معرفی و دانلود کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!: آموزش مهارت انتخاب کلمات مناسب و موقعیت‌شناسی

عکس جلد کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!: آموزش مهارت انتخاب کلمات مناسب و موقعیت‌شناسی
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!: آموزش مهارت انتخاب کلمات مناسب و موقعیت‌شناسی

حتماً برایتان پیش آمده که ناخواسته حرفی را به زبان بیاورید که باعث ناراحتی و دلخوری دیگران شود. حتی گاهی ممکن است جبران حرفی که گفته‌اید سخت یا غیرممکن باشد. جولیا کوک در کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!، برایتان داستان پسری به نام آرجی را تعریف می‌کند که گاهی اوقات نمی‌تواند جلوی زبانش را بگیرد و حرف‌های تلخی به زبان می‌آورد. تا اینکه به کمک پدر و مادرش یاد می‌گیرد چطور کلمات خود را از فیلتر ذهنش بگذراند و بعد به دیگران بگوید.

درباره‌ی کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!

بعضی وقت‌ها فکرهایی در سر ما وول می‌خورند که دوست داریم هرطور شده به زبان بیاوریم. مثلاً ممکن است از دیدن چهره‌ی کسی بترسیم یا از چیزی که در ظاهر یا رفتار بقیه می‌بینیم، احساس بدی پیدا کنیم و بخواهیم این موضوع را به روی دیگران بیاوریم. اما در چنین مواقعی گفتن واقعیت تنها باعث ناراحتی اطرافیانمان شود.

گاهی هم از روی تعجب سوالی را می‌پرسیم که نباید بپرسیم. مثلاً تصور کنید با دیدن پوست دست مادربزرگ به او بگوییم چرا دست‌هایت خال‌خالی شده؟ ما ممکن است ندانیم علت این اتفاق می‌تواند کار زیاد و پیری باشد، برای همین با برشمردن عیب ظاهری دست‌های مادربزرگ باعث رنجش او می‌شویم.

حتماً با خودتان می‌گویید چطور باید بفهمیم حرفمان ممکن است باعث ناراحتی دیگران شود؟ این دقیقاً سوال شخصیت آرجی در کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! (I Can't Believe You Said That!)، نوشته‌ی جولیا کوک (Julia Cook) است. در این کتاب خواهید دید حرف‌های آرجی چطور باعث دردسر او و دلخوری دیگران می‌شود، تا اینکه پس از یک گفت‌وگوی آموزنده با والدینش متوجه اشتباهی که در انتخاب و به کار بردن کلمات داشته، می‌شود.

باید دید آرجی بعد از آموزش‌هایی که از پدر و مادرش دریافت می‌کند چه تغییراتی در رفتار خود ایجاد خواهد کرد و این مسئله در ارتباط او با دیگران چه نقشی دارد. شاید باورتان نشود، اما کلمات ما بسته به موقعیت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم شکل‌های گوناگونی به خودشان می‌گیرند. به همین خاطر اگر مثل آرجی یاد بگیریم که چطور از آن‌ها استفاده کنیم خواهیم دید که چقدر همه می‌توانند با ما ارتباط بهتری برقرار کنند و شخصیت اجتماعی دلپذیرتری پیدا می‌کنیم.

البته نگفتن عیب‌های دیگران به معنای تملق‌گویی یا دروغ گفتن به آن‌ها نیست و بین این دو صفت همیشه فاصله‌ای وجود دارد که برای تشخیص بهتر آن می‌توانید از بزرگترها راهنمایی بخواهید. خوب است بدانید همین که شما سعی دارید در بیان احساساتتان دقت بیشتری به خرج بدهید، ارزش زیادی دارد و می‌تواند باعث شود در آینده رشد چشمگیری در رفتارتان داشته باشید.

کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! ترجمه‌ی لیلا کاشانی وحید و نفیسه محسن زاده کرمانی است که از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!

  • تصاویر کارتونی و رنگی این کتاب پسربچه‌ای را به ما نشان می‌دهد که در حال یادگیری اظهار نظر کردن در موقعیت‌های مختلف اجتماعی است. در مجموع کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! دیدگاهی سرگرم‌کننده و مثبت دارد. (مرور کتاب میدوست)

  • کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! ارتباط بین افکار کودکان و پاسخ‌های اجتماعی مناسب را توصیف می‌کند. این اثر منبعی عالی برای آشنایی کودکان با اهمیت ذهن‌آگاهی اجتماعی است. (جیل دی. کوزما)

  • من تاکنون بسیاری از کتاب‌های جولیا کوک را خریداری کرده‌ام و به نظرم آن‌ها برای کار با بچه‌های دبستانی بسیار مناسب‌اند. (M Wawrzynski)

کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به کودکان بالای پنج‌سال کمک می‌کند مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی را یاد بگیرند و بتوانند با توجه به موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های کلامی درستی از خود نشان دهند.

با جولیا کوک بیشتر آشنا شویم

جولیا کوک مشاور و معلم سابق مدرسه است که بعدها در زمینه‌ی ادبیات کودک مشغول به کار شد و جایزه‌ی ملی کودکان را دریافت نمود. او سخنرانی الهام‌بخش است که به سراسر جهان سفر می‌کند تا دانش‌آموزان و مربیان را به حل مشکلاتشان تشویق نماید. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «اجازه بگیریم»، «وسط حرف دیگران نپر» و «همه‌چیز درباره‌ی دروغ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!: آموزش مهارت انتخاب کلمات مناسب و موقعیت‌شناسی می‌خوانیم

وقتی می‌خواهی حرفی بزنی، به موقعیت و آدم‌های اطرافت توجه کن. اول مطمئن بشو که معنی تک‌تک کلمه‌هایت را می‌دانی و بعد به این فکر کن که با چه کسی قرار است حرف بزنی. از فیلتر اجتماعی‌ات استفاده کن تا کلمه‌های نامناسب، نامهربانانه و نادرست را به زبان نیاوری. بنابراین از کلمه‌هایی استفاده کن که از فیلترت عبور کرده‌اند. این‌طوری دیگر هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!: آموزش مهارت انتخاب کلمات مناسب و موقعیت‌شناسی
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید، نفیسه محسن زاده کرمانی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-9890-24-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!

ساراجعفری
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این کتاب آموزنده و خوش نقش و نگار پر است از نکات مفید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟!

برای دریافت کتاب واقعا این حرف‌ها را تو گفتی؟! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.