیدا کند می‌فهمد که آیا او با چوهونگ در ارتباط بوده است یا نه؛ حتی اگر ارتباطی هم با او نداشته باشد می‌تواند به او کمک کند تا خانه پدری چوهونگ را پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

در باره کتاب
در باره نویسنده
فصل اول: ترک یانجین
فصل دوم: بازگشت به یانجین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسی برای صحبت کردن
نویسنده
مترجممجید جعفری اقدم
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-622-96596-5-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسی برای صحبت کردن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسی برای صحبت کردن

برای دریافت کتاب کسی برای صحبت کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.