معرفی و دانلود کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک

عکس جلد کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک

کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندانِ آشنایی با قطعه‌های الکترونیکی است. میثم کلهر، نویسنده‌ی کتاب، در کنار آشنا ساختن خواننده با قطعه‌های پرکاربرد در دنیای الکترونیک، روش آزمایش و شناخت قطعه‌های مختلف را نیز آموزش می‌دهد. این کتاب در کنار مفاهیم نظری، سرشار است از اطلاعات جالب برای آشناییِ عملی خواننده با قطعه‌های پرکاربرد الکترونیک.

درباره‌ی کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک

کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک، مرجع سریع و خودآموز برای آشنایی با انواع قطعه‌های الکترونیکی به حساب می‌آید. میثم کلهر، نویسند‌ه‌ی کتاب، به جای بررسی تمامی قطعه‌های الکترونیکی و سردرگم کردن خواننده، فقط به معرفی قطعات پرکاربردِ الکترونیک پرداخته است. نویسنده در این اثر پس از توضیحات کلی درباره‌ی مفهوم قطعات الکترونیک، به بررسی انواع مقاومت‌های الکتریکی پرداخته است. در ادامه‌ی کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک با انواع مقاومت‌های کربنی، مقاومت‌های سیمی، مقاومت‌های متغیر و پتانسیومتر آشنا می‌شویم. مطالب کتاب با معرفی رئوستا، مقاومت‌های تابع حرارت، مقاومت‌های تابع نور، مقاومت‌های تابع ولتاژ، مقاومت‌‌های تابع میدان مغناطیسی و جدول تعیین رنج مقاومت‌ها ادامه پیدا می‌کند. راهنمای خواندن مقدار مقاومت‌های اس.‌ام‌.‌دی (SMD) و اندازه مقاومت‌ها بر حسب وات از دیگر اطلاعاتی است که نویسنده در کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

قسمتی از این کتاب به توضیح دیود اختصاص دارد. نویسنده در این قسمت توضیح می‌دهد که دیود، کاربردهای بی‌شماری در تجهیزات الکترونیک دارد. اهمیت دیود در دنیای برق باعث شده تا نویسنده در کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک به دسته‌بندی‌ دیودها، دیودزِنِر، دیود خازنی و دیود نورانی اشاره کند. بخش بعدی کتاب پیش رو به خازن اختصاص دارد. با خواندن این بخش با مفهوم خازن و کاربرد آن آشنا می‌شوید. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که خازن الکترولیتی چیست. سپس به معرفی خازن‌ ورقه‌ای، خازن آلومینیومی، خازن سرامیکی، خازن پلاستیکی، خازن میکا، خازن تانتالیوم، خازن هوا و خازن تریمتر (متغیر) می‌پردازد. در بخش بعدی کتاب قطعات پرکاربرد الکترونیک با ترانزیستور و نام‌گذاری آن آشنا می‌شویم. کریستال، سنسورهای نوری، سلف، جامپر، ترایاک، دیاک، تریستور، آپامپ، سونسگمنت و موتور الکتریکی، از مفاهمیمی است که در ادمه‌ی کتاب به مخاطب منتقل می‌شود. تعریف موتور الکتریکی، جی‌.‌‌دی‌.تی (GDT)، کلید جیوه‌ای، بافر ولتاژ بالا ۸ بیتی ULN2803، ماژول فاصله‌سنج HY-SRF05، آی‌.سی‌های پرکاربرد و آی‌.‌های مربوط به گیت‌های منطقی را نیز به اطلاعات کتاب قطعات پرکاربرد الکترونیک اضافه کنید. پس از آشنایی با این اطلاعات، نویسنده از کاربرد انواع گیت می‌گوید و اطلاعاتی راجع به آی‌.‌سی‌های سری ۷۴ مطرح می‌کند. در این قسمت با طیف گسترده‌ای از انواع آی.‌سی‌های پرکابرد آشنا می‌شویم.

میثم کلهر، کتاب قطعات پرکابرد الکترونیک را با هدف تبدیل این اثر به منبعی کارآمد برای علاقه‌مندان الکترونیک نگاشته است. به همین دلیل ضمیمه‌ای پُروپیمان در انتهای کتاب خودنمایی می‌کند. مطالب کتاب قطعات پرکابرد الکترونیک با معرفی انواع باتری، جدول نمادهای الکترونیک و معرفی منابع خاتمه پیدا می‌کند. اطلاعات این کتاب با لحنی ساده و روان نگاشته شده است. در نتیجه با اثری روبه‌رو هستیم که به‌عنوان منبعی خودخوان نیز می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

کتاب قطعات پرکابرد الکترونیک در گروه آثار مهندسی برق قرار دارد. انتشارات نبض دانش، چاپ و نشر این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های برق، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر برای علاقه‌مندان آشنایی با قطعه‌های الکترونیک نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک می‌خوانیم

خازن تانتالیوم

در این نوع خازن به جای آلومینیوم از فلز تانتالیوم استفاده می‌شود. زیاد بودن ثابت دیالکتریک اکسید تانتالیوم نسبت به اکسید آلومینیوم (حدوداً سه برابر) سبب می‌شود خازن‌های تانتالیومی نسبت به نوع آلومینیومی در حجم مساوی دارای ظرفیت بیشتری باشند. محاسن خازن تانتالیومی نسبت به نوع آلومینیومی بدین قرار است:

1- ابعاد کوچکتر
2- جریان نشتی کمتر
3- عمر کارکرد طولانی

فهرست مطالب کتاب

۱- تقسیم‌بندی قطعات الکترونیکی
۲- آشنایی با انواع سیم و اتصالات
۳- قطعات پرکاربرد الکترونیکی
۴- ایسی های پر‌کاربرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-7703-40-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک

برای دریافت کتاب کلید مهارت قطعات پرکاربرد الکترونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.