معرفی و دانلود کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

عکس جلد کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

دانیل پناک در کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین، به ماجرای آشنایی و شروع رفاقت یک خرس و موش، همان ارنست و سلستین معروف خودمان می‌پردازد و داستان آن‌ها را از زبان خودشان بازگو می‌کند. قصه از زمانی آغاز می‌شود که سلستین برای دزدیدن دندان شیری یک توله خرس خودش را درون سطل زباله‌ پنهان می‌کند. اما ناگهان ارنست گرسنه به سراغ همین سطل می‌رود و با دهان آب افتاده با این موش روبه‌رو می‌شود!

درباره‌ی کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

مونیک مارتین (Monique Martin)، نویسنده و تصویرساز بلژیکی که آثارش را با نام هنری گابریل وینسنت (Gabrielle Vincent) منتشر می‌کرد، در سال 1981 اولین سری از مجموعه‌ی مصور ارنست و سلستین را به انتشار رساند. این داستان که حول رفاقت یک خرس بزرگ و یک موش کوچک می‌گشت، به‌سرعت مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و پرفروش شد. وینسنت پس‌ازآن دنباله‌های دیگری هم بر این داستان نوشت. در هر قسمت از این کتاب‌ها، سلستین و ارنست درگیر ماجراهای مختلفی می‌شدند که با کمک همدیگر آن‌ها را پشت سر می‌گذاشتند. اما مسأله اینجا بود که وینسنت در هیچ کتابی به شروع رفاقت آن‌ها اشاره نکرد و نگفت این دو چطور با هم آشنا شدند! سال‌ها بعد، دانیل پناک (Daniel Pennac)، نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی، سعی کرد به همین موضوع بپردازد و در قالب داستانی بامزه، آغاز آشنایی آن‌ها را روایت کند. کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین (Le roman d'Ernest et Célestine) ماجرای شروع همین دوستی است.

معرفی و دانلود کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

داستان کتاب از جایی آغاز می‌شود که سلستین، موش کوچک، با کوله‌پشتی سفیدش از زیرزمین بیرون می‌آید. او باید به خانه‌ی خرس‌ها برود و دندان شیری توله خرس‌ها را از زیر بالششان بردارد. سلستین به خانه‌ی جرج و لوسین می‌رود تا دندان لئون کوچولو را بردارد. اما وقتی این زوج خرس سلستین را می‌بینند، برنامه‌اش به‌هم می‌خورد. خرس‌ها با جارو به دنبالش می‌افتند و سلستین بیرون از خانه در یک سطل زباله خود را پنهان می‌کند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. هم‌زمان، ارنست، خرس بزرگی که نوازنده‌ی دوره‌گرد است، در خانه‌اش از خواب بیدار می‌شود و درحالی‌که از گرسنگی به خود می‌پیچید، می‌بیند که در خانه‌اش هیچ‌چیزی برای خوردن ندارد. ارنست از خانه بیرون می‌زند و به سراغ سطل‌های اطراف زباله می‌رود. در همین حین دقیقا سطل زباله‌ای را انتخاب می‌کند که سلستین در آن پنهان‌شده! ارنست گرسنه که حسابی آب دهانش راه افتاده به این موش ترسیده نگاه می‌اندازد، دهانش را باز می‌کند و سرش را به سمت او می‌برد...

دانیل پناک در کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین روایتش را به شکلی خلاقانه پیش می‌برد. در قصه‌ی او ارنست و سلستین در کنار راوی نشسته‌اند و هرکدام از زاویه‌ی خود داستانشان را روایت می‌کنند. گاهی با هم کلنجار می‌روند یا حرف همدیگر را تکذیب می‌کنند. پناک به گذشته‌ی آن‌ها هم نظری می‌اندازد و از کودکی آن‌ها می‌گوید. مانند این واقعیت که سلستین در یک پرورشگاه بزرگ‌شده و همیشه یک دید منفی به خرس‌ها داشته. یا اینکه ارنست چطور به سمت موسیقی کشیده شده. پناک تلاش کرده به عناصر داستانی وینسنت وفادار بماند و دغدغه‌های انسانی او را پی بگیرد.

کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین را انتشارات کتاب چ با ترجمه‌ی سوده آهنگری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ارنست و سلستین

ارنست و سلستین (Ernest & Célestine) مجموعه کتاب‌های مصور و کودکانه‌ای هستند که شخصیت‌های اصلی آن‌ها را یک خرس و یک موش کوچک تشکیل می‌دهند. گابریل وینسنت بلژیکی، خالق این داستان‌هاست. اولین کتاب از یان مجموعه در سال 1981 منتشر شد و وینسنت تا پیش از مرگش در سال 2000، بیش از 25 جلد را ذیل این سری منتشر کرد. کتاب‌های او به ده‌ها زبان ترجمه شدند و در تمام دنیا موردتوجه قرار گرفتند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

در سال 2012 انیمیشنی تحت‌عنوان «ارنست و سلستین» ساخته شد که بسیار موفق بود و نامزد جوایز اسکار، کن و سزار شد. دانیل پناک فیلم‌نامه‌نویس این فیلم بود. خود او پنج سال بعد ملهم از همین فیلمش، کتاب «داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین» را منتشر کرد. با موفقیت این فیلم، در سال 2022 دنباله‌ای را برای آن ساختند که این اثر نیز با تحسین منتقدان روبه‌رو شد.

کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این رمان برای کودکان در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال، که از خواندن داستان‌های فانتزی لذت می‌برند، مناسب است.

در بخشی از کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین می‌خوانیم

همه‌چیز وقتی شروع شد که اولین دندان لِئون‌کوچولو افتاد. لِئون‌کوچولو کیست؟ لِئون‌کوچولو توله‌خرس نق‌نقوی جُرج و لوسیَن است. جُرج و لوسیَن کی هستند؟ خُب معلوم است! بابا و مامان لِئون‌کوچولو. جُرج یک خرس قهوه‌ای بزرگ و لوسیَن یک خرس سفید تپل‌مپلی است. دست‌کم جُرج را که می‌شناسید. همان شیرینی‌فروش کنار مدرسه است؛ همانی که زنگ تفریح تنقلات خوشمزه‌ی شیرین می‌فروشد. با خانم لوسیَن بعدتر، وقتی بزرگ شدید، آشنا می‌شوید. او در مغازه‌اش، درست آن‌دست خیابان، دندان‌های نو می‌سازد تا جایگزین دندان‌هایی شوند که با شیرینی‌های جُرج خراب شده‌اند!

خُب! شبِ ماجرا سلستین (با کوله‌پشتی سفیدش) وارد خانه‌ی جُرج، لوسیَن و لِئون شده بود. توی اتاق لِئون‌کوچولو جایی برای خودش پیدا کرده بود. پنهان در یک دمپایی جلوبسته سرگرم نقاشی‌ کشیدن بود. (اُه! یادم رفت بگویم که سلستین عاشق نقاشی کردن است. با دست چپش نقاشی می‌کشد، چون چپ‌دست است. از وقتی خیلی کوچک بود همه‌چیز را می‌کشید هر چیزی که می‌دید و هر چیزی که خیال می‌کرد. عشقش نقاشی بود. جز طراحی و رنگ کردن هیچ کار دیگری را دوست نداشت و به هیچ کار دیگری فکر نمی‌کرد و هیچ کار دیگری هم نمی‌کرد، فقط برای نقاشی کشیدن زندگی می‌کرد. به همین دلیل هم بود که ماجرا شروع شد.)

همچنان‌ که جُرج و لوسیَن داشتند دندان کوچکِ لِئون را که تازه افتاده بود تحسین می‌کردند، سلستین هم داشت آن‌ها را می‌کشید.

فهرست مطالب کتاب

1. معرفی
2. دنیای بالا و دنیای پایین
3. ماجرا چه‌طور شروع شد؟
4. سلستین در تاریکی
5. بیدار‌ شدن ارنست
6. دنیای پایین
7. سلستین نمی‌خواهد دندان‌پزشک شود
8. پنجاه‌ و ‌دو‌تا دندان
9. ارنست چه‌طور گیر افتاد؟
10. ارنست چه‌طور فرار کرد؟
11. بزرگ‌ترین لطف دنیا
12. افتخار‌آفرینی سلستین
13. قسمت نفرت‌انگیز
14. قسمت خیلی بدتر
15. قسمت کمی آرام‌تر
16 قسمت کمی آرام‌تر
17. این طوری نشد
18. زیرزمین
19. تنهایی
20. روزی که ارنست و سلستین بهترین دوست‌های دنیا شدند
21. سپس
22. بیماری ارنست
23. در همین زمان
24. از زمستان به بهار
25. بهار
26. پیک‌نیک
27. بازداشت
28. در زندان
29. دادرسی
30. پایان دادرسی
30. قسمت پایانی
31. دوستم‌، گابریل ونسان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین
نویسنده
مترجمسوده آهنگری
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-7776-33-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین

برای دریافت کتاب داستان عجیب دوستی ارنست و سلستین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.